Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz W124/W201: Youngtimery s trojcípou hvězdou mohou mít filtr pevných částic

Aleš Dragoun
Diskuze (24)
Němečtí majitelé starších vozů Mercedes-Benz sérií W124 a W201 mohou využít nabídky instalace filtru pevných částic. Tento zásah jim umožní používat svá auta i nadále v ekologických zónách s omezením provozu dle emisních Euro-norem.

Němečtí majitelé starších vozů Mercedes-Benz sérií W124 a W201 mohou využít nabídky instalace filtru pevných částic. Jejich čtyřkoloví miláčci tak budou ohleduplnější k životnímu prostředí. Kromě toho takový vůz dostane zelenou známku a může parkovat i v ekologických zónách ve velkých německých městech. Například ve Stuttgartu, sídle společnosti Daimler AG, bude od 1. července letošního roku umožněn vjezd do centra pouze automobilům se žlutými a zelenými známkami.

Nabídka se týká atmosférických předkomůrkových dieselů, pro které byly nižší emise dříve nemyslitelné. Není v režii samotného výrobce, systém snížení emisí MA078 nabízí firma Kfz- und Umwelttechnik Deissler z bádenského Elztal-Dallau. Kombinovaný produkt obsahuje filtr pevných částic a katalyzátor, se kterým starší mercedesy splňují emisní normu Euro 2.

Je k dispozici pro klasickou čtyřku W124 ve variantách 200 D, 250 D a 300 D, respektive po faceliftu v roce 1993 se tyto modely nazývaly E 200 Diesel, E 250 Diesel a E 300 Diesel. Stranou nezůstávají ani majitelé kombíků s kódem S124. Ti, kteří udržují v chodu Baby-Benzy série W201 190 D a 190 D 2,5, jej mohou využít také. Kit je určen rovněž pro novější třídu C W202 a E W210.

Nicméně, jeho cena je poměrně vysoká, zájemce zaplatí bez montáže 1.666 eur (42.500 Kč). Může využít vládní dotaci ve výši 330 eur (necelých 8,5 tisíce Kč) a silniční daň mu klesne na 1,20 eura (30,60 Kč) za 100 cm3 zdvihového objemu motoru.

I tak se ale jedná o poměrně značnou částku, která mnohdy převyšuje současnou hodnotu automobilů. Ty mají většinou najeto několik set tisíc kilometrů, byť mohou být ve velmi slušném stavu. Hlavní výhodu tedy představuje možnost jezdit i nadále se staršími naftovými mercedesy do velkých měst.

Aleš Dragoun
Diskuze (24)
4. 6. 2010 10:23
Re: :) :) :)
no jmenuje se to teď sice easy a skutečně to už nemá chybějící plato kufru, ale jinak to auto nemá elektrickýho nic kromě zapalování ;-)
Avatar - gld
3. 6. 2010 16:29
Re: :) :) :)
juniorka, pokiaľ viem, sa už pekných pár rokov nerobí
3. 6. 2010 14:21
Re: :) :) :)
fábka v základě nemá nic. Jen pedály, volant, díru do palubky a chybějící plato na kufru.
Avatar - gld
3. 6. 2010 12:00
Re: :) :) :)
myslím že aj fábka v základe už tieto veci má ;-)

btw, príplatkovú položku "kvalita starých mercedesov" som nenašiel v katalógu žiadneho výrobcu ;-\
Avatar - gld
3. 6. 2010 11:58
Re: :) :) :)
bavíme sa o W124