Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes v srpnu překonal v prodejích Audi i BMW

David Bureš
Diskuze (2)
Trojcípá hvězda boduje hlavně na asijských trzích. Konkurence tam naopak strádá.

Tuhý boj německých značek o titul největšího luxusního výrobce na světě se zamotává. Poslední měsíce se daří hlavně Mercedesu, který se již v červenci vyšvihl před Audi. Úspěch zopakoval také v srpnu, kdy v prodejích dokonce překonal i BMW.

Výsledku Mercedesu pomohl výrazný meziroční růst. Trojcípá hvězda v srpnu prodala 139.802 automobilů, o 17,6 % více než před rokem. Dlouholetý luxusní lídr BMW si mezigeneračně polepšil jen o 7,6 %, na celkových 135.735 aut. Pro Audi byl sice minulý měsíc nejlepším srpnem v jeho historii, růstu konkurence ale výrobce nestačil. Meziroční nárůst prodejů činil jen 2,7 %, což znamenalo 128.650 prodaných vozů.

Úspěchy Mercedesu v posledních měsících znamenají, že stuttgartští mezi lednem a srpnem dodali klientům více aut než ingolstadtští. Audi v prvních osmi měsících roku prodalo 1.177.100 vozů (meziročně +3,4 %), zatímco Mercedes 1.187.980 (+15,1 %), což je o více než deset tisíc aut nad výsledkem konkurenta. V tomto ohledu zůstává v čele BMW s 1.215.298 registrovanými automobily (+5,5 %).

Analytik Marc-Rene Tonn předpovídá, že si Mercedes pozici dvojky udrží i na konci roku, přičemž na stejné příčce podle něj setrvá také v následujících dvou letech. Trojcípé hvězdě se povedla sázka na kompaktní modely s platformou MFA, daří se též nové třídě C. Od příštího roku prodeje dále podpoří nová třída E.

Naopak Audi v posledních měsících zdůrazňuje náročné podmínky na některých trzích. Problémová je hlavně Čína, která tvoří přes třetinu prodejů automobilky. Audi sice zůstává nejprodávanější luxusní značkou v Říši středu, její tamější prodeje ale letos mírně klesají (o 0,8 %). V srpnu se dokonce čínské prodeje čtyř kruhů snížily o 4,1 %.

Naopak Mercedesu se v Číně (a také na dalších asijských trzích) nadmíru daří. V srpnu si v nejlidnatější zemi světa v počtu prodaných aut pomohl o 53,1 %! Výsledkům pomáhá zahájení lokální výroby SUV GLA.

Důvod horších výsledků Audi ale můžeme hledat i v mezigenerační výměně A4, která je nejprodávanějším modelem značky. Devátá generace A4 se světu oficiálně představí příští týden ve Frankfurtu.

Prodeje německých luxusních značek v srpnu 2015
ZnačkaAudiBMWMercedes-Benz
Prodeje 8/2015 [ks]128.650135.735139.802
Meziroční rozdíl [%]+2,7+7,6+17,6
Prodeje 8/2015 [ks]1.177.1001.215.2981.187.980
Meziroční rozdíl [%]+3,4+5,5+15,1
Evropa 1-8/2015 [ks]533.050622.625*507.772
Meziroční rozdíl [%]+3,1+10,5*+11,2
Čína 1-8/2015 [ks]361.316301.529*227.624
Meziroční rozdíl [%]-0,8+0,9*+27,7
USA 1-8/2015 [ks]130.063263.908*220.870
Meziroční rozdíl [%]+12,1+7,3*+7,3
Česká rep. 1-8/2015 [ks]3.2633.8532.982
Meziroční rozdíl [%]+43,1+16,4+20,7
*Včetně značky Mini

David Bureš
Diskuze (2)
11. 9. 2015 20:41
necudujem sa
MB robi v poslednej dobe pekne auta, mozno to nie je kazdemu po chuti ale su rozhodne zaujimave, vyzeraju luxusne, brutalne, sportovo, agresivne. Pomaly kazdy MB okrem E klasse je pekny, pri bmw clovek musi stale spekulovat, 7 o nicom tuctove fadne, 3 ok ale tie svetla a cely predok nic moc, Jednotka predface cisty grc, AUDI Q5 Q3 o nicom, sedany neurazia ale ani neohuria, uz aby vymenili modelovu radu lebo okrem A6 ostatne uz vyzeraju dost staro.
Avatar - fOE
11. 9. 2015 15:30
Lexus, Jaguar
Daji se sehnat data i zvlast k Lexusu (ne toyote) a Jaguaru (ne LR)? Pokud ano slo by je priste zakomponovat? Obcasne narusty, poklesy, stagnace BMW/MB/Audi jsou sice fajn, ale na tech nizsich patrech to muze "zit" vic a zvlast u Jaguaru by bylo po zbytek roku velice fajn sledovat trend, ted kdyz uvedli XE a chystaji F-pace.
Diky