Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz Vision CLS

Ladislav Čermák
Diskuze (73)
Úspěšný stuttgartský výrobce podpořil svou noblesní a inovátorskou image konceptem Vision CLS, který opět vyvrací některé zastaralé názory, např. že diesel nepatří do sportovně laděného auta.

Úspěšný stuttgartský výrobce podpořil svou noblesní a inovátorskou image konceptem Vision CLS, který opět vyvrací některé zastaralé názory, např. že diesel nepatří do sportovně laděného auta. Dynamicky tvarovaná karoserie se přiznává k současným produkčním typům, přidává však sportovní fleur. Základní tvar evokuje dynamické kupé, což bylo také záměrem designérů, pod oblou střechou se však skrývá plnohodnotná limuzína, poskytující vynikající vnitřní prostor a objemný zavazadelník díky téměř pětimetrové délce a bezmála třímetrovému rozvoru. Koncept je méně futuristický, než obvykle, takže jistě lze spekulovat o nepříliš vzdálené sériové výrobě.

Pod kapotou nýtuje šestiválcový biturbodiesel CDI o 195 kW a 560 Nm při 2.000 ot. Nová sedmistupňová automatická převodovka 7G-TRONIC dopomáhá k akceleraci 0-100 km/h za 6,5 s a pružnému zrychlení 60-120 km/h za výborných 5,6 s. Nejvyšší rychlost končí na elektronicky omezených 250 km/h, to vše při kombinované spotřebě 7,5 l/100 km a bezproblémovém plnění Euro IV.

Komfort i bezpečnost profitují z bixenonových aktivních reflektorů, elektrohydraulického brzdového systému SBC, obsahujícího asistenci pro rozjíždění do kopce (Anti-Stall Assist) a dvě utility pro pojíždění v kolonách (Softstop pro hladké dobržďování a Tailback Assist pro automatické zastavení po uvolnění plynového pedálu). Karoserie je od rázů od 19 palcových kol chráněna vzduchovým pérováním AIRMATIC DC, zde ve sportovně laděné podobě. Řidičovu pozornost chrání ovládání palubních systémů soustředěné do čtyř podsvícených ovladačů přímo na volantu.

Podrobnou reportáž z franfurtského autosalonu uveřejníme po skončení autosalonu v příloze, kde již nyní naleznete přehled očekávaných novinek a praktické informace týkající se návštěvy autosalonu

Ladislav Čermák
Diskuze (73)