Mercedes zvažuje založení zvláštní značky pro elektromobily
Automobilky mají v zásadě dvě hlavní prodejní strategie - buď se s jednou značkou snaží obsáhnout co největší oblast trhu a nabídku obohatí nanejvýš o specifický brand pro prémiovou třídu nebo se snaží pomocí více značek s trošku jinou orientací ideálně trefit jednotlivé tržní segmenty. Obojí má své pro a proti a jednotlivé firmy občas dokonce svá strategická rozhodnutí dost radikálně mění, popřípadě různým způsobem kombinují.
V současnosti si marketingoví experti lámou hlavu hlavně tím, jak co nejlépe odprezentovat zákazníkům přibývající elektrická auta. Všem totiž imponuje úspěch a prudký nárůst image ještě před pár lety poněkud obskurní značky Tesla, která se stala téměř přes noc pojmem a s jediným modelem vážným soupeřem zavedených luxusních značek. Objevila se tedy otázka, jak se z této situace poučit.
U Audi si myslí, že je nejlepší ponechat tradiční označení i pro elektrické modely, BMW si pro vozy s alternativními systémy pohonu vymyslelo prosté písmeno "i" a Mercedes? Firma Daimler podle (údajně spolehlivých) informací deníku Handelsblatt zvažuje, že by rozšířila portfolio značek Mercedes-Benz a Smart o třetí značku, která by po vzoru Tesly byla zaměřena na elektromobily, otázkou pak je, zda by pod svá křídla vzala i vodíkové modely, které Mercedes vyvíjí, nebo si je ponechá Mercedes ve vlastním portfoliu.
Konečné rozhodnutí by mělo padnout na zasedání představenstva 20. července a pokud bude úspěšné, vznik značky určitě proběhne do dvou let, aby Daimler ještě stihl "první vlnu" elektrifikace před koncem této dekády.