Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mini John Cooper Works přijíždí v lehce modernizovaném balení

Ondřej Mára
Diskuze (9)

Změny se týkají především designu a podvozku, motor zůstává stále stejný.

Po modernizaci tradičního Mini přichází na řadu i jeho zběsilejší sourozenec, nesoucí označení John Cooper Works. Jeho výkon sice zůstává stále stejný, nově však nabídne agresivnější styl, modernější interiér a v neposlední řadě i vylepšený podvozek. Začněme ale tradičně od exteriéru.

Maska ostrého Mini v sobě kombinuje roztomilý vzhled kulatých LED světlometů s lehkou agresivitou, kterou vytváří především zvětšená hexagonální mřížka chladiče s výraznými nasávacími otvory, na které navazují výrazné otvory v rozích nárazníku. Nejedná se přitom jen o estetickou záležitost – v obou případech jde o zajištění studeného vzduchu jak pro chlazení motoru, tak brzd.

Upraveny byly také specifické plaketky v předních blatnících, nesoucí logo JCW. Zadní nárazník dostal nový difuzor, v jehož středu jsou dvě 85mm koncovky unikátního nerezového výfukového systému.

Zřejmě největší novinkou v kabině je modernější infotainment s 8,8 palcovou obrazovkou, který pracuje se zcela novým systémem a nabízí pohlednější grafiku. Mini JCW tak poprvé nabídne i tzv. Live Widgets, mezi nimiž může posádka pohodlně listovat a mít tak po ruce přehled důležitých informací.

Video se připravuje ...

Pod kapotou pracuje dobře známý 2,0litrový přeplňovaný čtyřválec, který nabízí nejvyšší výkon 170 kW a 320 N.m točivého momentu. Se standardní šestistupňovou manuální převodovkou zvládá Mini JCW akceleraci na 100 km/h za 6,3 sekund, s osmistupňovým automatem je však ještě o 0,2 sekundy rychlejší.

Ve standardní výbavě nabízí Mini JCW upravený sportovní podvozek, novinkou je však vylepšený příplatkový adaptivní podvozek, který dostal další ventil k plynulejšímu vyrovnávání vozu při jízdě po drobnějších nerovnostech. Podle automobilky tak Mini JCW nabídne ještě vyváženější poměr mezi sportovností a komfortem.

Nový adaptivní podvozek si mohou zákazníci připlatit buď samostatně, nebo ho mohou dostat s paketem John Cooper Works Trim. Ten kromě lepšího podvozku přidává i některé povrchy v interiéru lakované klavírní černou barvou, sportovní sedadla čalouněná kombinací Dinamica/kůže v barvě Carbon Black a v neposlední řadě i speciální lak.

Zákazníci si přitom pro Mini JCW mohou vybrat některý z exkluzivních laků Chili Red a Rebel Green, nebo nové metalické laky Island Blue a Rooftop Grey. V podbězích jsou standardně 17“ hliníková kola JCW, dostupná jsou však i 18“ hliníková kola v dvoubarevné kombinaci.

Ondřej Mára
Diskuze (9)

Doporučujeme

19. 4. 2021 23:09
čum ne
Jak mi deti co nemaji love najebali minusy 😂😂😂
16. 4. 2021 17:43
Re: Prístrojový
Orloj :D
Avatar - speedfred
16. 4. 2021 17:37
Re: Prístrojový
Pred garážou mi tu stojí Cooper S 2007 (občas sa s ním aj zveziem) ale poviem ti že radšej budem pozerať na ten Orloj ako tú digi-príšernosť.
16. 4. 2021 16:05
Re: dustupnost
Tak už asi chápu proč nechápu :D Já tam moc detaily nezkoumám, přítelkyně MC dlouhodobě chce a co to řeším teď aktivně tak jsem ani nezaregistroval že by měla být nějaká modernizace, respektive přijde mi že to co je v tom článku odpovídá tomu co řešíme v konfigurátoru.
16. 4. 2021 15:52
Re: Prístrojový
Obří kulatý tachometr uprostřed palubky šlo možná akceptovat v roce 1959 s výhradami (i když on tehdy vlastně ani tak velký nebyl https://www.mplprints.co.uk/p/463/1959-austin-mini-seven-interior-8874179.jpg ). Ale oni ten kulatý nesmysl uprostřed ne a ne opustit dodnes. Asi mají představu, že to je jakési "kulturní dědictví" Austina Mini. A LCD před volantem to nezachraňuje, spíš naopak.

Ano, jak říkáte, špatný, moc špatný.