Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mini John Cooper Works Challenge: Na skok ze značkového poháru

Miro Mihalik
Diskuze (3)
Tohle je od nás trochu podraz. Nejedná se o běžný sériový model, ale tato nadopovaná hračka je primárně určena pro značkové závody. Jenže ono to bude v prodeji i pro privátní zákazníky.

Nový vůz bude poprvé odhalen na autosalonu ve Frankfurtu a stane se základem značkových závodů Mini Challenge v roce 2008. Závodní Mini JCW je vybavené přeplňovaným zážehovým čtyřválcem s přímým vstřikováním o objemu 1,6 l, který má v sériovém provedení výkon 128 kW (175 k) a 240 Nm (s funkcí overboost 260 Nm). Pro potřeby závodníků byl vyladěný na 154 kW (210 k) a maximální točivý moment vzrostl na 260 Nm. Při sprintech a předbíhání lze opět využít funkci overboost, která nabízí 280 Nm.

Aby se přední náprava vypořádala s novou porcí výkonu, vůz dostal samosvorný diferenciál. Ve spojení se 6stupňovou manuální převodovkou a závodními pneumatikami Dunlop dokáže nasupené Mini vystřelit na stovku za 6,1 s. Ještě působivější jsou však závodní brzdy, které umí ze stejné rychlosti zastavit auto za 3,1 s, na vzdálenost 31 metrů. Maximální rychlost je omezena na 240 km/h.

Závěsy kol zůstaly stejné, ale vůz dostal 17palcová kola Borbet, tlumiče KW a stavitelnou vzpěru na přední nápravě. Karoserii doplňuje aerodynamický paket, zadní křídlo s možností změny úhlu sklonu, zadní difuzor a systém air jack, tedy vzduchem ovládané zvedáky urychlující výměnu kol v boxech.

Karoserie ztratila nějaké nadbytečné kilogramy vykucháním nepotřebných komponentů, i když při pohledu na palubní desku to na spartánskou výbavu nevypadá. Vůz proto váží 1150 kg, což je skoro stejná hodnota jako u sériového modelu. Nesmíme ovšem zapomínat na hmotnost bezpečnostní klece nebo jinak dimenzovaných brzd. Řidič sedí ve sportovní skořepině Recaro. Chrání ho šestibodové závodní pásy, automatický hasicí okruh a bezpečnostní systém HANS, hlídající hlavu a krční páteř.

O homologaci na běžné silnice nepadlo ani slovo, ale nemusíte být pilotem startujícím v Mini Challenge, abyste si jej mohli koupit. V Německu bude stát 49 900 eur, což je skoro 1 400 000 Kč.

Miro Mihalik
Diskuze (3)
Avatar - BikerArny
15. 8. 2007 12:42
Nážez
To musím mít ;-)