Mini řeší skandál s diskriminací. Spustil ho personál stánku se zmrzlinou
Incident, ke kterému mělo dojít na autosalonu v Šanghaji, se stal jedním z nejsledovanějších témat na čínské sociální síti Weibo.
Automobilka Mini řeší nepříjemný incident, ke kterému mělo dojít během letošního autosalonu v Šanghaji. Personál stánku na výstavní ploše Mini, který měl v rámci propagace rozdávat 300 porcí zmrzliny, totiž podle obvinění diskriminoval lokální návštěvníky.
Podle Motor1 se o incidentu začalo živě diskutovat na čínské sociální síti Weibo, kde se termín „BMW Mini“ stal s 93 miliony zhlédnutí druhým nejsledovanějším tématem. V diskusi se přitom vedle naštvaných komentářů a fotografií objevovala i videa, přičemž na jednom z nich měl personál stánku se zmrzlinou odmítnout obsloužit lokálního návštěvníka, krátce poté ale obsloužil jednoho ze západních návštěvníků, jak uvádí web Automotive News Europe.
Automobilka na kritiku reagovala a prostřednictvím svého oficiálního účtu na síti Weibo se měla omluvit. Následně měla také uvést, že celý incident byl způsoben špatným interním řízením a přislíbila zlepšit školení personálu.
Kolegové z Automotive News Europe však měli mluvit i s osobou, která by měla o sporné situaci vědět bližší informace. K incidentu mělo dojít ke konci rozdávání oněch 300 porcí zmrzliny návštěvníkům, přičemž onen cizinec na kritizovaném videu měl být zaměstnancem BMW. Samotní pracovníci stánku pak nebyli zaměstnanci BMW, ale jen dočasně najatí lokální brigádníci.
Bez ohledu na detaily je však pochopitelné, že BMW bude skandálu věnovat náležitou pozornost. Čínský trh je totiž pro německé prémiové automobilky velice důležitý, přičemž autosalon v Šanghaji dává automobilkám možnost postavit se lokálním rivalům.
Připomeňme, že značka Mini v Šanghaji vystavila elektrický Cooper SE Convertible, model Mini Aceman a také představila nového osobního asistenta s označením Spike.