Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz třída R po faceliftu na českém trhu: R 300 za 1,29 milionu Kč

Diskuze (5)
Mercedes zahájil na českém trhu prodej modernizované třídy R. Luxusní crossover dostal nový design přídě a modernizované turbodiesely. Hlavní novinkou je o 30 kW resp. 90 Nm silnější R 350 CDI.

Mercedes-Benz třídy R prošel po pěti letech modernizací, která mu přinesla především větší masku chladiče a nový design předních světel odpovídající nejnovějším modelům. Unikátní pětimetrový crossover tak lépe zapadá do aktuálního portfolia automobilky.

Zážehové motory byly kompletně převzaty z předchozího provedení, turbodiesely ovšem prošly ozdravnou kúrou. Základní R 300 CDI BlueEfficiency se chlubí kombinovanou spotřebou 7,6 l nafty na 100 km. Verze R 350 CDI 4Matic si žádá na stejnou vzdálenost 8,5 l paliva, což je o 0,8 l méně než u původního provedení. Přitom nabízí o 30 kW více: 195 kW (265 k) a točivý moment 620 Nm (+90 Nm). Akcelerace z 0 na 100 km/h jí trvá 7,6 s a dokáže se rozjet až na 235 km/h.

Poslední z řady, R 350 BlueTec 4Matic je jedním z nejčistších turbodieselů současnosti. Vidlicový šestiválec poskytuje 155 kW (211 k) a točivý moment vrcholí 540 Nm, spotřebuje v kombinaci 8,4 l/100 km a s přehledem plní normu Euro 6, která začne platit až od roku 2014. Ostatní agregáty odpovídají standardu Euro 5. Kompletní přehled motorizací uvádíme v tabulce, všechny spolupracují se sedmistupňovou samočinnou převodovkou 7G-Tronic s řazením pákou na sloupku řízení, nebo pádly pod volantem.

Po faceliftu v nabídce končí provedení R 300 CDI 4Matic a zážehový R 350 bez pohonu všech kol. Stejně tak z ceníku vypadla možnost mít osmiválcové R 500 s krátkým rozvorem. Tak jako dosud je standardem automatická převodovka a kromě motorizací R 300 a R 300 CDI také pohon všech kol.

Mercedes-Benz R – zážehové motorizace
MotorR 300R 350 4MR 500 4M
Převodovka7A7A7A
Pohon4x24x44x4
Zdvihový objem [cm3]299634985461
Válce/ventily6/46/48/4
Největší výkon [kW/min-1]170/6000200/6000285/6000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]300/2500350/2400530/2800
Max. rychlost [km/h]222230250
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,68,36,3
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]11,111,613,2
Cena [Kč]1.286.400,-1.438.800,--
Cena Comfort [Kč]1.354.800,---
Cena Long [Kč]1.338.000,-1.486.800,-1.910.400,-
Cena Long Comfort [Kč]1.410.000,-1.558.800,--

Základní výbava modelového roku 2011 obsahuje automatickou klimatizaci, čalounění v kombinaci látka Aspen/umělá kůže Artico, multifunkční volant potažený kůží Nappa, elektricky nastavitelnou výšku a sklon předních sedadel (podélné nastavení manuálně), rádio s CD přehrávačem a vstupem Aux, dešťový senzor a šest airbagů. Standardem jsou také 18palcová kola s pneumatikami 255/55 R18 (resp. 17palcová s 235/65 R17 pro R 300 CDI BlueEfficiency a R 350 CDI BlueTec), mlhovky a světla pro denní svícení, tempomat a ESP.

Osmiválcové R 500 4Matic přidává 19palcová kola s pneumatikami 255/50 R19, vyhřívání předních sedadel, čalounění umělou kůží Artico, leštěný dekor Eukalyptus, chromované doplňky a vzduchové odpružení zadní nápravy.

Akční balíček Comfort se skládá z parkovacího asistentu, vzduchového podvozku Airmatic, adaptivních bi-xenonových světlometů, elektrického otvírání pátých dveří a vyhřívaných předních sedadel. Dostupný je jen s vybranými motorizacemi.

Sedmimístný interiér je za příplatek 67 tisíc Kč, adaptivní tempomat Distronic vyjde na 47 tisíc Kč. Za interiér v provedení AMG Sport se připlácí 138 tisíc Kč, obsaženo je již kožené čalounění. Množství příplatkových prvků dále zahrnuje například multimediální systém s navigací Comand APS (88 tisíc Kč), TV tuner pro analogový i digitální příjem (30 tisíc Kč) nebo DVD přehrávač a dvě obrazovky ze zadní stany opěrek hlavy (59 tisíc Kč).

Mercedes-Benz R – vznětové motorizace
MotorR 300 CDI BER 350 CDI 4MR 350 BlueTec 4M
Převodovka7A7A7A
Pohon4x24x44x4
Zdvihový objem [cm3]298729872987
Válce/ventily6/46/46/4
Největší výkon [kW/min-1]140/3800195/3800155/3400
Největší toč. mom. [Nm/min-1]440/1400620/1600540/1600
Max. rychlost [km/h]215235220
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,57,68,9
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]7,68,58,4
Cena [Kč]1.308.000,-1.474.800,--
Cena Comfort [Kč]1.378.800,---
Cena Long [Kč]-1.522.800,-1.558.800,-
Cena Long Comfort [Kč]-1.594.800,--

Diskuze (5)
29. 5. 2010 16:48
Re: PREMIUM KLASSE
:-) :yes:
29. 5. 2010 16:48
Re: PREMIUM KLASSE
Až jindy...
28. 5. 2010 21:20
Re: PREMIUM KLASSE
Prostor, měchy, 7 sedadel, 4Matic... i dneska v dané kategorii. ;-)
Avatar - honzanun
28. 5. 2010 19:03
Re: PREMIUM KLASSE
Dacia Logan
28. 5. 2010 16:16
PREMIUM KLASSE
Ano tohle je auto. Tedy, pokud vůbec víš, co slovo "auto" vlastně znamená.

Auto, to není touhou ohlodanej katalog na stránce dvacet pět, auto, to není šest let rama na okoralý patce.

Auto, to není bazaru plot a driftující svět, auto, to není dávení kruté pravdy na kolenou matce.

Auto, to je elegance rozhodnutí, klid srdce a duše mír, auto, to je v dlouhým táhlým pod kopytem peklo.

Auto, to je vítr v zádech a pod nádrží vír, Auto to je ta pravda o tobě, jak by se jen tak... řeklo.

P.S. Dnes tedy fatální dilema, zda R-klasse či konkurenční 5GT. Oba vozy vypadají přesně tak, jak vypadat mají, majestátně, důstojně, lehce arogantně a... krásně. Jde jenom o to, kterému z nich dáš přednost. Tak poraď.