Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes představuje omlazenou třídu E v provedení kupé a kabriolet. Je ještě sportovnější

Stanislav Kolman
Diskuze (10)

Třída E odhalila facelift již začátkem jara, tehdy ale jen pro sedan a kombík. Nyní se omlazení dotklo také variant kupé a kabriolet.

Mercedes při odhalení omlazeného kupé a kabrioletu třídy E uvedl, že design této řady je mezi zákazníky všeobecně vnímán pozitivně, pár připomínek se ale přeci jen našlo. „Zaměřili jsme se na to, aby naše novinky vypadaly dynamičtěji. Celkově se zákazníkům třída E líbí, ale chtěli, aby vypadala sportovněji,“ uvedla na tiskové konferenci produktová manažerka Andrea Ruland.

Aby toho designéři dosáhli, přepracovali masku chladiče a diodové světlomety vpředu i vzadu. K mání jsou nová devatenáctipalcová kola, z příplatkových položek si však můžete navolit dvacítky. Nezapomnělo se ani na sadu nových barev karoserie. Sportovní verze AMG E 53 pak bude nově nabízena s balíčkem AMG Dynamic Plus, jehož součástí je i program Race s režimem Drift. Ten ze čtyřkolky lusknutím prstu udělá čistou zadokolku.

V rámci faceliftu dostávají tyto varianty také zbrusu nový volant s dotykovými ovládacími prvky a otočnými ovladači, které už jsme mohli vidět například v AMG GT 4dveřovém kupé. Zmizelo velké množství fyzických tlačítek, řada funkcí se teď ovládá prostřednictvím multimediálního systému. Pro teplotu naštěstí zůstávají vyhrazeny tradiční ovladače.

Vozy jsou rovněž vybaveny nejmodernějším infotainmentem MBUX, jenž má v základu dvě 10,25palcové obrazovky, připlatit si ale můžete za větší řešení s 12,3” displeji. Systém teď disponuje funkcemi, se kterými lze za volantem cvičit a z volitelných položek můžete sáhnout i po systému proti krádeži.

Motorová palety třídy E kupé a kabriolet počítá s dvoulitrovými čtyřválci a třílitrovými šestiválci nové generace, na své si přijdou fanoušci benzinu i nafty. Ti by navíc měli uspořit i nějakou tu kapku paliva, motorizace jsou totiž mild-hybridní, využívají 48V palubní síť, která kromě jiného umí prostřednictvím systému EQ Boost nakrátko zvýšit výkon a točivý moment až o 16 kW a 250 Nm. Všechny motorizace se standardně pojí s devítistupňovým automatem.

Mercedes-Benz třídy E kupé (a kabriolet) - technická data naftových motorů
  220d 220d 4Matic 400d
Objem [cm3] 1950 1950 2925
Výkon [kW/min] 143/3800 143/3800 250/3600
Točivý moment [Nm/min] 400/1600 400/1600 700/1200
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] 4,7 (4,9) 5,2 (5,3) 6,2 (6,3)
Zrychlení 0-100 km/h [s] 7,4 (7,7) 7,6 (7,9) -
Maximální rychlost [km/h] 242 (237) 239 (234) 250 (250)

Postupem času nabídku obohatí také přepracovaný čtyřválcový turbodiesel OM 654. Mercedes v tiskové zprávě avizuje zvýšení objemu (z 1950 na 1993 cm3), čehož dosáhl výměnou klikové hřídele a zvýšením zdvihu z 92,3 na 94 mm. Současně byl zvýšen tlak vstřikovacích jednotek z 2500 na 2700 barů a rovněž přibyl startér-generátor krátkodobě zvyšující výkon a točivý moment o 15 kW, respektive 180 newtonmetrů. Pohonná jednotka má sílu 195 kW a bez zajímavosti nejsou ani další technické berličky, například sodíkem plněné kanály v ocelových pístech, které pomáhají rozptylovat a odvádět přebytečné teplo v nejvíce exponované části motoru. Turbodmychadla jsou vodou chlazená a mají variabilní geometrii lopatek.

Pomyslným vrcholem nabídky zůstane sportovní varianta AMG E 53, o jejíž pohon se stará benzinový třílitrový šestiválec vyladěný na výkon 320 kW a 520 newtonmetrů točivého momentu. Toto provedení se kromě zmiňovaného automatu pojí standardně s pohonem všech kol. Stovku kupé zvládne za 4,4 sekundy, o 0,2 s rychleji než kabriolet, oba pak mohou pokračovat na 250, případně 270 km/h při posunutí omezovače.

Mercedes-Benz třídy E kupé (a kabriolet) - technická data benzinových motorů
  200 200 4Matic 300 450 4Matic AMG E 53
Objem [cm3] 1991 1991 1991 2999 2999
Výkon [kW/min] 145/5500 145/5500 190/5500 270/5500 320/6100
Točivý moment [Nm/min] 320/1650 320/1650 370/1650 500/1600 520/1800
+ systému EQ Boost [kW a Nm] 10 a 150 10 a 150 10 a 150 16 a 250 16 a 250
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] 7 (6,9) 7 (7,3) 6,7 (7) 8 (8,2) 8,6 (8,8)
Zrychlení 0-100 km/h [s] 7,6 (7,9) 7,7 (8) 6,4 (6,6) 5 (5,2) 4,4 (4,6)
Maximální rychlost [km/h] 237 (234) 231 (230) 250 (250) 250 (250) 270 (270)
Stanislav Kolman
Diskuze (10)

Doporučujeme

Avatar - Dinar
28. 5. 2020 07:05
Re: Moc hezký
Půjde konfigurovat a objednat nejdříve koncem června, info od dealera.

U toho kabria je zajímavé, že má kombinaci nového volantu a starého ovládání infotainmentu kolečkem. Škoda, že to tak nezůstalo i klasického éčka, ten nový touch displej je krok zpět.
Avatar - Londonbridge
27. 5. 2020 17:26
Re: Moc hezký
E cko je povedene a vzdy bolo. FL mu neublizil vyzera trosku dravejsie aj ked ja uz mam rad len lenivu kludnu a pohodlnu jazdu... Treba to vidiet nazivo ja mam koncom leta rocny servis v MB tak uz to tam budu mat vystavene a nalestene...
Avatar - Alf1k
27. 5. 2020 16:25
Re: Moc hezký
No tak super, díky za info z UK :-! Co si o tom myslíš? Viděl jsem E53 a to je teda porno, ze začátku jsem se bál toho faceliftu, ale teď s odstupem času jsem fakt spokojenej kam se to posunulo :-)
Avatar - Londonbridge
27. 5. 2020 16:04
Re: Škoda, že kupéčka šla
Nove A je celkom pekne ale stale je to baby mercedes aj ked v AMG verzii to zatlaci krcny stavec do sedaku...
Avatar - Londonbridge
27. 5. 2020 15:59
Re: Moc hezký
V UK je v predajnach od zaciatku Augusta zacina s cenou okolo £ 40 000 +... pocitam v CR bude tiez v predaji od Augusta a ceny budu podobne zacinat bude niekde 1.2 - 1.3 + milion korun. Konfigurovat uz budes moct skorej v Juny / Cerven / :-!