Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový elektromobil do 100.000 Kč? V Číně už ho nabízejí

Ondřej Mára
Diskuze (8)

Velikostí i dojezdem se sice hodí především do města a na příměstskou jízdu, ceny ovšem začínají neuvěřitelně nízko.

V tomto týdnu zahájila čínská značka Wuling, fungující v rámci joint venture automobilek SAIC-GM-Wuling, prodej svého zcela nového elektrického městského mini-vozu Hong Guang MINI EV. A i když na první pohled příliš nezaujme, při pohledu do ceníku může řada lidí rychle změnit názor.

Malý elektromobil se totiž bude prodávat za ceny od 28.800 čínských jüanů pro 38.800 čínských jüanů – tedy v přepočtu od cca 91.700 Kč po 123.600 Kč. A i když to na první pohled moc nevypadá, čínští zákazníci dostanou za své peníze poměrně schopný vůz.

I přes rozměry pouhých 2.917 mm na délku, 1.493 mm na šířku a 1.621 mm na výšku a s rozvorem 1.940 mm totiž Hong Guang MINI EV nabídne prostor pro čtyřčlennou posádku. Po sklopení zadních opěradel pak vznikne nákladová plocha o objemu 741 litrů. Na takhle malé auto se jedná o celkem pozoruhodná čísla.

O pohon by se měl starat elektromotor o výkonu pouhých 13 kW s maximálním točivým momentem 85 N.m, ze kterého řidič dostane maximální rychlost až 100 km/h. V závislosti na zvolené verzi mohou zákazníci dostat baterii s kapacitou 9,2 kWh, se kterou vůz urazí na jedno nabití cca 120 km, nebo baterii s kapacitou 13,8 kW, která nabídne dojezd údajně až 170 km.

Podle automobilky by vůz měl být vybaven inteligentním systémem managementu baterie BMS a technologiemi pro předehřátí baterie v nízkých teplotách. Informace o stavu baterie by měly být dostupné přes aplikaci v chytrém mobilním zařízení.

Po stránce bezpečnosti automobilka zmiňuje kvalitní izolaci baterie, odolnou vůči prachu a vodě, a použití vysokopevnostní oceli na více než 57 % karoserie. Vůz také nabídne systémy ABS, EBD, TPMS nebo couvací senzory. Zadní sedačky pak slibují ISOFIX pro bezpečné uchycení autosedačky.

Ondřej Mára
Diskuze (8)

Doporučujeme

28. 7. 2020 09:21
Re: první elektro auto o kterém bych uvažoval
EU bezpečností a emisní požadavky jsou přesně ty nástroje k omezení vstupu nové (levné) konkurence, které oligopolní firmy používají (zaplatily si) k tomu, aby zajistily status quo. Pak to vypadá tak, že Jawa "skoro Panelka" se v Indii prodává maloobchodně okolo 60 tisíc a v ČR se bude nabízet za výbornou cenu 150 tisíc.
28. 7. 2020 08:53
Re: první elektro auto o kterém bych uvažoval
No 300% navrch by asi bylo už docela dost, ale pokud by to někdo dovážel a prodával za 300tisíc, tak by to mohlo mít i docela úspěch. Jinak nejlevnější je citigo a stojí přes 500tisíc.

Samozřejmě je to jenom teoreticky. Protože pochybuji, že splní v EU všechny bezpečnostní požadavky. Např. i na povinné bezpečnostní systémy.
28. 7. 2020 08:47
Re: první elektro auto o kterém bych uvažoval
Hlavně by to ale muselo plnit bezpečnostní regule EU, což by cenu určitě zásadně navýšilo. ;-)
28. 7. 2020 08:18
Re: první elektro auto o kterém bych uvažoval
Keby to tu šiel niekto predávať, najskôr to tak dopadne. Náklady na dopravu, zaistenie servisu, clo a 100% navrch, a toto mini dostaneš za úžasných 399 999,-Kč... No nekúp to.
28. 7. 2020 08:09
Re: první elektro auto o kterém bych uvažoval
Vezmi si kolik tady jezdí elektrokol, e-skůtrů a e-koloběžek. Kdyby to byl nějaký velký šrot, tak by se to asi neprodávalo. Já osobně bych si čínské auto klidně koupil, pokud se u nás dostane za příznivé peníze a ne že si nějaký překupník na tom narazí 100 %.