Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Mercedes-Benz SLK: První jízdní dojmy

Diskuze (40)
Novou generaci Mercedesu SLK jsme krátce vyzkoušeli v základním a vrcholném provedení.

Mercedes-Benz SLK v třetím vydání (typ R172) mírně narostl, přibral zhruba 50 kg na hmotnosti a dostal design exteriéru i interiéru ve stylu sportovního vrcholu ze Stuttgartu – modelu SLS AMG.

Prostorný interiér sází na strohý sportovní styl, může však nabídnout velmi bohatou výbavu. Skládací střecha Vario se vyrábí ve třech provedeních – plechová, prosklená a prosklená s možností zatmavení, tzv. Magic Sky Control.

K funkci klimatizace Airscarf (ofukování krční páteře teplým vzduchem) se s novou generací přidává zjednodušená větrná clona Airguide. Dva kšilty z průhledného plastu, které nevadí ve výhledu vzad, se nám při krátké seznamovací jízdě osvědčily. Zatímco bez nich a se staženými okny je rychlost 120 km/h reálným maximem co do uživatelského komfortu, pouhým vyklopením Airguide se i dálniční tempo mění v relativně pohodovou jízdu.

Podvozek má nové SLK v kombinaci se sportovním AMG paketem velmi tuhý. Běžné nerovnosti ale dokáže dvojice víceprvkových náprav i na nízkoprofilových pneumatikách filtrovat s nadhledem. Jediné, co způsobuje podvozku potíže, jsou výraznější terénní vlny, na které jsou tvrdé zavěšení a krátký rozvor krátké.

Tuhé odpružení navíc občas odhalí přirozenou tendenci karoserie kroutit se. K tomu však dochází jen na nerovnostech, v zatáčkách je karoserie velmi pevná.

SLK 350 BlueEfficiency

Úlohu šestiválcové motorizace v novém SLK plní zcela nová generace V6 s typovým označením M276. Při velmi podobných parametrech jako předchůdce (objem 3,5 litru, výkon 225 kW, točivý moment 370 Nm) přináší mnoho technických inovací.

Motor M276 má úhel sevření válců obvyklých 60° místo dosavadních 90° v M272, díky tomu odpadá nutnost vyvažovacího hřídele. Třetí generace přímého vstřikování BlueDirect, piezo-elektrické vstřikovače a svíčky MSI umožňují přesnou regulaci chodu motoru. Práce v režimu chudé směsi navíc dává teoretický předpoklad skutečně úsporné jízdy při nízké zátěži.

Stejně jako před nedávnem v modelu E 350, i v SLK 350 nás motor potěšil ochotou vytáčet se. K tomu se v SLK přidává opravdu podmanivá zvuková kulisa.

Převodovka 7G-Tronic Plus pracuje hladce. Ve svém repertoáru má pohodové tempo s udržováním nízkých otáček v režimu E i na měničový automat velmi hbité a přesto plynulé změny převodu v manuálním režimu.

Příznivci sportovních vozů budou remcat na automatické přeřazení před omezovačem, ve skutečnosti je ale tato vlastnost přínosem pro snadnější využití výkonu auta.

SLK 200 BlueEfficiency

Z opačného konce nabídky je SLK 200 – přeplňovaná osmnáctistovka s výkonem 135 kW. Čtyřválcový agregát M271 EVO má turbodmychadlo, zatímco předchůdce měl méně účinný mechanický kompresor.

Základní motorizace se vyznačuje přednostmi přeplňovaných motorů bez toho, aby přišla o kouzlo, které míváme spojené s atmosférickými jednotkami. V relativně lehkém SLK (1435 kg) má proto dostatek síly už v nejnižších otáčkách, zároveň ale hezky táhne až k omezovači.

Varianta SLK 200 je jedinou, do které si zákazník může dopřát manuální převodovku. Jedná se o šestistupňové ústrojí s krátkými dráhami řadící páky a lehko, avšak přesně a rychle reagující spojkou.

Pro roadster je tato základní varianta plně dostačující, což ostatně dokládá i tovární údaj zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,3 sekundy. Na šestiválec mu však jedna podstatná věc chybí: čtyřválcový motor nemá a přirozenou cestou nikdy nemůže mít přitažlivý zvuk jako agregát se šesti válci.

Mercedes-Benz třída SLK (R172) - technická data a české ceny
MotorSLK 200 BESLK 250 BESLK 350 BESLK 250 CDI BE
Převodovka6M (7A)7A7A7A
Zdvihový objem [cm3]1796179634982143
Válce/ventily4/44/46/44/4
Největší výkon [kW/min-1]135/5500150/5500225/6500150/4200
Největší toč. mom. [Nm/min-1]270/1800-4600310/2000-4300370/3500500/1600-1800
Max. rychlost [km/h]240 (237)243250240
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,3 (7,0)6,65,6-
Komb. spotřeba [l/100 km]6,4 (6,1)6,27,1-
Poh. hmotnost [kg]1435 (1470)15001540-
Cena [Kč]982.800,-1.058.400,-1.336.800,--

Diskuze (40)
Avatar - boost.
2. 6. 2011 21:11
Re: Jasná volba
Přesně tak to bylo u mě. Nejdřív jsem si myslel, že ta maska je moc kolmá a vystouplá. Dnes to hodnotím na 1000/10 :yes:
Avatar - CHerokee
2. 6. 2011 20:01
Re: mercedes
Současný retro design Mercedesu, který se vrací k tomu nejlepšímu co vyrobili (Racek, SL..) se mi osobně moc líbí a je úspěšný. Podle mě dává nafrak ryze funkcionalistickému modernímu stylu alá Audi. Jediné Audi, co má u mě úspěch je A5. Jinak ve všech třídách pořadí MB - BMW - Audi.

Kritizuješ design....vem si konkurenci.

TT - Z4 - SLK > jasně vyhrávají retro auta Z4 a SLK. Jen člověk bez vkusu by z těch tří zvolil Audi.
Avatar - soobik
2. 6. 2011 19:17
Re: mercedes
ty si to trosku nepochopil... nepotrebujem tych desat rokov setrit na desatrocny kabriolet ako ty, na to aby som si do sytosti take auticko uzil potrebujem viac volneho casu a hlavne dostat deti z domu
Ale kludne sa tu dalej zosmiesnuj...

reakcia na GTI
Avatar - soobik
2. 6. 2011 19:17
Re: mercedes
2. 6. 2011 19:01
Re: mercedes
hlásí se další škarohlíd... chtělo by to opravdu zaměstnat nějakého designéra... není to špatné, ale na prémii málo... aspoň pro mě...