Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Michelin jde proti proudu. Kritizuje testy pneumatik, i když v nich vítězí. Proč?

Michelin jde proti proudu. Kritizuje testy pneumatik, i když v nich vítězí. Proč?

Michelin jde proti proudu. Kritizuje testy pneumatik, i když v nich vítězí. Proč? Zdroj: acz

Diskuze (18)
Kdo by si stěžoval, kdyby v testech mezi konkurenty pravidelně patřil mezi nejlepší, že? V případě Michelinu to neplatí. Kritizuje zažité zvyky a žádá změny.

Společnost Michelin patří mezi nejprogresivnější výrobce pneumatik současnosti. Nejenže se ve velkých testech objevují její výrobky pravidelně na nejlepších příčkách, ale firma se nebojí ani přicházet na trh s průlomovými technologiemi. Už jsme vás informovali, že uvedla na trh speciální pneumatiku pro jízdu v terénu, že vyvíjí gumy pro rychlost až 480 km/h i o tom, že přezouvání na zimáky má být díky 3D tiskárně minulostí.

Francouzský Michelin před časem překvapil tvrzením, že motoristé přezouvají na nové pneumatiky příliš často a potenciál gumy nevyužijí maximálně efektivně. Že vám přijde zvláštní to slyšet od někoho, kdo by měl mít naopak radost z vyššího profitu? Pak vás jistě překvapí i nejnovější vyjádření firmy: současné testy pneumatik jsou prý nastaveny špatně a je třeba to změnit. Ale nenechte se zmást, Michelinu výsledky nikterak neškodí, vždyť pravidelně patří na absolutní špičku!

O co přesně jde? Francouzi se domnívají, že je nesmysl testovat zcela nové pneumatiky. Nevypovídá to totiž nic o tom, jak se gumy budou chovat v průběhu většiny svého životního cyklu. Proto Michelin vyzývá k testům nejen nových, ale i opotřebovaných plášťů. „Nová je pneumatika pouze v momentě, kdy leží v regálu prodejce. Od prvního obutí se stává opotřebovanou,“ připomíná Cyrille Roget z řád společnosti.

Michelin přiznává, že změnám vlastností pneumatik nelze s přibývajícími kilometry zcela zabránit, ale snaží se to alespoň eliminovat. A vyzdvihuje i výhody lehce sjeté gumy: „Když je pneumatika opotřebovaná, zlepšuje se přilnavost na suché vozovce i spotřeba. Menší hloubka dezénu přináší nižší tepelné ztráty.“

Klíčová je ale komplexnost pneumatiky, tudíž i dobré vlastnosti na vodě. Francouzi to demonstrovali testem opotřebované pneumatiky Primacy 4 a na mokré vozovce porovnali brzdnou dráhu s konkurenčními produkty Dunlopu a Bridgestonu. A jak jistě tušíte, vedli si podstatně lépe. Lze tedy předpokládat, že Michelin prahne po nových metodikách testování právě kvůli tomu, že by si v celkových tabulkách ještě polepšil.

Vstoupit do diskuze (18)