Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes představil prodlouženou třídu E, s faceliftem ji opět protáhl

Ondřej Mára
Diskuze (4)

Pekingský autosalon se stal místem premiéry nového Mercedesu-Benz třídy E LWB, který proti verzi před faceliftem nabídne dalších 22 milimetrů. A nejen to.

Zatímco ve světě popularita sedanů pomalu klesá, pro čínské zákazníky se stále jedná o velice celkem prestižní záležitost. To ostatně potvrzuje i nabídka automobilky Mercedes-Benz, která pro své čínské zákazníky nabízí třídu E s prodlouženým rozvorem. A ta se nyní dočkala omlazení.

Prodloužená novinka se dnes představila na pekingském autosalonu se stejnými úpravami, jaké nabízí nedávno modernizovaná globální třída E. Model s prodlouženým rozvorem (označení LWB – Long Wheelbase) ale nabídne celkovou délku 5056 mm a rozvor prodloužený o 140 mm ve srovnání s mezinárodním originálem.

Omlazená třída E LWB tak dokonce narostla o dalších 22 milimetrů oproti prodloužené verzi před faceliftem. Automobilka se navíc chlubí zvýšením komfortu pro prostředního cestujícího, což z prodlouženého Éčka dělá plnohodnotný pětimístný sedan s dostatkem prostoru na nohy.

Pokud se ale sklopí opěrák prostředního cestujícího, pak čínská třída E s označením L nabídne novou konzolu s dotykovým displejem a dvojicí USB portů. Jinak je ale výbava prakticky stejná, jako u globální modernizace Ečka. Nechybí systém MBUX, LED Multibeam světlomety, upravené nárazníky, nová kola, více chromu, atd.

Výroba omlazené třídy E s prodlouženým rozvorem by měla i nadále pokračovat pouze v Číně, což je současně jediný trh, kde se prodloužené Ečko prodává. Podle informací z webu Autocar India se však počítá s rozšířením nabídky i pro indický trh – a to již počátkem příštího roku.

Za připomenutí také stojí, že třída E LWB není jediným prodlouženým modelem značky Mercedes na čínském trhu. Kromě toho nabízí automobilka i prodlouženou třídu C, prodloužené SUV GLC a prodloužený sedan třídy A, včetně ostřejší verze AMG 35.

Ondřej Mára
Diskuze (4)

Doporučujeme

29. 9. 2020 22:32
Docela pohledné...
...myslím, že to řešení s pevným trojúhelníkovým okénkem v C sloupků je dobrá cesta, hodně to přispívá k dobře vyváženým bočním proporcím auta. Jinak ale trvám na tom, že banánovitá boční silueta v úrovni pasu, končící jakoby rozteklým zadkem rozhodně není můj šálek kávy... ;-\ ;-\ ;-\