Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz zahájil sériovou výrobu třídy V

redakce AUTO.CZ
Diskuze (20)
Třída V od Mercedes-Benzu přináší řadu novinek v segmentu a navíc nahrazuje i ne moc populární třídu R.

Automobilka Mercedes-Benz investovala do výroby nového modelu ve španělské továrně ve městě Vitoria 190 milionů euro. Továrna o rozloze 600.000 m2, která zaměstnává 3.100 lidí vznikla již v roce 1950, a od roku 2003 vyrábí modely Vito a Viano. Odtud je až 75.000 vozů exportováno do Evropy, Asie, Ruska a do Afriky.

Mercedes-Benz upravil platformu nástupce modelů Vito a Viano tak, aby přiblížil jízdní vlastnosti a dynamiku osobním vozům. To jenom potvrzuje snahu automobilky o posun vnímání třídy V zákazníky z osobní verze užitkového automobilu na MPV. Přáním značky je vyplnit mezeru mezi SUV GL a kombi E velkým luxusním MPV s variabilním interiérem.

Kabina třídy V je parádní, minimalizace ovládacích prvků klade důraz na jednoduchost. Středové konzoli dominuje velký displej, kde se řada funkcí řídí a nastavuje. Klasické ovladače zůstaly u toho nejdůležitějšího, jako například u klimatizace. Čím se ale určitě v kabině nešetřilo je dřevo, celý interiér je tak díky němu elegantní a příjemný. V kombinaci s koženými sedadly a kůží potaženou přístrojovou deskou i výplní dveří dává pocit luxusu až osmi cestujícím. Samozřejmostí je celá řada bezpečnostních systémů.

Podle posledních informací je jisté, že Mercedes-Benz upustil od šestiválců (alespoň na evropském trhu), a novince pod kapotu vsadil výhradně turbodieselové čtyřválce o objemu 2,1 litru v různých výkonových stupních. Vedle šestistupňového manuálu se v kombinaci s vybranými verzemi objeví rovněž sedmistupňový automat 7G-Tronic a volitelný pohon všech kol.

Prvních vozů se u dealerů dočkáme již na konci letošního května.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (20)
Avatar - Dylan McKay
14. 3. 2014 07:07
Re: Já za to nemůžu.. to samo. Češtinu mám rád.
Přesně tak, "rovněž" je zde v naprostém pořádku, je to spíše knižní čeština, ale chyba to rozhodně není. Ověřeno u profesionálů.
Avatar - Kolouš
10. 3. 2014 11:03
Re: Moc ten marketing zerete
Mas recht, zitra se ho jdu zbavit, když říkáš... >:D >:D >:D
10. 3. 2014 10:48
Re: Moc ten marketing zerete
Měl jsem dojem, že ve větších dodávkách nejsou šestiválce neobvyklé.
10. 3. 2014 10:45
Re: Moc ten marketing zerete
Ale je to řešitelné. Jen je to drahé. Pořád by to ale mohlo být levnější, než držet další model, který se neprodává zrovna nejlépe.

Osobně jsem měl R rád a také moc nevěřím tomu, že bude V plnohodnotná náhrada (i když pominu verzi 63 AMG a trochu jinou architekturu).
10. 3. 2014 10:31
Re: Moc ten marketing zerete
Resitelne to bohuzel neni. Dodavka bude vzdycky dodavkou, jeji konstrukce je uplne jina nez u osobaku. Uz vidim to nadseni stavajicich majitelu eRek, ktere pusobily jizdne a komfortem trosku jako nafoukla S-klasse az po nich bude Mercedes chtit prejit do dodavky urcene pro presun lopat mezi stavenisti, ktera pres vsechno tuneni nema jizdni vlastnosti, nema akustickou pohodu a obecne bude mit pohodli dodavky ne osobaku. S temahle luxusnima dodavkama jsem se neco najezdil a rozhodne to neni ani zdaleka srovnatelne byt treba jenom s beznou nepremiovou stredni tridou natoz s luxusnim autem.
Faktickou nahradou eRka bude GLko, ktere bylo vzdy prodejne uspesnejsi, protoze americke rodinky chteji SUVcka a vytunene Viano uz je jenom takova z nouze ctnost, aby se nemuselo priznat ze se opustil segment.