Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes S600 Pullman Guard: pancéřovaný jezevčík

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 24. 9. 2008 • 21:36
21
6
Zobrazit náhledy (21)
Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S
Mercedes-Benz se věnuje stavbě limuzín, odolných proti ručním palným zbraním, již rovných osm desetiletí. Ke kulatému výročí představil limuzínu Pullman Guard na bázi třídy S.

Prvním pancéřovaným vozem, postaveným ve Stuttgartu, byla v roce 1928 limuzína typu 460 Nürburg řady W08. Na začátku třicátých let se začal vyrábět slavný Grosser Mercedes typu 770 (kód W07), jeden z nich, pochopitelně náležitě upravený, používal dlouhá léta i japonský císař Hirohito, jeho vůz měl kromě nezbytných ocelových plátů v karosérii i pozlacené prvky místo chromovaných. Řada pokračovala limuzínami modelu 500 W08 a druhou generací typu 770 (kód W150). Po druhé světové válce na velké Mercedesy navázala superluxusní limuzína 600, vyráběná i v prodloužené verzi Pullman od roku 1963 až do začátku osmdesátých let.

Klientela, pro kterou jsou tyto vozy určeny, je celkem zřejmá. Státníci, členové královských rodin, úspěšní podnikatelé, ti všichni se obávají při jízdě automobilem o svůj život, který by mohl vzít za své cizím přičiněním. Potřebují se tedy chránit způsobem, který odpovídá jejich postavení a stavu bankovních účtů.

Novinka Pullman Guard je postavena na prodlouženém podvozku modelu S600. Rozvor je delší o 1150 mm, celková délka tak narostla na 6356 mm. I označení Pullman má u těchto limuzín, které stuttgartská automobilka vyrábí ve vlastní režii, dlouhou tradici, ale pochází z jiného oboru dopravy – železnice. Pullmanovy vagony vynikaly prvotřídním luxusem.

Ale zpět k vozu s trojcípou hvězdou - pod kapotou se nachází vidlicový dvanáctiválec o objemu 5,5 litru, dopovaný dvěma turbodmychadly, který poskytuje největší výkon 380 kW (517 k) a mohutný točivý moment 830 Nm. Parametry pohonné jednotky bez problémů stačí i na vůz, který proti standardnímu esku razantně přibral. Automobil odolá projektilům ze standardních vojenských rychlopalných zbraní a střepinám z granátů a dalších výbušnin, jeho posádka tak může vzdorovat i teroristickým útokům. Další prvky výbavy představují speciální palivová nádrž, hasící systém a nutností jsou pneumatiky typu run-flat, na kterých lze pokračovat v jízdě i po jejich prostřelení.

Bezpečnostní systém, který se skládá z ochranných prvků dveří, zadní části, boků a střechy a speciálně zesílených skel, je plně integrován. Montuje se tedy do těchto vozů již při výrobě, nejedná se o dodatečnou přestavbu, jako u specializovaných firem. Je vyvinut dle specifikací balistické třídy B6/B7, tedy nejvyšší ochrany. Kromě toho nabízí stuttgartská automobilka i nižší stupeň ochrany dle třídy B4, kdy vůz odolá střelám z revolverů větších ráží.

Mercedes-Benz ovšem nenabízí program Guard jen pro třídu S, ale i pro menší řadu E a terénního klasika, třídu G. Zajímavá je i ta skutečnost, že majitelé pancéřovaných Mercedesů můžou využít služeb běžného značkového servisu.

Související články

Témata
30. 9. 2008 12:59
Re: Hm
Článek uveřejnily všechny zpravodajské automobilové servery. Prvotním zdrojem jsou vždy tiskové zprávy. Než psát voloviny typu pancéřovaného áčka (to snad nikdo neupravuje?) jako jeden nejmenovaný konkurenční server, raději přidám něco málo z historie, co nosím v hlavě (o pozlcaení Hirohitova MB 770 žádný zdroj nemluvil). Fakta typu 80. výročí pancéřovaných medvědů, balistické třídy nebo základních technických údajů jsou daná a ty si z prstu nevycucáme, bohužel. Pokud si myslíte své o úrovni českých motoristických novinářů, věřte, že já o ní nemám také valné mínění, až na pár výjimek :-)
25. 9. 2008 09:03
Hm
Tož nějak se mi zdá že tenhle článek jsem četl již porůznu, v různých novinách.Zdá se PR ma Daimler na vynikající úrovni, anebo úroveň českých motoristických novinářů je tristní.
Avatar - VDC
24. 9. 2008 23:32
hm
No, nevypadá to vzádu dvakrát pohodlně... :no:
Avatar - sansk8
24. 9. 2008 21:06
"Skla"
Mno puvodně když jsem viděl tu fotku jak tam montujou to sklo, tak si řikam že je to pár oken položenejch nasobě... Pak se juknu pořádně a ono je to jenom jedno v kuse >:D
Avatar - da_b0mb
24. 9. 2008 16:15
Re: Nedohledná liga
>:D si rikam "ha, jeden prispevek, to bude urcite Navtech"
Do Makra by se ti to nelibilo?

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud