Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz třídy V má po faceliftu s modernějším designem a vylepšenou výbavou

Lukáš Volšický
Diskuze (1)

Populární dodávky značky Mercedes-Benz se představují s novým faceliftem a modernější výbavou. Zásadními novinkami jsou nejnovější infotainment MBUX ve všech pěti modelech i vylepšené bezpečnostní asistenty.

Mercedes-Benz se začínajícím novým modelovým rokem 2024 modernizoval celou modelovou řadu vrcholných osobních dodávek. Pětice modelů Třída V, Třída V Marco Polo, Vito, eVito a EQV se představuje s decentním stylingovým faceliftem a vylepšenou a modernější výbavou. Hlavním cílem značky bylo udělat osobní modely ještě luxusnější v soukromém životě a prestižnější v byznysu.

Nová „Včka“ se inspirují dnešním designovým jazykem značky a po vzoru nejnovějších mercedesů mohou mít trojcípou hvězdu v masce chladiče, v závislosti na úrovni výbavy. Novinkou je LED osvětlený obrys masky chladiče u standardního Včka, dobrodružnějšího Marco Polo a elektrického EQV. Vrcholná Třída V Exclusive pak vůbec poprvé má tradiční sošku s emblémem značky na kapotě.

Adaptivní přední LED světlomety jsou podle konkrétní výbavy standardem nebo volitelnou výbavou a zadní světla mají novou grafiku se ztmaveným obrysem a charakterističtějším světelným podpisem. Mercedes-Benz pro vylepšené dodávky vyvinul nová kola s aerodynamicky optimalizovaným designem v rozměrech 17, 18 a 19 palců a také pět nových barev laku.

Zásadní novinkou v kabinách všech modelů je nejmodernější informační a zábavní systém MBUX. Obyčejnější Vito a eVito mají 5,5” barevný přístrojový štít a 10,25” dotykový displej. Luxusnější Třída V, Třída V Marco Polo a EQV se mohou pochlubit dvojicí 12,3” displejů. Inovovaná architektura nově disponuje volitelnou bezdrátovou nabíječkou, bezklíčovým startováním, 64barevným ambientním osvětlením a tlumeným osvětlením zadní části kabiny pro příjemnější noční jízdu.

Video se připravuje ...

Automobilka při modernizaci „Včka“ vylepšila i bezpečnostní a asistenční systémy. Krizový pomocník Active Brake Assist nově umí pracovat s křižovatkami, varovat před kolmo křižujícími nebo protijedoucími vozidly a nebezpečnými předjížděcími manévry a zasáhnout při nouzovém brzdění. Elektromobily eVito a EQV pak mají novou inteligentní navigaci s aktivní správou elektrického dojezdu i cloudovými službami.

Mercedes-Benz se snaží uspokojit specifická přání různých cílových skupin soukromých i komerčních klientů. Na rok 2026 připravuje uvedení nových elektrických dodávek na platformě Van Electric Architecture, zkráceně VAN.EA. Divize dodávek chce do roku 2030 dosáhnout cíle, kdy více než 50 procent soukromých i komerčních modelů bude na elektřinu. K dnešnímu dni prodala více než 40 tisíc bateriových elektrických modelů, přičemž nejprodávanější je eVito.

Video se připravuje ...

Lukáš Volšický
Diskuze (1)

Doporučujeme

Avatar - KANKUNEN
28. 7. 2023 07:24
Tak toto se nepovedlo
ta maska je jak z čínské kopie. Další problém jsou sedadla 4x4 a 2-3-3 nelze. Nejlépe vymyšlené auto je pořád Traveller , výška nad přední nápravou, celková výška, 3 délky, uspořádání sedadel, otevírací zadní okno. Je v tom ticho až je podezřívám, že se spletli v odhlučnění. Chtělo by to jen FCL jako sůl. Stejně takové auto lze koupit v Česku jen v elektrice, tak je to jedno.