Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
4 Fotogalerie

Mercedes-Benz Actros a design budoucnosti v současnosti

Mercedes-Benz připomíná letošní představení modernizované podoby těžkých nákladních vozidel řady Actros a vyzdvihuje některé novinky v jeho designu a výbavě.

Mercedes-Benz Actros se představil v roce 1995 a od roku následujícího, kdy byla jeho první generace uvedena na trh je vlajkovou lodí v nabídce nákladních vozidel své značky. Premiéra aktuální generace se odehrála v červnu roku 2011 a s pěti druhy střech, dvěma šířkami a výběrem různých výšek nabídl celkem jedenáct variant kabiny. Pohon pak zajistily přeplňované vznětové řadové šestiválce o objemu 7,7 l, 10,7 l, 12,8 l a 15,7 l s výkony od 175 do 460 kW (238 do 625 k).

Mercedes-Benz Actros je držitelem titulu International Truck of the Year 2012 a získal rovněž ocenění red dot design award 2012, jímž se může pochlubit i Actros z roku 1998.

Mercedes-Benz Actros i ve svém modernizovaném provedení, v němž byl odhalen začátkem letošního září, zůstává věrný vzhledu z roku 2011. Samotná automobilka nyní vyzdvihuje několik zásadních prvků z jeho designu. Při čelním pohledu na sebe hlavní pozornost strhne maska chladiče. Kolem ní jsou seskupeny podobně jako u osobních automobilů značky Mercedes-Benz všechny hlavní prvky.

Poznávacím znamením modelové řady Actros jsou od roku 2011 i typicky tvarované hlavní světlomety. Ty nyní u modernizovaného provedení disponují ještě výraznějším vzhledem, za nějž i při zachování jejich původního obrysu vděčí pásům světelných diod pro denní svícení.

Prvkem, který design exteriéru i interiéru modernizovaného provedení vozidel řady Actros nejvíce posouvá do budoucnosti, je systém MirrorCam, který tvoří kamery a displeje, nahrazující klasická vnější zpětná zrcátka. Kamery jsou umístěný na tenkých pylonech nad rámy dveří, v místech kde jsou běžně uchycena ramena vnějších zpětných zrcátek, a výrazně přispívají ke snížení aerodynamického odporu vzduchu čelní plochy vozidla.

Záběry z kamer se promítají na 15palcové displeje s rozlišením 720 x 1920 pixelů, které jsou umístěné v kabině na A sloupcích. Na těchto displejích může být zobrazena mnohem větší plocha, než jakou mohou zabírat klasická vnější zpětná zrcátka. Systém navíc může pracovat, i v případě, že je vozidlo zaparkováno a okna při odpočinku řidiče kryjí závěsy. Ty znemožňují výhled klasických zpětných zrcátek, ale nijak neomezují práci kamer a displejů.

Druhou zásadní novinkou je přepracovaná palubní deska. Původní provedení s analogovými přístroji v kombinaci s menšími obrazovkami a řadou tlačítek se stalo minulostí a nastupuje řešení v podobě dvojice velkých barevných displejů, které již znají majitelé osobních automobilů značky Mercedes-Benz. Tyto deseti a dvanáctipalcové displeje poskytují kompletní přehled o provozních údajích vozidla a lze jejich prostřednictvím ovládat armádu asistenčních systémů i rozsáhlý multimediální systém a klimatizaci.