Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz Unimog pro jízdu po kolejích

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Mercedes-Benz bude na letošním veletrhu InnoTrans v Berlíně vystavovat trojici zástupců modelové řady Unimog v úpravě pro provoz na železničních tratích.

Mercedes-Benz nebude Unimog vystavovat na největším světovém veletrhu se zaměřením na železnici poprvé. Naposledy se s ním mohli setkat návštěvníci InnoTrans při jeho posledním ročníku pořádaném v roce 2014 a letos bude koncem září v Berlíně vystavena rovnou trojice vozidel.

Základem vozidla schopného jízdy v terénu, po silnicích i kolejích je model Unimog U 423. Ten je standardně vybaven přeplňovaný vznětovým čtyřválcem OM 934 s objemem 5,1 litru a výkonem 170 kW (231 k), splňujícím emisní normu Euro 6.

Nově je nyní k dispozici Unimog v železniční úpravě i s motorem Euro 5, s nímž je určen pro mimoevropské trhy.

Unimog s přídavnými koly, která jej udržují na železniční trati si zachovává všechny své přednosti v podobě stálého pohonu všech kol s uzávěrkami diferenciálu vpředu, vzadu i mezi nápravami. Samozřejmostí je i převodovka s osmi rychlostmi pro jízdu vpřed i a stejným počtem pro jízdu vzad.

Po běžných silnicích se Unimog může pohybovat rychlostí do 90 km/h, zatímco na kolejích je jeho rychlost omezena na 50 km/h. Mercedes-Benz je navíc připraven jej dodávat s přídavnými koly vhodnými pro různé rozchody železničních tratí podle potřeb budoucího provozovatele tohoto vozidla se schopností táhnout na kolejích soupravu o hmotnosti až 1000 tun.

Vozidla, která se představí na letošním veletrhu InnoTrans, budou v různých specifikacích, aby mohla demonstrovat široké možnosti využití od posunování vagonů na klasické železniční trati až po údržbu a vyprošťovací práce na tramvajových tratích.

Samozřejmostí je možnost volby nejrůznějších nástaveb od klasického valníku přes skříň s nářadím a cisternu až po valník s hydraulickým nakladačem nebo vysokozdvižnou plošinu.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)