Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz zvažoval spolupráci s Fiatem nebo BMW

Mercedes-Benz zvažoval spolupráci s Fiatem nebo BMW

Mercedes-Benz zvažoval spolupráci s Fiatem nebo BMW Zdroj: acz

Diskuze (4)
Uvažovaná spolupráce s hlavním konkurentem, italskou automobilkou nebo největším evropským výrobcem aut by se Mercedesu nevyplatila. Proto z ní sešlo.

Mercedes-Benz v posledních letech úspěšně vsadil na novou rodinu kompaktních modelů s pohonem předních kol. Nyní generální ředitel koncernu Daimler Dieter Zetsche přiznal, že automobilka chtěla na vývoji těchto aut spolupracovat s Fiatem, Volkswagenem nebo přímým rivalem – BMW.

„Když jsme plánovali současnou generaci aut s předním pohonem, měli jsme množství zábavných diskuzí s BMW, Fiatem a Volkswagenem, abychom zjistili, zda má smysl dělat něco společně,“ odhalil Zetsche agentuře Reuters.

Tato spolupráce by dávala smysl – Fiat se primárně zaměřuje na malá auta, Volkswagen má obrovské koncernové zásoby dílů pro různé modely a BMW má zkušenosti se značkou malých vozů Mini, vedení Mercedesu ale po diskuzích zjistilo, že výhody plynoucí z ní by byly jen marginální.

Mercedes-Benz partnera nicméně našlo, v roce 2010 oznámil strategické partnerství s japonsko-francouzskou aliancí Renault Nissan. Jejím výsledkem je už použití motorů Renault v Mercedesech nebo dodávka Mercedes-Benz Citan, která je přeznačkovaným Renaultem Kangoo. Pracuje se i na společném vývoji nových generací Renaultu Twingo a modelů značky Smart, chystaný kompaktní hatchback Infiniti Q30 pak použije stuttgartskou platformu MFA.

Navíc se opatrně mluví i o malém Mercedesu. Takzvaná třída X by měla svojí velikostí stát pod dnešními kompaktními modely (A, B, CLA a GLA), technicky by měla vycházet z příští generace Renaultu Clio.

Pro následující roky je šéf Mercedesu připraven aktualizovat svoji nynější strategii, pokud to bude třeba. „Pokud bychom nadále jen plnili naše domácí úkoly, určitě bychom zůstali pozadu,“ vysvětluje Zetsche.

Cílem Mercedesu je vrátit se do roku 2020 zpět na pozici největší prémiové automobilky světa, v současnosti je až třetí za BMW a Audi. Konkurence ale nespí, a tak na ni Mercedes bude muset určitě nějakým způsobem reagovat.

Vstoupit do diskuze (4)