Mercedes-Benz zdokonalil aerodynamiku řady Actros pro nižší spotřebu paliva
Mercedes-Benz vyzdvihuje propracovanou aerodynamiku modernizované modelové řady Actros. Zároveň prostřednictvím série fotografií odhaluje průběh vývoje v aerodynamickém tunelu.
Mercedes-Benz Actros se představil v roce 1995 a od roku následujícího, kdy byla jeho první generace uvedena na trh je vlajkovou lodí v nabídce nákladních vozidel své značky. Premiéra aktuální generace se odehrála v roce 2011 s širokou paletou provedení kabin i pestrou nabídkou moderních vznětových šestiválců s výkony od 175 do 460 kW (238 do 625 k).
Mercedes-Benz na IAA v Hannoveru na podzim roku 2018 představil modelovou řadu Actros v jejím nejnovějším provedení, v němž ji zařadil na jaře roku 2019 do sériové výroby. Exteriér sice zůstává na první pohled věrný vzhledu z roku 2011, ale Mercedes-Benz v rámci modernizace pracoval i na dalším zdokonalení aerodynamických vlastností vozidel modelové řady Actros.
Mercedes-Benz zmiňuje, že velký význam aerodynamiky dokumentuje skutečnost, že u moderních nákladních vozidel s kabinou nad motorem, určených pro evropskou dálkovou dopravu, je k překonání odporu vzduchu potřeba asi jedna třetina dostupné mechanické síly.
V rámci modernizace modelové řady Actros bylo zlepšení aerodynamických vlastností dosaženo za pomoci počítačových modelů a rovněž i testováním v aerodynamickém tunelu a na silnicích. Tento vývoj přinesl snížení spotřeby paliva až o 5 % pouze za pomoci úprav aerodynamiky ve srovnání s provedením před modernizací z roku 2018.
Na zmiňovaném snížení spotřeby paliva za pomoci úprav v oblasti aerodynamiky se podílí řada prvků, z nichž lze zmínit například nové deflektory na bocích kabiny nebo systém MirrorCam, nahrazující klasická vnější zpětná zrcátka. V případě tohoto systému Mercedes-Benz uvádí, že jeho podíl na zmiňovaném snížení spotřeby paliva je 1,5 %.
Mercedes-Benz při modernizaci modelové řady Actros využíval i již zmiňovaný aerodynamický tunel a to zařízení v Untertürkheimu, které dokáže vytvořit vítr o rychlosti 250 km/h. Vozidlo umístěné v tomto tunelu je umístěno na točně o průměru 12 metrů, což znamená, že být vystaveno proudu vzduchu nejen čelně, ale i pod nejrůznějšími úhly.
Zdroj: Daimler AG