TEST Mitsubishi Colt CZ3 1.1i - zbraň nejmenší ráže
Ano! Mitsubishi sice v současné době nemá v nabídce vyloženě levný automobil s cenou pod čtvrt milionu korun, ale malý Colt CZ3 by neměl být přehlíženým typem jen proto, že nejlevnější zástupce přijde na 299.900,- Kč. Ve výbavě základní úrovně Inform již je obsažena čtveřice airbagů, ABS+EBD, elektricky ovládaná okna, dálkově ovládané centrální zamykání, o takových položkách jako je posilovač řízení, ani nemluvě. Ve třídveřovém provedení je Colt určen především do města, pětidveřový pak uspokojí i mladou rodinu. Hatchback s pěti dveřmi a čtyřválcovým motorem 1332 cm3 jsme vyzkoušeli před časem, a tak se dnes zaměříme na odlišnosti naší základní třídveřové verze.
Prostor v kompaktním balení
Na českém trhu pořád ještě není třídveřové provedení karosérie tak populární jako jinde v Evropě, zejména proto, že malé vozy jsou v mnoha případech jediným dopravním prostředkem rodiny. Třídveřový Colt je o 20 tisíc levnější než pětidveřový model. Tento cenový rozdíl však zákazník s menšími přepravními požadavky může vyměnit třeba za klimatizaci i v nejlevnějším Coltu CZ3. Místo jednoprostorové karosérie s přísně strmou zádí, dostává sportovnější třídveřový hatchback s výrazně tvarovanými bočními okny a líbivěji vyvedenými horizontálně orientovanými koncovými svítilnami.
Colt nabízí uvnitř překvapivě mnoho místa. Rozvor 2500 mm je využit bezezbytku díky jednoprostorové karosérii. Řidič za volantem základní verze může mít problémy s nalezením optimální polohy, protože volant je možno seřizovat jen výškově a sedák zůstává v konstantní poloze, bez možnosti výškového seřízení. Ve výhledu vpřed poněkud překáží značně skloněné silnější A-sloupky karosérie, výhledu směrem vzad překáží při parkování C-sloupky. Řidič přitom však má dobrý přehled o skutečných rozměrech vozu, díky tvaru zádě. Ve městě účinně pomáhají velká vnější zpětná zrcátka.
Na první pohled vyšší cenu ospravedlňuje nejen výbava, ale také variabilita, kterou disponuje prostor za předními sedadly. Ve druhé řadě sedadel lze měnit velikost podélného prostoru posuvem sedadel v rozsahu 180 mm. Opěradla i sedáky dělené v poměru 60:40 je možné překlopit dopředu, sklápět lze i sedadlo předního spolujezdce. Nejmenší šířka mezi podběhy (990 mm) odpovídá rozměru, který mívají i velká kombi, na délku čítá prostor ve dvoumístném uspořádání 1040 mm u podlahy, to když je možno naložit až 1070 l nákladu. V základním pětimístném uspořádání je k dispozici skromnějších 235 l.
Tři válce, malý objem, vysoký výkon
Krátce po startu se ozývá typický zvuk nejmenšího počtu válců, s jakým se dnes můžeme v autech setkat. S přidáním plynu souvisí také typický projev tříválců ochotných ke snadnému pouštění se do vysokých otáček, naopak brzdné schopnosti motoru jsou menší než v případě čtyřválců, s čímž je třeba při sjíždění kopců počítat. 930 kg těžký Colt je i se základním motorem živým autem, které se v městském provozu bez problému prosadí. Akcelerace z 0 na 100 km/h trvá slušných 12,9 s. Stejný motor se dodává také do příbuzného Smartu Forfour 1.1i, kde se k jeho vyspělé konstrukci hlásí poněkud neprávem Smart, u vozu skutečného tvůrce (Mitsubishi Motors) je pohled pod kapotu skromně anonymní.
V provozu lze s vozem jezdit za 5,7 l/100 km, dravá jízda po městě se projeví růstem spotřeby až k 8 l/100 km.
Zacíleno na zákazníka, který žádá výbavu
První cena vozu | 299.900,-Kč (1.1i Invite) |
První cena vozu s testovanou motorizací | 299.900,-Kč (1.1i Invite) |
Základní cena testovaného vozu | 299.900,-Kč (1.1i Invite) |
Cena testovaného vozu vč. příplatků | 339.573,-Kč (1.1i Invite) |
Související články:
Plusy
- prostornost a variabilita interiéru
- výkonný motor, přiměřená spotřeba
- bohatá základní výbava
Mínusy
- horší výhled z vozu
- vrzání tvrdých plastových dílů v interiéru