Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Mitsubishi CA-MiEV a GR-HEV:Koncepty elektromobilu a hybridního pick-upu

Mitsubishi CA-MiEV a GR-HEV:Koncepty elektromobilu a hybridního pick-upu Zdroj: acz

Mitsubishi CA-MiEV a GR-HEV:Koncepty elektromobilu a hybridního pick-upu

Mitsubishi na svém stánku v Ženevě představí dvojici konceptů, které naznačují možnou budoucnost této značky.

Mitsubishi ve svých materiálech k letošnímu ženevskému autosalonu připomíná, že se začalo zabývat výzkumem elektromobility již v roce 1966 a stále v něm pokračuje. V roce 2009 uvedla japonská automobilka na trh elektromobil i-MiEV a stanovila si dobrovolný závazek 20 % elektřinou poháněných vozů do roku 2020.

Snaha rozšířit svou nabídku elektromobilů a hybridů stojí za vznikem dvojice konceptů, naznačujících podobu možných sériových modelů. Prvním z nich je CA-MiEV (Compact & Advanced technology-MiEV), který automobilka uvádí jako příměstský elektromobil.

Neoficiální zdroje tento koncept označují za předobraz nástupce modelu i-MiEV. Fotografie futuristicky působícího liftbacku prozatím doplňují jen velmi stručné informace o použití vysokokapacitních baterií, nízké hmotnosti a vyspělé aerodynamice, díky čemuž má být tento koncept disponovat dojezdem okolo 300 km na jedno nabití.

Mitsubishi ještě dodává, že mezi praktické vlastnosti CA-MiEV patří bezdrátové dobíjení založené na magnetické resonanci, ovládání prostřednictvím chytrého telefonu a několik dalších novinek, které se mají objevit ve středně až dlouhodobém horizontu v sériových Mitsubishi.

Druhý z konceptů nese označení GR-HEV (Grand Runner-HEV) a je vizí budoucnosti terénních pick-upů řady L200. Karoserie tohoto vozu rozvíjí prvky použité u nové generace SUV Outlander a ukrývá v sobě hybridní pohonný systém, kombinující turbodiesel, elektromotor a tuhou zadní nápravu.

Mitsubishi k použití tohoto hybridního systému uvádí, že je považován za nejvhodnější pro použití v jednotunovém pick-upu a dodává, že spolu s ním použije novou generaci pohonu všech kol Super Select 4WD ze současného Pajera a systém Super All Wheel Control (S-AWC) zahrnující stabilizační systém VDC.

K výkonům konceptu GR-HEV se japonská automobilka prozatím nevyjádřila a zveřejnila pouze informaci k hodnotě emisí CO2. Ta se má pohybovat pod 149 g/km.