Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mini Clubman F58: Britsko-německá stylovka jako kombi. Neoficiálně

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 24. 6. 2015
21
18
Zobrazit náhledy (21)
Mini Clubman Mini Clubman Mini Clubman Mini Clubman Mini Clubman Mini Clubman Mini Clubman Mini Clubman Mini Clubman Mini Clubman Mini Clubman Mini Clubman Mini Clubman Mini Clubman Mini Clubman Mini Clubman
Mini už vlastně není Mini a nový Clubman to jen dokazuje. Dorostl do velikosti malého auta.

BMW si dalo s představením sériové verze Clubmanu docela načas, vždyť koncept praktické varianty třetí novodobé generace ukázalo už loni v Ženevě. Sada firemních fotografií unikla na Síť sítí, zcela jistě omylem. Produkční verze se od něj zvenčí liší jen v detailech, základní tvary zůstaly. Interiér se samozřejmě zcivilizoval, změny oproti základním hatchbackům bychom hledali lipou. Jenže oproti stávajícímu Clubmanu R55 je novinka, už s „mnichovským“ kódem F58 zcela jiná.

Liché zadní boční dveře, které se otevíraly „proti větru“, odvál čas. Novinka už má dva konvenční páry, což jistě přispěje praktičnosti a lepšímu přístupu dozadu. Zůstal rozvor shodný s pětidveřovými hatchbacky, které jsou kritizovány za nedostatek místa? Nejspíše ano, dozvíme se to již brzy. Jediné, které britská značka nechala být, jsou zadní dvoukřídlé, v polovině rozdělené. Na nich nebylo potřeba nic měnit. Takže Clubman je vlastně šestidveřový...

Také se značně natáhl. Přesné rozměry sice ještě neznáme, ale jistě budou velmi blízké loňské rudé studii, ne-li identické. Ta byla 4223 mm dlouhá, 1844 mm široká a 1450 mm vysoká. Na délku tak přibrala oproti R55 značných 262 mm, do šířky 161 mm a na výšku 25 mm. Poslední parametr je z fotografií nepostřehnutelný, zbylé dva však jasně patrné...

Základ podvozku je rovněž stejný s hatchbacky, rovněž paleta pohonných jednotek bude totožná. Očekávejme tedy zážehové a vznětové turbomotory s třemi a čtyřmi válci. Základem je verze One s tříválcem 1,2 l/55 kW a doplňuje ji silnější se 75 kW, Cooper má pod krátkou kapotou patnáctistovku se 100 kW a Cooper S už čtyřválcový dvoulitr se 141 kW. Naftu spalují tříválce 1,5 l/70 kW (One D) a 85 kW (Cooper D), nejvýkonnější Cooper SD dává z necelých dvou litrů, opět však už s „hrnkem“ navíc 125 kW.

Že i kombík dostane v blízké budoucnosti opravdu ostrou verzi John Cooper Works (2,0 l/170 kW), je velmi pravděpodobné. Případná alternativa v podobě pohonu všech kol představuje ovšem zatím pouze čirou spekulaci. Je Clubman cestou do mainstreamu? Možná, ale ceny určitě lidové nebudou... Podle předešlých informací si svou výstavní premiéru odbude na IAA ve Frankfurtu.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

jediné moderní Mini, které ještě tak akceptuji, je to základ
| 25. 6. 2015
je to pro nás jistě velká rána, že neakceptuješ i jiné modely ... ;-)
Avatar - euro89
Krása, ale...
| 24. 6. 2015
Zrychlení není všechno. Co třeba zvuk a celkový charakter motoru? Já třeba na víkendy mám šestiválcovou Themu. Ten motor má výkon jako dnešní 1,4T a na světlech by to prohrál i s 10 let starou Octavii II TDI, ale o tom to není. Když si s ní vyjedu, doslova se kochám zvukem motoru, jaký v ŽÁDNÉM dnešním autě už nenajdu. To je doslova balzám na duši :-) O spolehlivosti ani nemluvě... já nejsem člověk, co by auto měnil po dvou letech a chci vidět, jak na tom ty tříválce budou za 15 nebo 20 let s patřičným nájezdem km. Můj motor v Themě má základ už v 70. letech, ale troufnu si říct, že bude bez problémů běžet i době, kdy tříválcové turbo bude po třetí generálce. :-!
Avatar - euro89
Krása, ale...
| 24. 6. 2015
Ano, bohužel, často to tak je. Což je ve finále ku škodě pro finální produkt, protože dnes se i tak tradiční automobilky, jako třeba BMW, snaží postavit auto na míru lidem, kteří ho mají jen na "chlubení" a reálné vlastnosti aut je nezajímají a ani je nevyužívají. Jenže dnes je takových zákazníků víc, než skutečných řidičů. Třeba můj bratranec si v zimě koupil nový Cooper SD s téměř veškerou myslitelnou příplatkovou výbavou. Cena nesmyslná a pořád to je jen diesel. Ale on je tak spokojený... Mě však zajímá auto čistě z řidičského pohledu. Mám rád dobře namíchaný mix designu, luxusu a sportovnosti. Mazda mi přesně tohle nabídne bez zbytečného příplatku za image. Jasně, kdo by chtěl do CX-3 el. sedačky, skleněnou střechu, silnější motor než 150PS nebo dvouzónovou klimu, tak má smůlu. Mazda prostě nemá takovou možnost individualizace jako BMW, ale mě vrcholná výbava CX-3 naprosto vyhovuje a zaplatím za ní méně, než za srovnatelně vybavený Countryman. O X1 ani nemluvě... Přitom dílenské zpracování i použité materiály jsou s BMW srovnatelné.
Krása, ale...
| 24. 6. 2015
Hmm, nejel. Opravuji, běžný uživatel tříhrnek v MINI nepozná... ;-) Šlo mi o srovnání s atmosférickou 1,6 v předchozí R56 Cooper. Přestože se jednalo o čtyřválec, je ta současná 1,5 s turbem fakt o moc lepší, dynamičtější.
Avatar - euro89
Krása, ale...
| 24. 6. 2015
Mluvte za sebe, já tím jel a poznám ho bezpečně. Upřímně, tříválec nepozná snad jen ten, komu připadá chod dnešních dehtů stejný jako u benzínu. :-! Spíš by mě zajímalo, zda jste jel někdy s BMW z 90. let s motorem R6 či V8? To byly motory...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku