Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
MG Comet EV
MG Comet EV
MG Comet EV
MG Comet EV
23 Fotogalerie

MG představilo nejlevnější elektromobil. Comet EV ujede až 230 kilometrů

Automobilka MG na indický trh uvedla nejlevnější tamní elektromobil. Jde o model Comet EV, který stojí jen lehce přes 200 tisíc a na jedno nabití zvládne ujet až 230 kilometrů.

Původně britská, nyní čínskou společností SAIC Motor vlastněná automobilka MG se v loňském roce úspěšně vrátila na český trh. Při expanzi ale nezapomíná ani na svoje dosavadní trhy. Do Indie uvedla nový malý městský elektromobil, který pokřtila Comet EV. Název odkazuje na britské závodní letadlo z roku 1934.

Podstatu elektrického minivozítka popisuje tisková zpráva značky následovně: „Comet přichází v době, kdy se jízda v přeplněných městech stává stresující nepříjemností, která uprostřed raketově rostoucích cen paliva, nedostatku parkovacích míst a rostoucího znečištění vyvolává naléhavou potřebu agilních a futuristických řešení. Elektromobily mohou pomoci snížit dopad na životní prostředí, ušetřit náklady a nabídnout pohodlí i komfort. Comet jde za účelem dosažení tohoto cíle ještě o krok dále a poskytuje bezproblémovou mobilitu, která je propojená, automatická, elektrická a sdílená.

Video placeholder
Svět motorů (upoutávka) • Auto.cz

Co si pod tím představit? MG Comet EV navzdory délce necelých tří metrů pojme čtyři cestující. Konkrétně novinka na délku měří 2.974 milimetrů, na šířku 1.505 mm, na výšku 1.640 mm a její rozvor je 2.010 mm. Pro zavěšení předních kol značka zvolila řešení McPherson, zatímco vzadu má být víceprvkové. Přední brzdy jsou kotoučové, zadní bubnové, dvanáctipalcová kola obouvají pneumatiky o rozměrech 145/70 R12 a poloměr otáčení je slibován 4,2 metru.

Pohon zajišťuje synchronní elektromotor s permanentními magnety, který produkuje maximálních 31 kW (42 koní) a 110 Nm. Akumulátor je instalován o kapacitě 17,3 kWh, přičemž model Comet má na jedno nabití ujet až 230 kilometrů. K nabíjení je používán konektor typu 2 (Mennekes), skrze nějž lze výkonem 3,3 kW nabít kompletně vybitý akumulátor na 100 % za 7 hodin. Pokud se majitel spokojí s nabitím do 80 %, počká si 5,5 hodiny.

Uvnitř, jak je dnes moderní, se před řidičem nachází dvojice displejů spojených od jednoho celku, kdy každý z nich má úhlopříčku 10,25 palců. Zajímavá je přítomnost klasické páky ruční brzdy. Silnou stránkou modelu Comet mají být odkládací prostory, konektivita a vysoká míra individualizace. Zákazníci si mohou vozítko přizpůsobit více než 250 kombinacemi barev, grafických motivů a nálepek.

Ve výbavě se nachází například LED přední i zadní světla, podsvícené logo značky, bezklíčkový přístup do vozu, manuální klimatizace, přes 55 funkcí konektivity v rámci balíčku i-Smart, podpora Apple CarPlay a Android Auto, 2 reproduktory, 3 porty USB, zadní sedadla dělená v poměru 50:50, parkovací kamera a zadní senzory, čelní airbagy a další.

Cena MG Comet startuje na částce 798.000 rupií, což je v přepočtu zhruba 208 tisíc korun. Na to, že novinka není žádné holátko, se z pohledu Evropana zdá být jeho cenovka takřka z říše snů. Na indickém trhu dle všeho půjde o nejlevnější dostupný elektromobil. Tím dosud byla Tata Tiago.ev, o níž jsme psali v loňském roce.