Mercedes-Benz SLK 55 AMG: Sytě žlutý pouliční bojovník v Boloni
Pod světly reflektorů se poprvé nejostřejší verze třetí generace SLK (R172) objevila ve Frankfurtu. Do Boloně nepřijela v rudé, jak byste mohli možná čekat, ale ve žluté Streetfighter Yellow. Německá automobilka si připravila sérii firemních snímků, na kterých je kromě roadsteru i... motorka. K té se dostaneme později.
Nejdříve k technice SLK 55 AMG. Tam se nic nezměnilo. Stále je pod kapotou atmosférický vidlicový osmiválec objemu 5,5 l s výkonem 310 kW (421 k) a točivým momentem 540 Nm. Spotřeba paliva je pro potenciální majitele nedůležitou záležitostí, ale AMG uvádí v kombinaci velmi nízkých 8,4 l/100 km (emise CO2 195 kg/km). Může za to vypínání válců. Konzumace benzinu klesla oproti předchůdci o slušných 30 procent.
SLK 55 AMG přitom není žádný louda, z klidu na stovku vystřelí během 4,6 s a ve 250 km/h jej přibrzdí omezovač. Nad jízdními vlastnostmi bdí moderní elektronika: sportovní podvozek AMG se systémem Direct Steer, třístupňové ESP, Torque Vectoring Brake a výkonné kotoučové brzdy, také vlastní produkce.
Speciální litá kola, bodykit a dvě dvojité chromované koncovky výfuku jsou poznávacím znakem této verze. A teď ke konkrétnímu výstavnímu exempláři. Interiér je čalouněn tmavou umělou kůží Nappa prošívanou kontrastní žlutou nití. A zdaleka nemluvíme jen o sedadlech, ale například i o přístrojové desce, volantu a dveřích. Pokud se najde dostatek zájemců, u AMG Performance Studio jsou schopni zařadit tento odstín do nabídky příplatků.
Určitě to nebude nic levného, ale pokud jste bohatí a chcete být vidět? S touhle výraznou barvou budete mít o patřičnou pozornost postaráno. Tvary současných mercedesů se nemusí líbit každému, ale kolekce snímků je působivá. Základní verze SLK 55 AMG stojí 72.590 eur (necelých 1,84 milionu korun).
A zmíněný motocykl? Je italský, nese značku Ducati a jmenuje se Streetfighter 848. Souvislosti jsou jasné i vzhledem k tomu, že Ducati s AMG už rok úzce spolupracuje, většinou zatím na marketingových záležitostech a limitovaných edicích. Dvoukolka měla přitom premiéru už na milánské EICMA 2008. Současná verze je poháněná motorem Testastretta 848 o výkonu 97 kW (132 k). Na zadní kolo se přenáší 93,5 Nm. Naháč je vybaven nejmodernější technikou včetně kontroly trakce.