Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz Sprinter s převodovkou 7G-Tronic

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
V letošním roce provedl Mercedes-Benz u své modelové řady Sprinter několik úprav a tou nejzásadnější z nich se stala sedmistupňová automatická převodovka.

Mercedes-Benz Sprinter je podle automobilky první dodávkou své velikosti, kterou si lze objednat se sedmistupňovou automatickou převodovkou. Na snížení spotřeby paliva se podílí paket BlueEFFICIENCY a delší stálý převod.

Pro Sprinter byla upravena sedmistupňová automatická převodovka 7G-Tronic, kterou znají majitelé řady osobních automobilů značky Mercedes-Benz. Ve svém prvním provedení se tato převodovka představila na podzim roku 2003 ve spojení se zážehovým osmiválcem.

Ve Sprinteru 7G-Tronic nahrazuje pětistupňovou manuální převodovku a umožňuje řidiči i manuální volbu rychlostních stupňů prostřednictvím krátkého posunu páky voliče doleva nebo doprava.

Krátký první stupeň má i naloženému Sprinteru zajistit dostatečně dynamickou akceleraci, zatímco delší stupně mají snižovat otáčky při vyšších rychlostech a přispívat tak ke zvýšení cestovního komfortu posádky a snížení provozních nákladů.

V kombinaci s paketem BlueEFFICIENCY má Sprinter s celkovou povolenou hmotnosti 3,5 tuny vybavený čtyřválcovým vznětovým motorem ve spojení se sedmistupňovou automatickou převodovkou dosahovat v kombinovaném provozu průměrné spotřeby paliva 7,6 litru nafty na 100 km.

Paket BlueEFFICIENCY obsahuje mimo jiné start-stop systém, pneumatiky s nízkým valivým odporem, upravený alternátor, posilovač řízení a elektricky ovládané palivové čerpadlo. Podle automobilky může mít Sprinter s manuální převodovkou vybavený tímto paketem až o 0,5 litru nižší spotřebu než bez něj.

Mercedes-Benz uvádí, že Sprinter s celkovou povolenou hmotnosti 3,5 tuny vybavený manuální převodovkou a paketem BlueEFFICIENCY dosahuje v kombinovaném provozu průměrné spotřeby paliva 7,4 litru nafty na 100 km.

V případě, že bude Sprinter s manuální převodovkou objednán se stálým převodem i = 3,692 bude mít zhruba o 6 % nižší otáčky motoru a v kombinovaném cyklu má spotřebovat 7,0 litru nafty na 100 km.

V rámci modernizace techniky je Sprinter vybaven novou generací Adaptive ESP vybaveného dvojicí nových funkcí. První z nich Brake Disk Wipe udržuje brzdové kotouče suché i při jízdě na mokru a to vytvářením opakovaného a velmi lehkého tlaku brzdovými destičkami na kotouče.

Druhá s označením Electronic Brake Prefill přispívá ke zkrácení reakční doby při náhlém brzdění. Tato funkce v okamžiku, kdy řidič sundá prudce nohu z plynového pedálu přisune brzdové destičky ke kotouči, aby vznikla nulová mezera, ale nedocházelo přitom k brzdění. Jakmile řidič šlápne na brzdový pedál, přitisknou se destičky ke kotouči.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)