Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz Vision EQXX je vizí elektromobilu s dojezdem přes 1.000 km

Ondřej Mára
Diskuze (5)

Automobilka chce v novém konceptu vyzkoušet technologie, které by později mohly zvýšit efektivitu běžných silničních elektromobilů.

Mercedes-Benz, stejně jako řada dalších automobilek, představil v tomto roce ambiciózní plán, podle kterého chce do roku 2030 přejít na čistou elektromobilitu na všech trzích, kde to bude možné. Dá se přitom očekávat, že na většině území západní a střední Evropy to možné bude.

Společně se svými elektrickými vizemi pak automobilka představila také několik elektrických konceptů, které mají představovat elektrickou alternativu klasických modelů se spalovacími motory, a oznámila rovněž vývoj ultra-hospodárného čistě elektrického projektu s označením Vision EQXX.

Dojezd tohoto elektrického konceptu se měl podle prvních odhadů pohybovat až kolem 1.200 kilometrů, později však automobilka upřesnila svůj cíl na více než 1.000 kilometrů v reálném prostředí. Dnes pak Markus Schäfer, Mercedes-Benz COO, oznámil, že odhalení vozu proběhne již 3. ledna 2022.

Jak mnozí z vás vědí, již nějako dobu pracujeme na převedení naší strategické ambice ‚Lead in Electric Drive‘ do automobilu. Nyní by se měl stát Vision EQXX vůbec nejhospodárnějším elektrickým vozidlem, jaké jsme kdy postavili – s reálným dojezdem přes 1.000 kilometrů. A jsem velmi šťastný, že ho veřejnosti představíme již velmi brzy – 3. ledna 2022,“ uvedl Schäfer.

Společně s tímto oznámením se Schäfer pochlubil také prvním snímkem vozu Vision EQXX, který by měl být „kompaktním elektromobilem“. Jeho baterie by měla mít o 20 % vyšší hustotu než má v současnosti model EQS. Na jedno nabití by pak měl být schopen ujet v reálném prostředí přes 1.000 km a jeho spotřeba při běžných dálničních rychlostech by měla být jednociferné číslo kWh/100 km.

Nikdo si nejspíš nemyslí, že by se projekt mohl proměnit v produkční vůz, je ale prakticky jisté, že technologie získané a uplatněné při jeho vývoji se časem objeví i v produkčních modelech.

Ondřej Mára
Diskuze (5)

Doporučujeme

Avatar - Brmbalik
29. 11. 2021 20:50
Re: vision
A ze tech uzasnych xl1 jezdi.. Koncept bez sance na jakekoli uplatneni v beznem zivote
Avatar - Roman Horký
29. 11. 2021 09:29
Re: Fčera jsem měl vizi
Vysmívám se tomu, jak Mercedes když už něco nedokáže vyrobit tak o tom alespoň píše PR básničky. Mohl bych i zvracet, tak se raději vysmívám. Připomíná mi to totiž komunistickou propagandu.
29. 11. 2021 09:04
vision
dyzly uz zadnou vizi, krome odchodu do zapomneni, nemaji
1000km u konceptu pri dalsim zlepseni aerodynamiky nebude zadny problem
vw xl1 jezdil uz pred 20 roky za litr nafty na 100km, to by i pri optimisticke ucinnosti 40% byly 4kWh/100km, tedy 40kWh/1000km
no problem

spis me prijde, ze je latka hodne nizko
ale mozna pujde spis o predprodukcni auto
Avatar - KANKUNEN
29. 11. 2021 08:56
Re: Fčera jsem měl vizi
Romane, Romane, k TM3 se modlíš a z EV od Mercedesu se posmíváš. Dá se ujet i více než 1000 km, stačí tam dodat o tunu víc baterek. A ty baterky jsou super mají o 20% větší hustotu, ale 80% využitelnou.
Avatar - Roman Horký
29. 11. 2021 08:42
Fčera jsem měl vizi
Elektromobil jel dálniční rychlostí do kopce a přitom dodával bezdrátově do sítě zelenou elektřinu. Tuším, že to byl Mercedes.