Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz SLS AMG Electric Drive: Supersport na baterky za 10 milionů

Aleš Dragoun
Diskuze (9)
Elektrický racek SLS AMG je realitou. Převlékl se ze žluté do modré barvy a bude stát přes 416 tisíc eur.

Oficiální fotky elektrického SLS AMG unikly ještě před pařížskou premiérou, zveřejnil je německý

Auto Motor und Sport. Jedná se o další model koncernu Daimler, který ponese hrdé logo Electric Drive vedle studie třídy B a produkčního Smartu ForTwo Brabus ED.

Důležitější je ale technika: čtyři synchronní elektromotory umístěné u kol, které dohromady poskytují výkon 552 kW (750 k), točivý moment pak vrcholí hodnotou 1000 Nm. Ač se to nezdá, elektrické kupé je nejvýkonnějším sériovým typem s trojicí písmen AMG v celé historii tohoto původně úpravce Mercedesů. Jízdní výkony jsou také impozantní: z 0 na 100 km/h auto sprintuje během 3,9 s. Atak magické třístovky se ovšem nekoná, maximální rychlost je totiž elektronicky omezená na 250 km/h.

Lithium-iontové baterie byly vyvinuty ve spolupráci s továrním týmem Mercedes AMG Petronas F1. Váží 548 kg, mají kapacitu 60 kWh a jsou chlazené kapalinou. Rychlé nabíjení trvá jen tři hodiny, v domácí síti očekávejte čas mnohem delší: 20 hodin. Řízení má elektrohydraulický posilovač, vzhledem k jízdním výkonům jsou na všech kolech karbon-keramické kotoučové brzdy. Palubní přístroje byly doplněny o indikátor napájení, který je umístěn v otáčkoměru. Nechybí trojice jízdních režimů (Comfort, Sport a Sport+).

SLS AMG Electric Drive bude vznikat v malých počtech a začne se prodávat v červnu 2013 za minimálně 416.500 eur (10,4 milionu korun). Dosud nejvýkonnější kupé SLS AMG GT s benzinovým motorem V8 6,2 l/435 kW stojí ani ne polovinu: 204.680 eur (5,1 mil. Kč).

Původní žlutý koncept SLS AMG E-Cell se představil v Ženevě 2010 a automobilka jej dokonce v lednu 2011 půjčila novinářům ke zkušebním jízdám, auto.cz nevyjímaje.

Aleš Dragoun
Diskuze (9)
Avatar - Martin911Turbo
8. 10. 2012 19:16
Re: Není se čemu divit
Tady máš video, jak 918 drtí okruh
[odkaz]
Avatar - Martin911Turbo
5. 10. 2012 19:10
Re: Není se čemu divit
Tak to jsi shlédl hodně staré video, zkus kouknout na současné ;-)
918 je defakto hotová, je hotový komplet prodejní katalog se všemi verzemi výbavy, laků, výbavy a cen a do prodeje jde příští rok a věřím, že to bude ještě větší pecka než Carrera GT a posune laťku hybridů na zcela novou úroveň :yes:
5. 10. 2012 18:44
Re: Není se čemu divit
Sčítaš hrušky s jablkami. Taký Veyron spotrebuje pri maximálnom výkone celú nádrž za 12 minút (slovami DVANÁSŤ MINÚT!!!!!!!).

Takže podľa tvojho prepočtu by v tomto "móde" vystačil krúžiť po okruhu 40 km... Ehm...
5. 10. 2012 11:27
Re: Není se čemu divit
no zatim jsem videl jedno video co jim uteklo, z garaze to museli vytlacit, pak jim to cukalo,pak to tlacili aby se to vubec rozjelo a nakonec to za brutalniho buraceni ujelo vlastni silou vzdalenost tak 30 metru rychlosti tak 30 km/h a to byla cela show.

Tim nechci zhazovat hybridy a uz vubec ne snahu Porsche, ale problematika sportovniho hybridu je trosicku jine kafe nez problematika Priusu, kde se na nejaky pomer vykon/hmotnost zas az tak moc nehraje.

Rekl bych, ze si u Porsche ukousli mozna trochu velky krajic. Nepochybuju, ze to vychytaji, ale i tak mam trochu obavu o to, jak to nakonec dopadne.

[odkaz]
Avatar - Martin911Turbo
5. 10. 2012 11:21
Re: Není se čemu divit
Jenže Porsche 918 má upravený motor z okruhové placky RS Spyder doplněný o silný elektromotor vybavený technologií Kurs, tudíš toto auto smysl má na rozdíl od Mercedesu :yes: