Mitsubishi ASX: Základ 1,6 MIVEC (86 kW) 4x2 za 429.900,- Kč, prodej od srpna
Český dovozce vozů Mitsubishi zveřejnil základní cenu nejlevnějšího provedení nového cross-overu ASX.
S výbavou Inform se v polovině léta začne prodávat za 429.900,-Kč. Ke standardu základního provedení přitom patří sedm airbagů, stabilizační systém M-ASTC, klimatizace, palubní počítač, rádio, elektrické stahování předních i zadních oken, nebo centrální zamykání s dálkovým ovladačem.
Mitsubishi ASX vstoupí na český trh v červnu s novým turbodieselem 1,8 DI-D MIVEC.
ASX přináší recept, který se osvědčil u SUV Outlander, do kategorie malých městských crossoverů. V mladém segmentu se stane vyzyvatelem především pro Nissan Qashqai, malé Mitsubishi si ale na mušku bere také Hyundai ix35 nebo českou Škodu Yeti.
ASX se vyrábí v Japonsku a s větším Outlanderem sdílí 70 % součástí. Tato překvapivá skutečnost znamená, že oba modely mají shodný rozvor 2670 mm. V ostatních rozměrech je ale ASX podstatně střídmější – na délku měří 4295 mm, na šířku 1770 mm a na výšku 1615 mm. Svými rozměry tedy nijak nevybočuje z řady malých SUV, resp. vozů nižší střední třídy (pomineme-li výšku).
Mitsubishi ASX - srovnání rozměrů s konkurencí | ||||
Model | Mitsubishi ASX | Hyundai ix35 | Nissan Qashqai | Škoda Yeti |
Délka [mm] | 4295 | 4410 | 4315 | 4223 |
Šířka [mm] | 1770 | 1820 | 1780 | 1793 |
Výška [mm] | 1615 | 1670 | 1615 | 1691 |
Rozvor [mm] | 2670 | 2640 | 2630 | 2578 |
Objem zav. prostoru [l] | 442 | 465 | 410 | 405-510 |
S objemem zavazadlového prostoru 442 litrů patří ASX v daném segmentu nad průměr.
Revoluční turbodiesel
Největší pozornost právem přitahuje nový naftový čtyřválec 4N13 vlastní konstrukce, který ze zdvihového objemu 1798 cm3 dává velmi dobrých 110 kW a 300 Nm. Celohliníkový motor se vstřikováním common-rail vyvinula Mitsubishi Motors Corporation ve spolupráci s Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., která poskytla, mimo jiné, zkušenosti získané při výrobě a vývoji průmyslových a lodních vznětových motorů, ale také techniku používanou v plynových turbínách.
Mezi současnými turbodiesely tento motor vyniká hned dvěma parametry: jednak má nejnižší kompresní poměr ze sériově vyráběných vznětových agregátů (14,9:1) a jednak jako jediný turbodiesel mezi osobními auty disponuje variabilním časováním sacích ventilů MIVEC. Systém MIVEC umožňuje regulovat víření směsi ve spalovacím prostoru a regulovat teplotu ve válci na konci komprese.
Turbodmychadlo s variabilní geometrií lopatek TF 035 pochází od Mitsubishi Heavy Industries. Hliníkové kolo kompresoru je osazeno osmi lopatkami místo dnes běžných dvanácti, což zvětšuje provozní rozsah turbokompresoru a zvyšuje účinnost přeplňování. Zrychlila je také reakce turbíny a s tím se zkrátil čas potřebný pro dosažení maximálního plnicího tlaku.
Později se do prodeje dostane také varianta s parametry 85 kW/300 Nm, která bude k dispozici i s pohonem předních kol. V druhé polovině roku 2010 se motor 1,8 DI-D dostane také do modelů Outlander a Lancer, kde nahradí dosavadní 2,0 DI-D, původem od Volkswagenu.
Mitsubishi ASX - technická data a ceny na českém trhu (červen 2010) | ||||
Model | 1,6 MIVEC | 1,8 DI-D MIVEC | 1,8 DI-D MIVEC | 1,8 DI-D MIVEC |
Pohon | 4x2 | 4x2 | 4x4 | 4x4 |
Převodovka | 5M | 6M | 6M | 6M |
Zdvihový objem [cm3] | 1590 | 1798 | 1798 | 1798 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 86/6000 | 85/3750 | 85/3750 | 110/4000 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 152/4000 | 300/2000-2500 | 300/2000-2500 | 300/2000-3000 |
Max. rychlost [km/h] | 183 | 188 | 185 | 198 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 11,4 | 10,2 | 10,6 | 10,0 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 5,9 | 5,5 | 5,7 | 5,7 |
Cena Inform [Kč] | 429.900,- | - | - | - |
Cena Invite [Kč] | - | - | - | 599.900,- |
Cena Intense [Kč] | - | - | - | 659.900,- |
Cena Instyle [Kč] | - | - | - | 719.900,- |
Cena Instyle Navi [Kč] | - | - | - | 769.900,- |
Nové Mitsubishi ASX bude nabízeno s novým motorem 1,6 MIVEC (86 kW, 152 Nm). Jedná se o modernizovaný vlastní motor Mitsubishi, vycházející ze čtyřválce 1,5 l používaného u modelů Colt a Lancer.
Pět úrovní výbavy a čtyři možnosti pohonu
Základní výbava Inform se bude dodávat jen s pohonem předních kol, do prodeje se tedy dostane až v srpnu. Už u ní ale bude standardem sedm airbagů, stabilizační systém M-ASTC, klimatizace, palubní počítač, rádio, elektrické stahování předních i zadních oken, centrální zamykání s dálkovým ovladačem a volant nastavitelný ve dvou osách.
Invite k bohatému standardu přidává automatickou klimatizaci s klimatizovanou schránkou před spolujezdcem, tempomat, lepší rádio se šesti reproduktory a připojením USB, přední mlhovky a 16palcová litá kola.
Intense má navíc elektricky sklopná zpětná zrcátka s integrovanými bočními směrovkami, Bluetooth hands-free, xenonová světla Wide Vision s úhlem osvětlení vozovky 160°, zadní parkovací senzory, zatmavená zadní skla a 17palcová kola.
U Instyle nechybí inteligentní klíč se startováním tlačítkem, kožené čalounění, vyhřívání předních sedadel, elektricky ovládané sedadlo řidiče a audiosystém Rockford Fosgate (710 W) s měničem na 6 CD. Instyle Navi ještě přidává navigační systém se 40GB harddiskem, dotykovým displejem a parkovací kamerou. Výbavy Instyle a Instyle Navi budou dostupné jen s nejsilnějším motorem.
Letos by chtěl značka prodat v Evropě 30.000 kusů ASX, na českém trhu by mělo najít nové zákazníky asi 400 vozů.