Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

MirrorCam pro Mercedes-Benz Actros nabízí řadu předností

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)

Digitální zpětná zrcátka MirrorCam působí futuristicky a v mnoha ohledech překonávají konvenční zpětná zrcátka těžkých nákladních vozidel.

Mercedes-Benz Actros se představil v roce 1995 a od roku následujícího, kdy byla jeho první generace uvedena na trh je vlajkovou lodí v nabídce nákladních vozidel své značky. Premiéra aktuální generace se odehrála v červnu roku 2011 a s pěti druhy střech, dvěma šířkami a výběrem různých výšek nabídl celkem jedenáct variant kabiny. Pohon pak zajistily přeplňované vznětové řadové šestiválce o objemu 7,7 l, 10,7 l, 12,8 l a 15,7 l s výkony od 175 do 460 kW (238 do 625 k).

Mercedes-Benz na IAA v Hannoveru na podzim roku 2018 představil modelovou řadu Actros v jejím nejnovějším provedení, v němž ji zařadil na jaře roku 2019 do sériové výroby. Exteriér sice zůstává věrný vzhledu z roku 2011, ale Actros nyní nabízí výrazné zvýšení bezpečnosti a komfortu ovládání spolu s cílem snížení provozních nákladů.

Nejvýraznější prvek, projevující se pozitivně na bezpečnosti, komfortu i provozních nákladech, představuje systém MirrorCam, který tvoří kamery a displeje, nahrazující klasická vnější zpětná zrcátka. Kamery jsou umístěný na tenkých pylonech nad rámy dveří, v místech kde jsou běžně uchycena ramena vnějších zpětných zrcátek, a výrazně přispívají ke snížení aerodynamického odporu vzduchu čelní plochy vozidla.

Záběry z kamer se promítají na 15,2palcové displeje s rozlišením 720 x 1920 pixelů, které jsou umístěné v kabině na A sloupcích. Na těchto displejích může být zobrazena mnohem větší plocha, než jakou mohou zabírat klasická vnější zpětná zrcátka. MirrorCam mimo jiné upravuje obraz při zatáčení s návěsem, když natáčí obraz na displeji na vnitřní straně, aby měl řidič lepší výhled na konec návěsů.

Vzhledem k tomu, že kamery MirrorCam jsou připevněny k rámu střechy a monitory jsou umístěny uvnitř kabiny, řidič má mnohem lepší přímý výhled bočními okny. Pohled diagonálně dopředu, který byl v mnoha situacích dříve cloněn velkými vnějšími zrcátky, je nyní nesrovnatelně lepší. To je zvláště výhodné při najíždění na křižovatkách a kruhových objezdech, při manévrování a v těsných zatáčkách.

Při couvání MirrorCam upravuje zobrazení na displejích pro lepší přehled o prostoru kolem a za soupravou tahače s návěsem. Tento obraz se automaticky aktivuje při zařazení zpátečky a je stále zobrazován i při jízdě vpřed až do rychlosti 10 km/h nebo dokud není deaktivován tlačítkem. Systém navíc může pracovat, i v případě, že je vozidlo zaparkováno a okna při odpočinku řidiče kryjí závěsy. Ty znemožňují výhled klasických zpětných zrcátek, ale nijak neomezují práci kamer a displejů.

Pozice kamer vedle vynikajícího zobrazení snímaného prostoru zajišťuje i jejich výrazně menší znečištění oproti konvenčních zpětným zrcátkům. K zajištění dokonalého obrazu přispívá i vodoodpudivý povrch krytů kamer a jejich objektivů a rovněž vyhřívání, které se automaticky spouští, když teploty klesnou pod 15 stupňů Celsia. Samostatně lze pak nastavovat jas pro stranu řidiče a spolujezdce. MirrorCam se navíc neustále přizpůsobuje měnícím se světelným podmínkám během dne i noci a rovněž při průjezdu tunelu.

Systém MirrorCam mimo jiné spolupracuje se Siduegard Assist, upozorňujícím řidiče na chodce a cyklisty v jízdní dráze vozidla hlavně při odbočování vpravo, které je pro něj nejen při jízdě městskými ulicemi jedno z nejrizikovějšího. Nově tento systém reaguje i na chodce i cyklisty na levé straně vozidla.

Tento systém v první fázi upozorní řidiče na objekt, který se pohybuje v nebezpečné zóně právě prostřednictvím obrazovek MirrorCam. Ve druhé fázi je řidič informován, že v případě pokud bude pokračovat v jízdě, dojde ke srážce. V obou fázích je řidič varován zvukovými i světelnými signály.

Zdroj: Daimler AG

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)

Doporučujeme