Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz SLK: Francouzi prozradili podobu nové generace

Diskuze (28)
Nový Mercedes SLK bude mít premiéru v lednu v Detroitu. Jeho podobu ale předčasně odhalil únik propagačního videa.

Souběžně s tím, jak se objevovaly špionážní fotky, zveřejňoval Mercedes-Benz oficiální informace k nové generaci roadsteru SLK. Víme tak, že novinka dostane Magic Sky Control (panoramatické střešní okno s možností přepínání mezi zastíněnou a prosklenou střechou) a prakticky všechny bezpečnostní a asistenční systémy, které má Mercedes nyní v nabídce.

První oficiální fotografie důkladně maskovaného prototypu asi uspokojily málokoho. Nyní se ale objevilo video, které odhaluje vše. Nedočkavci proto nemusí čekat na oficiální tiskové informace, francouzské zastoupení Mercedesu (zřejmě) omylem uvolnilo desetiminutový propagační klip, který ukazuje SLK v plné kráse.

Vzhled třetí generace SLK (typ R172) přesto asi příliš nepřekvapí. Příď se bohatě inspiruje u modelu SLS AMG, záď kombinuje tvary předchůdce s designovým jazykem nového CLS. Samozřejmostí jsou dnes diodová světla, a to jak v předním nárazníku určená pro denní svícení, tak vzadu ve sdružených lampách.

Konstrukce střechy zůstává věrná koncepci předchůdců. SLK si ponechá kovovou skládací střechu, novinkou je ale už zmíněný prosklený díl Magic Sky Control. Na přání dodávané panoramatické střešní okno má mezi dvěma vrstvami skla vrstvu kapaliny s mikroskopickými částečkami kovů. Elektrický proud mění pozici částic a s tím se mění i střecha od průhledné až po prakticky zcela zatmavenou.

Paleta motorů se bude i nadále spoléhat na čtyřválce a šestiválce. Základem bude kompresorem přeplňovaný SLK 200K se 135 kW následovaný atmosférickým SLK 250 CGI (150 kW) a šestiválcem SLK 350 CGI (225 kW). Verze AMG se tentokrát zřejmě místo obřího osmiválce spokojí s nově vyvinutým V6 biturbo.

Novinkou u SLK bude turbodiesel. V roce 2012 přijde SLK 250 CDI se čtyřválcem 2,1 l biturbo, který si už našel cestu do tříd C, E, CLS a dokonce S. I v SLK se pochlubí mimořádnými parametry 150 kW a 500 Nm.

Standardem u všech motorů bude sedmistupňová automatická převodovka a systém start/stop.

Diskuze (28)
10. 12. 2010 09:47
Z4
Z4 jak vyšitá asi MB došla šťáva. :-(
8. 12. 2010 10:38
Re: SLK je známo a co připravuje BMW?
Za sebe, pokud to funguje, ať to dávají třeba do Foxe :-)
Avatar - manitou
8. 12. 2010 10:16
Re: SLK je známo a co připravuje BMW?
ale jo, já to psal, prostě, i přes ten progres v designu, přes použitou, bezesporu špičkovou, techniku, tak to nejde, jsou třetí a trošičku vzadu a nemyslím to hanlivě. to sdílení je také téma na delší datlovaní - prostě nejde jen o páčky a ovladače a já nevím co ještě - jde o to, že stejný motor najdeš jak v A tak ve VW, někdy i ve Š a S, a to je prostě pro některé naprosto nepřípustné. nedám takovej balík za pěknou, skvělou, technicky dokonalou káru, když to může mít třeba i supík. tam dokonale funguje ta exkluzivita a jiný svět u MB a BMW ;-) :yes:
8. 12. 2010 09:42
Re: SLK je známo a co připravuje BMW?
Sklenka může být ;-)

Audi je podle mě momentálně nejsnaživější (v dobrém) s ohromným progresem. Portfolio modelů je slušně vybalancováno a nemá větší chyby. Ano, vnímámí Němců a Švýcarů je o něco málo nakloněno více k "tradičnějším" značkám a Audi si místy až přespříliš sebevědomou politikou cen zadělalo na ústup ze slávy fleetů (podívejte jak relativně nízké jsou ceny A6...takže uvědomnění přichází). Mám i pár informací o problémech s motory 2,0TFSI, ale to se děje víceméně všude.
Sdílení už se týká spíš starších řad, A6,7,8 jsou někde jinde než předchůdci, sdílené prvky většinou nejdou vidět.

A je potřeba vnímat i jakousi větší politickou korektnost Audi vůči M-B a BMW, minimálně z pohledu ČR (byť se na to dá kašlat ;-) )
8. 12. 2010 09:33
Re: SLK je známo a co připravuje BMW?
V detailech tomu moc nevěřím (příď očekávám v reálu trochu hranatější a ty prolisy na kapotě jsou z Meganu), ale v hrubých rysech to vypadá velmi dobře. Zejména GT zaujalo, zdá se, že v případě trojky tenhle nápad fungovat bude.