Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz SLS AMG: První fotografie interiéru

Aleš Dragoun
Diskuze (28)
U příležitosti autosalonu v New Yorku uvolnil Mercedes-Benz nové skici a první fotografie interiéru svého chystaného supersportu SLS AMG.

Zároveň byly zveřejněny podrobnosti o výbavě vozu. Přístrojová deska a středová konzola mohou svým tvarem připomínat ocasní křídlo letounu, výdechy ventilace pak proudový motor. V interiéru, pro který by se spíše hodil výraz kokpit, pak najdeme špičkové materiály – kůži Nappa, nebo kov. Na středové konzole se nacházejí veškeré ovladače elektronických systémů vozu a volič sedmistupňové samočinné převodovky AMG Speedshift DCT, kterému v Affalterbachu říkají E-Select. Sportovní sedadla jsou elektricky nastavitelná a mají integrované hlavové opěrky, jejich zadní část je pak vyrobena z hořčíkové slitiny. Disponují i polohovou pamětí, do které lze uložit až tři různá nastavení, jsou vyhřívaná a do toho spolujezdcova lze umístit dokonce i dětskou sedačku! V automobilu si můžete vychutnat nejen sportovní jízdu, ale dokonce i cigaretu, zapalovač se nachází vedle voliče samočinné převodovky, kde je také dvanáctivoltová zásuvka.

Doporučujeme
Mercedes-Benz SLS AMG: Technika okřídleného kupé pod lupou

Tříramenný volant AMG Performance má průměr 36,5 mm a zploštělou spodní část. Je ručně obšitý kůží, stejně jako celý interiér, který lze mít v celkem sedmi barvách. Volant lze i nastavit, a to ve dvou osách. Střed je kovový, stejně jako pádla řazení samočinné převodovky. Na volantu je také umístěno ovládání audia, telefonu, satelitní navigace a hlasového kontrolního systému Linguatronic. Vlevo jsou pak tlačítka elektronické parkovací brzdy a otevírání víka zavazadlového prostoru. Interiér není čistě jen v kůži, například na A-sloupcích najdeme umělý semiš Alcantara. Přístrojový panel nabízí kromě obvyklých budíků indikátor přeřazení na vyšší stupeň, ten se skládá z v současnosti oblíbených světelných diod, kterých je celkem sedm. Rychloměr je ocejchován do 360 km/h.

Ve středu panelu je pak umístěn 4,5palcový displej palubního systému AMG, který řidiči zprostředkovává informace o zařazeném rychlostním stupni, teplotách provozních kapalin, aktuálním čase, průměrné rychlosti, spotřebě, či venkovní teplotě. K dispozici jsou i další funkce ve volbách Set Up, Warm Up a Race – například digitální ukazatel aktuální rychlosti, elektronické stopky, které umí změřit čas na kolo na závodním okruhu. Vlevo od voliče samočinné převodovky jsou umístěny ovladače jízdních režimů včetně funkce Racestart (launch control) a ESP. Aktuální zvolený režim elektronické stabilizace se zobrazuje také na palubním počítači. Jeho jednotlivé funkce se ovládají, jak jinak, tlačítky na volantu.

Dvouzónou automatickou klimatizaci Mercedes nejen u SLS AMG nazývá Thermotronic, parkovací asistent se jmenuje Parktronic, samozřejmostí je také tempomat, k dispozici je i bezklíčkový vstup Keyless-Go. Na přání lze mít špičkové audio dánské firmy Bang & Olufsen s jedenácti reproduktory a celkovým výkonem 1000 W, DVD měnič, ještě lepší kůži, či doplňky z karbonu. K dispozici je také multimediální systém Comand APS se sedmipalcovým displejem, umístěným ve středu přístrojové desky a pevným diskem s kapacitou 6 GB. Satelitní navigace pak disponuje dalším harddiskem, tentokrát s kapacitou 30 GB. Ve výbavě nalezneme i odkládací schránky, ta největší je mezi sedadly, pamatováno bylo i na pitný režim řidiče a spolujezdce (či spíše spolujezdkyně?), ti si své nápoje mohou umístit do držáků.

Řidič sedí pouhých 369 mm nad vozovkou, vyklopené dveře pak od ní dělí 150 mm a při vstupu musí překonat posádka práh o výšce 450 mm nad silnicí, což vzhledem ke konstrukci dveří a tuhému skeletu není nijak závratné číslo. O bezpečnostních prvcích zatím Mercedes-Benz sdělil pouze to, že nový supersport disponuje osmi airbagy (předními, bočními, kolenními a okenními) a tříbodovými bezpečnostními pásy s předpínači a omezovači tahu.

Nový supersport bude oficiálně uveden na trh na jaře příštího roku.

Aleš Dragoun
Diskuze (28)
16. 4. 2009 12:17
Re: sloh
U MB je SAMOZŘEJMĚ skoro vše :-) Ovšem pětkrát to slovo v článku fakt být nemuselo... :-) Po faceliftu jsem ho tam nechal jen zweimal a dost daleko od sebe :-)
15. 4. 2009 21:00
Re: Špica
Ale A6, A7 je úplně jiná liga, resp. třída. MB i Adi maj svůj xicht a toho se budou držet. To bych nepoměřoval.
15. 4. 2009 20:58
Re: 243km/h
Myslim si, nebo snad vim, že pokud jedeš "plnej" se 7G u MB, nebo třeba u V8 4.4 v BMW 5stept. a dosáhneš i těch 250, tak u MB je tam pořád max. 6 a u BMW 4. Pokud jen na chvíli "povolíš" plyn, tak tam vlítne ten nej. stupeň. Ale při klidný jízdě tam ten "nej" vletí i ve 120, nebo dřív.
15. 4. 2009 20:53
Re: sloh
Ale co neni u MB samozřejmě? >:D
15. 4. 2009 20:52
Re: A já MYSLELA ...
Tak ty se jistě nepleteš >:D V ´90 podepsali frončaft a 51% koupili až někdy kolem r.2000, ale v 05 koupili rozhodně zbytek. Nějak se tam snad rozpadla část pro MB a nějaká sekce se pod jinym názvem specializuje na závodní auta, či co. Možná právě pro ten McLaren. I tak MB vlastní v McLaren kolem 40%. Neumim moc dobře německy, ale tak to snad je správně. Rozhodně majoritu má MB a jedinej, kam ještě dodávaj motory pod MB AMG je ofiko Zonda. Vůbec ta struktura vlastníků u Daimler by byla zajímavá na článek, min. blog. Každopádně si myslim, že vnímat AMG, že je samo sebou, bez vlivu MB je podle mne špatně.