Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mitsubishi ASX: Základ 1,6 MIVEC (86 kW) 4x2 za 429.900,- Kč, prodej od srpna

Ondřej Láník
Diskuze (1)
Prodej kompaktního crossoveru Mitsubishi ASX bude na českém trhu zahájen v závěru června. Zážehový základní motor 1,6 MIVEC zamíří k zákazníkům v srpnu.

Český dovozce vozů Mitsubishi zveřejnil základní cenu nejlevnějšího provedení nového cross-overu ASX.

S výbavou Inform se v polovině léta začne prodávat za 429.900,-Kč. Ke standardu základního provedení přitom patří sedm airbagů, stabilizační systém M-ASTC, klimatizace, palubní počítač, rádio, elektrické stahování předních i zadních oken, nebo centrální zamykání s dálkovým ovladačem.

Mitsubishi ASX vstoupí na český trh v červnu s novým turbodieselem 1,8 DI-D MIVEC.

ASX přináší recept, který se osvědčil u SUV Outlander, do kategorie malých městských crossoverů. V mladém segmentu se stane vyzyvatelem především pro Nissan Qashqai, malé Mitsubishi si ale na mušku bere také Hyundai ix35 nebo českou Škodu Yeti.

ASX se vyrábí v Japonsku a s větším Outlanderem sdílí 70 % součástí. Tato překvapivá skutečnost znamená, že oba modely mají shodný rozvor 2670 mm. V ostatních rozměrech je ale ASX podstatně střídmější – na délku měří 4295 mm, na šířku 1770 mm a na výšku 1615 mm. Svými rozměry tedy nijak nevybočuje z řady malých SUV, resp. vozů nižší střední třídy (pomineme-li výšku).

Mitsubishi ASX - srovnání rozměrů s konkurencí
ModelMitsubishi ASXHyundai ix35Nissan QashqaiŠkoda Yeti
Délka [mm]4295441043154223
Šířka [mm]1770182017801793
Výška [mm]1615167016151691
Rozvor [mm]2670264026302578
Objem zav. prostoru [l]442465410405-510

S objemem zavazadlového prostoru 442 litrů patří ASX v daném segmentu nad průměr.

Revoluční turbodiesel

Největší pozornost právem přitahuje nový naftový čtyřválec 4N13 vlastní konstrukce, který ze zdvihového objemu 1798 cm3 dává velmi dobrých 110 kW a 300 Nm. Celohliníkový motor se vstřikováním common-rail vyvinula Mitsubishi Motors Corporation ve spolupráci s Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., která poskytla, mimo jiné, zkušenosti získané při výrobě a vývoji průmyslových a lodních vznětových motorů, ale také techniku používanou v plynových turbínách.

Mezi současnými turbodiesely tento motor vyniká hned dvěma parametry: jednak má nejnižší kompresní poměr ze sériově vyráběných vznětových agregátů (14,9:1) a jednak jako jediný turbodiesel mezi osobními auty disponuje variabilním časováním sacích ventilů MIVEC. Systém MIVEC umožňuje regulovat víření směsi ve spalovacím prostoru a regulovat teplotu ve válci na konci komprese.

Turbodmychadlo s variabilní geometrií lopatek TF 035 pochází od Mitsubishi Heavy Industries. Hliníkové kolo kompresoru je osazeno osmi lopatkami místo dnes běžných dvanácti, což zvětšuje provozní rozsah turbokompresoru a zvyšuje účinnost přeplňování. Zrychlila je také reakce turbíny a s tím se zkrátil čas potřebný pro dosažení maximálního plnicího tlaku.

Později se do prodeje dostane také varianta s parametry 85 kW/300 Nm, která bude k dispozici i s pohonem předních kol. V druhé polovině roku 2010 se motor 1,8 DI-D dostane také do modelů Outlander a Lancer, kde nahradí dosavadní 2,0 DI-D, původem od Volkswagenu.

Mitsubishi ASX - technická data a ceny na českém trhu (červen 2010)
Model1,6 MIVEC1,8 DI-D MIVEC1,8 DI-D MIVEC1,8 DI-D MIVEC
Pohon4x24x24x44x4
Převodovka5M6M6M6M
Zdvihový objem [cm3]1590179817981798
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]86/600085/375085/3750110/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]152/4000300/2000-2500300/2000-2500300/2000-3000
Max. rychlost [km/h]183188185198
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,410,210,610,0
Komb. spotřeba [l/100 km]5,95,55,75,7
Cena Inform [Kč]429.900,----
Cena Invite [Kč]---599.900,-
Cena Intense [Kč]---659.900,-
Cena Instyle [Kč]---719.900,-
Cena Instyle Navi [Kč]---769.900,-

Nové Mitsubishi ASX bude nabízeno s novým motorem 1,6 MIVEC (86 kW, 152 Nm). Jedná se o modernizovaný vlastní motor Mitsubishi, vycházející ze čtyřválce 1,5 l používaného u modelů Colt a Lancer.

Pět úrovní výbavy a čtyři možnosti pohonu

Základní výbava Inform se bude dodávat jen s pohonem předních kol, do prodeje se tedy dostane až v srpnu. Už u ní ale bude standardem sedm airbagů, stabilizační systém M-ASTC, klimatizace, palubní počítač, rádio, elektrické stahování předních i zadních oken, centrální zamykání s dálkovým ovladačem a volant nastavitelný ve dvou osách.

Invite k bohatému standardu přidává automatickou klimatizaci s klimatizovanou schránkou před spolujezdcem, tempomat, lepší rádio se šesti reproduktory a připojením USB, přední mlhovky a 16palcová litá kola.

Intense má navíc elektricky sklopná zpětná zrcátka s integrovanými bočními směrovkami, Bluetooth hands-free, xenonová světla Wide Vision s úhlem osvětlení vozovky 160°, zadní parkovací senzory, zatmavená zadní skla a 17palcová kola.

U Instyle nechybí inteligentní klíč se startováním tlačítkem, kožené čalounění, vyhřívání předních sedadel, elektricky ovládané sedadlo řidiče a audiosystém Rockford Fosgate (710 W) s měničem na 6 CD. Instyle Navi ještě přidává navigační systém se 40GB harddiskem, dotykovým displejem a parkovací kamerou. Výbavy Instyle a Instyle Navi budou dostupné jen s nejsilnějším motorem.

Letos by chtěl značka prodat v Evropě 30.000 kusů ASX, na českém trhu by mělo najít nové zákazníky asi 400 vozů.

Ondřej Láník
Diskuze (1)
Avatar - DawQa
27. 5. 2010 21:40
výška
mě se nezdá že by ta výška vybočovala, kort třeba stakovým Qashqaiem se mi zdá že jsou ty čísla stejný.. >:D >:D
nějak to nechápu, vysvětlete prosím,u malý SUV je 160 centáků málo? nebo hodně? nebo proč tim vybočuje když i Qashqai má metr šedesát???