Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz Unimog zvládne oheň i povodeň

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)
Automobilka Mercedes-Benz připomíná schopnosti vozidel řady Unimog a prezentuje vybrané verze v hasičském a záchranářském provedení.

Mercedes-Benz na letošním Mezinárodním veletrhu záchranářských, požárních a bezpečnostních technologií Interschutz 2015, pořádaném v první polovině června v Hannoveru představil mimo jiné i několik vozidel Unimog připravených pro boj s ohněm i rozbouřeným vodním živlem.

Mercedes-Benz uvádí Unimog jako nosič vybavení, který si poradí s tím nejnáročnějším terénem a právě do něj mají mířit i vozidla s hasičskými a záchranářskými nástavbami.

Na jaře roku 2013 byla představena nová generace Unimogu s motory Euro VI, na jejímž vrcholu stojí dvojice největších verzí s označením U 4023 a U 5023. Vedle nich pak byla odhalena i ostatní provedení od nejmenších verzí U 216 a U 218, přes čtyřválcová provedení U 318 a U 423, až po šestiválce U 427, U 430, U 527 a U 530.

Na nejnovější zástupce rodiny Unimogu se Mercedes-Benz samozřejmě zaměřil i v Hannoveru, kde byl prezentován model U 5023 s hasičskou nástavbou TLF 3000, jejímž výrobcem je rovněž společnost Schlingmann. Tato konstrukce z nerezové oceli a hliníku má na bocích úložné prostory, kryté hliníkovými roletami a ve svých útrobách ukrývá nádrž na vodu o objemu 3000 litru. Součástí vybavení je i vodní čerpadlo s průtokem 2000 litrů za minutu, které je poháněno motorem vozidla.

Samotná společnost Schlingmann pak na svém stánku prezentovala své hasičské nástavby na předchozí generaci Unimogu a to na modelu U 5000 s motorem Euro 5 a čtyřdveřovou kabinou pro posádku. Kompaktní nástavba TLF 8/18 na tomto vozidle kromě úložných prostor pro vybavení hasičů disponuje i nádrží na vodu o objemu 1600 litrů a čerpadlem s průtokem 1000 litrů za minutu.

Schlingmann má ve své nabídce i víceúčelovou nástavbou TLF 2000, která může být nesena nejmenšími Unimogy jako je model U 218. Tato nástavba je podobně jako větší TLF 3000 vyrobena z nerezové oceli a úložné prostory kryjí hliníkové rolety. Nádrž na vodu u této verze má objem 2000 litru a je spojena s čerpadlem s průtokem až 1000 litrů za minutu.

Kromě vozidel vybavených hasičskými nástavbami od společnosti Schlingmann připomněl Mercedes-Benz i záchranářské Unimogy, které využívá THW (Německá služba technické pomoci).

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)
3. 7. 2015 19:54
Re: gumy
ty jo, dik
Avatar - Bubáq
2. 7. 2015 16:58
Re: gumy
Cena k doptání zde:[odkaz]
1. 7. 2015 17:22
gumy
to su celorocne gumy ne??? >:D

inak kolko stoja taketo vozy neviete
Avatar - Bubáq
1. 7. 2015 09:35
Skvělý automobil, stále!
MB neustále rozšiřuje nejen hmotnostní kategorie Unimogu. ale také počty variant dodávaných továrně.
Škoda, že Tatra nemá takovýto produkt: Daimler si rozhodně zaslouží konkurenci pro Unimog, jejich ceny jsou vysoko v oblacích.... Navíc servis prováděný v jednom místě pro celou republiku taky neznamená nějaké pohodlí pro uživatele. Tatře by se hodil takovýto automobil jako náhrada za 810 a zároveň jako uživatelsky lepší "traktor" namísto Phoenixu. Jasně, na vývoj jsou potřeba peníze, ale já to myslím jako připomenutí toho, kam by se Tatra se svou centrální troubou a kyvkami měla ve třídě 3-9 t vrtnout.
Znamenalo by to sice vývoj a výrobu speciálně přizpůsobené kabiny, ale pokud by odbyt byl zajištěn, proč ne?! A nebo by se kabina mohla vyrábět u Zetoru.... Tam mají technologii i zkušenosti.