Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Miniaturní elektromobil za 90.000 Kč se stal během chvíle hitem

Ondřej Mára Ondřej Mára 21. 8. 2020 • 09:10
25
24
Zobrazit náhledy (25)
Wuling - Hong Guang MINI EV Wuling - Hong Guang MINI EV Wuling - Hong Guang MINI EV Wuling - Hong Guang MINI EV Wuling - Hong Guang MINI EV Wuling - Hong Guang MINI EV Wuling - Hong Guang MINI EV Wuling - Hong Guang MINI EV Wuling - Hong Guang MINI EV Wuling - Hong Guang MINI EV Wuling - Hong Guang MINI EV Wuling - Hong Guang MINI EV Wuling - Hong Guang MINI EV Wuling - Hong Guang MINI EV Wuling - Hong Guang MINI EV Wuling - Hong Guang MINI EV Wuling - Hong Guang MINI EV Wuling - Hong Guang MINI EV Wuling - Hong Guang MINI EV Wuling - Hong Guang MINI EV

Elektromobil z produkce čínsko-americké joint venture si našel své zákazníky opravdu rychle.

Někteří příznivci elektromobility si možná ještě vzpomenou, jak jsme koncem minulého měsíce psali o zahájení prodeje nového městského elektromobilu Wuling Hong Guang MINI EV z produkce čínsko-americké joint venture automobilek SAIC-GM-Wuling.

Auto na sebe přitom nestrhávalo pohledy pouze svým hranatým designem či velice úspornými rozměry, ale především neuvěřitelně nízkou cenou. Základní verze, která slibovala dojezd cca 120 kilometrů, se totiž dala pořídit již za částku lehce nad 90.000 Kč. Vrcholná verze, která slibovala dojezd okolo 170 km, pak startovala lehce nad cenou 120.000 Kč.

A jak se s odstupem času ukázalo, své zákazníky si tohle městské elektrické prdítko našlo opravdu velice rychle. Během 20 dnů od zahájení prodejů se automobilce podařilo prodat přes 15.000 kusů. Do dnešních dnů pak registruje již přes 50.000 objednávek.

V tiskové zprávě přitom automobilka zdůrazňuje, že prodeje odstartovaly teprve 24. července, během autosalonu Chengdu Motor Show. Jen během prvního týdne pak měla automobilka prodat 7.346 kusů, což je působivý výsledek.

Obě verze laciného městského elektromobilu přitom nabídnou elektromotor o výkonu cca 13 kW s maximálním točivý momentem 85 N.m. To sice nejsou nijak působivé hodnoty, přesto by se měla maximální rychlost pohybovat okolo 100 km/h. Baterie s kapacitou 9,2 kWh nebo 13,8 kWh jsou navíc vybaveny technologií tepelného managementu pro předehřívání.

Automobilka navíc zmiňuje vysokou variabilitu prostoru, kdy po sklopení zadních sedadel vznikne úložný prostor o objemu až 741 litrů. Bezpečnost vozu by mělo zaručovat využití vysokopevnostní oceli, která tvoří až 57 % karoserie. Nechybí systémy typu ABS, EBD či TPMS a zadní sedačky potěší úchyty ISOFIX.

Automobilka v současnosti pracuje na rozšíření své dealerské sítě, což by mohlo vést k ještě většímu zájmu veřejnosti. Úspěchu laciného elektromobilu přitom mohla nahrát i nedávná pandemie, která v lidech nahlodala důvěru v MHD a přinutila větší procento lidí uvažovat nad individuální dopravou. Malý laciný elektromobil přitom nabízí řešení, které by mohlo být zajímavé i v jiných koutech světa, než je právě Čína.

Související články

Témata
27. 10. 2020 12:35
Jezdím Smartem ForTwo cdi.
Kdyby se v ČR prodávalo něco podobného v elektřině, klidně bych to koupil, bylo-li by to i čínské. Zde se nic takového záměrně neprodává, protože Čína je náš politický odpůrce. V českých lidech se pěstuje syndrom velkých amerických aut se silným motorem na závodění na silnicích. - Všechno toto je vidět v provozu. - Tudíž nepřátelství k malým úsporným vozidlům pro jednoho nebo pro dává lidi.
22. 8. 2020 19:40
Re: Pro Evropu nepoužitelné...
Ani by som nepovedal. Stačí sa pozrieť na cenovku. Porovnaj s cenami niečoho podobného zo starého kontinentu alebo Japonska, porovnaj s cenami väčších čínskych modelov a ako dopadajú pri crashtestoch. Medzi cenou a bezpečnosťou je väzba, a za danú cenu nejde spraviť solídnu konštrukciu ani v Číne. Resp. za podstatne nižšiu, ak ide o predajnú cenu, sú v tom už všetky marže. Čo sa týka nárazu zozadu, táto kárička na kolieskach by bola nebezpečná, aj keby bolo zadné čelo zo železobetónu.
Avatar - Blue Sun
22. 8. 2020 09:34
Re: Pro Evropu nepoužitelné...
Reálně o konstrukci nic nevíme, takže odhadovat, kolik by co stálo, je dost zcestné.
22. 8. 2020 01:56
Re: Absolútna blbosť
Tak zas to má svoje výhody, jedna kolízia s nákladiakom alebo jak píšeš s električkou, a máš vystarané, neriešiš poistku ani vinníka a pohodlne si vylihuješ v mrazáku na patológii... ;-)
Avatar - narona
22. 8. 2020 01:10
Re: Absolútna blbosť
No souhlasím že pohodlí na těhle kolečkách asi nic moc, na kočičích hlavách.... Ale do centra měst je třeba hlavně pevná kastle, třeba na kolizi s tramvají, deformační zóny jsou prakticky na nic. Já bych si ho pořídil, všude to zaparkuje, krouťák to má od nuly :D

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud