Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz SLK 250 CDI: Turbodiesel oficiálně, v prodeji od září

Mercedes-Benz SLK
Mercedes-Benz SLK
Mercedes-Benz SLK
Mercedes-Benz SLK
163 Fotogalerie
Diskuze (26)
Hned po odhalení na frankfurtském autosalonu se začne prodávat dieselové SLK. Jeho cena bude nižší než u benzinového SLK 250 BE.

První dieselový roadster historie se představí na autosalonu ve Frankfurtu. Dostane čtyřválcový motor o objemu 2,1 litru, který je dobře známý z většiny modelů Mercedesu. I v SLK bude ve své nejsilnější, dvoustupňově přeplňované verzi dávat 150 kW a 500 Nm. Standardem bude sedmistupňová automatická převodovka 7G-Tronic Plus a systém samočinného vypínání motoru Eco start/stop.

Německý AutoBild ale zjistil, že se počítá i se šestistupňovou manuální převodovkou. Ta bude ale dostupná později, vyrábět se začne až v druhém čtvrtletí příštího roku. Čistě oficiální cestou byl také oznámen příchod manuální převodovky pro SLK 250. K tomu dojde už zanedlouho, společně s novým podzimním ceníkem.

Podle oficiálních údajů je nejvyšší rychlost 243 km/h a akcelerace z 0 na 100 km/h za 6,7 sekundy. Tyto hodnoty se prakticky shodují se zážehovým protivníkem SLK 250 BE. Ne tak ale kombinovaná spotřeba 4,9 l/100 km a emise CO2 128 g/km – proti tomu dokáže benzinové turbo nabídnout jen 6,2 l/100 km a 144 g/km.

SLK 250 CDI bude v Německu stát 41 tisíc euro, zatímco benzinový čtyřválec SLK 250 BlueEfficiency (také 150 kW) stojí 44 tisíc. Z uvedeného odhadujeme českou cenu dieselového SLK na milion korun, benzinové SLK 250 stojí 1,058 milionu.

První podrobnosti k nové motorizaci prozradil před týdnem německý Auto Motor und Sport. V exklusivním videu se za jeho volant posadila bývalá závodnice DTM Ellen Lohrová. Na mokré trati Hockenheimringu vyzvala k souboji svého někdejšího kolegu z DTM Rolanda Asche.

Bývalý závodník byl překvapen přítomností turbodieselu pod kapotou malého roadsteru. K druhému překvapení došlo, když SLK 250 CDI dokázalo na okruhu předjet sportovní legendu mezi youngtimery – Mercedes-Benz 190 E 2,5-16 Evo.

Pokud vám turbodiesel v SLK neudělal radost, připomínáme, že Mercedes už oficiálně potvrdil novinku z opačného konce nabídky – SLK 55 AMG s atmosférickým V8 o výkonu 310 kW.

Mercedes-Benz třída SLK (R172) - technická data a české ceny
MotorSLK 200 BESLK 250 BESLK 350 BESLK 55 AMGSLK 250 CDI BE
Převodovka6M (7A)7A7A7A7A
Zdvihový objem [cm3]17961796349854612143
Válce/ventily4/44/46/48/44/4
Největší výkon [kW/min-1]135/5500150/5500225/6500310/6800150/4200
Největší toč. mom. [Nm/min-1]270/1800-4600310/2000-4300370/3500540/4500500/1600-1800
Max. rychlost [km/h]240 (237)243250250243
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,3 (7,0)6,65,6-6,7
Komb. spotřeba [l/100 km]6,4 (6,1)6,27,1-4,9
Poh. hmotnost [kg]1435 (1470)1.5001.540--
Cena [Kč]982.800,-1.058.400,-1.336.800,---

Vstoupit do diskuze (26)