Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
MG GT
MG GT
MG GT
MG GT
52 Fotogalerie

MG GT je větší a levnější než Hyundai i30. Proč není i v Evropě?

Ondřej Šámal

Čínská automobilka nabízí atraktivní sedan GT, který vyjde na velmi zajímavé peníze. V Evropě si na něj ovšem musíme nechat zajít chuť.

Portfolia globálních značek se na jednotlivých trzích značně liší. Jedním takovým případem je třeba MG GT. Tenhle pohledný sedan o délce 4,68 metru zapadá do kompaktního segmentu, mezi jeho konkurenty by tudíž v Česku spadala nejen Škoda Octavia, která je místním hegemonem této kategorie, ale také Hyundai i30 Fastback.

Jenže zatímco škodovka stojí minimálně 599.900 Kč a hyundai 479.990 Kč, MG GT by na českém trhu hrálo pravděpodobně úplně jinou ligu. V Chile, kde Číňané tenhle model oficiálně nabízejí, totiž startuje v přepočtu na 292 tisících. Za tyhle peníze dostanete atmosférickou patnáctistovkou o výkonu 114 koní s 16palcovými koly, diodovými světlomety vpředu a vzadu, střešním oknem, klimatizací, desetipalcovým středovým displejem, zpětnou kamerou, světelným senzorem a dalšími výbavovými prvky.

Video placeholder
MG3 • auto.cz/Marek Bednář

Alternativou je přeplňovaná varianta o výkonu 162 koní s maximální rychlostí 216 km/h a sedmistupňovou dvouspojkou. Za tu zájemci dají okolo 422.000 Kč.

Velmi atraktivní nabídku by v Evropě samozřejmě trochu znevýhodnily poplatky spojené s dovozem a administrativou, i tak by se ale MG GT stalo jedním z nejlevnějších plnohodnotných kompaktních modelů. Otázkou ovšem zůstává, jestli by tříprostorová karoserie dokázala přitáhnout dostatečnou pozornost. Evropané totiž dlouhodobě preferují kombi, případně SUV. Zájem o sedany dlouhodobě upadá. Ostatně také proto aktuální generace Volkswagenu Passat nabídne pouze karoserii kombi.