Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

MG 6: Čínský Brit po modernizaci jen s dieselem

MG 6
MG 6
MG 6
MG 6
12 Fotogalerie
Aleš Dragoun
Diskuze (7)
MG 6 se vyrábí necelých pět let. Sedany a liftbacky prošly optickými i technickými změnami. V Evropě se nadále prodávají jen na Britských ostrovech.

MG 6 je vozem na rozhraní nižší střední a střední třídy, o čemž svědčí jak rozvor náprav 2705 mm, tak i celková délka 4,65 m. Liftbacky se jmenují GT, sedany dostaly historický název Magnette. Kromě Číny a Thajska se vyrábí i v britském Longbridge u Birminghamu, MG Motor ale vlastní SAIC Motor z Říše středu. Zatímco Rover po krachu před 10 lety nepřežil, sesterská značka ano. Spojené království je však jedinou evropskou zemí, kde se její auta nabízejí. Řada 6 konkrétně od května 2011.

Marketingový šéf Matthew Cheyne sice sliboval, že dojde k radikálním změnám, ale zvenčí je na zveřejněných fotkách patrná pouze úprava předního nárazníku a hlavních světlometů, které jsou tvarovány trochu ostřeji a mají jinou grafiku. Dostaly také denní diody. Nejvyšší výbava má chromovanou masku. Lehce se proměnila zadní optika a difuzor, i na koncovce výfuku je více lesklého kovu. Automobilka ovšem prezentuje „šestku“ jako zcela nový model, kterým samozřejmě není.

Na britském trhu bylo až dosud MG 6 nabízeno se dvěma motory. Základ tvořil zážehový 1.8 TCi (118 kW a 215 N.m), naftu zastupoval 1.9 DTi-Tech (110 kW a 350 N.m v 1800 otáčkách). Základní parametry dieselu se nezměnily, největší výkon dává v 1.800 otáčkách. Agregát spojený výhradně se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou byl upraven tak, aby dosahoval nižší spotřeby paliva, konkrétně spálí normovaných 4,6 l na každých 100 km. Výrobce dále uvádí, že auta zhubla 75 kg. Diesel zrychlí z 0 na 96 km/h za 8,4 s, o půlvteřinu rychleji než dříve. O benzinovém motoru není v tiskové zprávě ani jedna zmínka, na oficiálně webu také ne, z portfolia byl tedy nejspíše odstraněn.

V interiéru se kromě kvalitnějších materiálů a přepracované středové konzoly objevil nový multimediální systém s dotykovou obrazovkou MG Touch a navigace NNG iGo. Také přístroje byly změněny, vypadají sportovněji. Klasickou mechanickou ruční brzdu vystřídalo tlačítko (EPB – Electronic Parking Brake). Vždy, tedy i v základní výbavě S. Ta nabídne dále třeba i palubní počítač, elektrická okna a zrcátka vyhřívaná sedadla, klimatizaci a šestnáctipalcová litá kola. Rádio přehrává CD, MP3 a má USB port. MG 6 je předokolkou, trakci nově napomáhá elektronická náhražka samosvorného diferenciálu E-Diff, která pochopitelně spolupracuje se stabilizací. Sedany a liftbacky mají samozřejmě i dnes povinné bezpečnostní prvky (ABS, EBD, TMPS) a asistent rozjezdu do kopce.

Vyšší TS přidává stříbrné prvky uvnitř, parkovací čidla, zmíněný infotainment se sedmipalcovou obrazovkou, Bluetooth a funkcí MirrorLink, druhou USB zdířku, multifunkční volant, tempomat, samočinné zapínání světel a stěračů a částečně kůží čalouněná sedadla, zbytek pokrývá látka. Multimediální systém je umístěn originálně v kapličce vedle klasických budíků. TL už má celokoženou kabinu, přední sedačky ovládají elektromotorky, dvouzónovou samočinnou klimatizaci, zadní parkovací kameru a další prvky včetně bi-xenonových světel s natáčecí funkcí (do 40 km/h) a ostřikovači.

Britské ceny začínají na 13.995 librách, TS stojí 16.195 a TL 17.995 liber. To v prostém přepočtu odpovídá 526, 609 a 676,5 tisícům korun. Oproti předchozímu modelu spadly o nemalé tři tisíce v bankovkách s královnou. Klienti si mohou vybrat své nové MG v bílé, černé, šedé a červené barvě. Tmavě zelená chybí...

Vstoupit do diskuze (7)