Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
34 Fotogalerie

Mitsubishi Colt po faceliftu na českém trhu od 229.900,-Kč, pětiletá záruka v ceně

Loni v Paříži představilo Mitsubishi inovovaný Colt. Na českém trhu jej prodejci tří diamantů začali prodávat teprve nedávno. Zde je přehled aktuální nabídky.

Facelift Coltu byl inspirován větším Lancerem. Příslušnost k současným modelům Mitsubishi na první pohled prozrazuje lichoběžníková maska chladiče. Karoserie i nadále vyšší stavbou připomíná vozy kategorie MPV, je ale širší a nižší než u předchůdce. Zatímco před A-sloupkem designéři vytvořili zcela nový tvar, směrem do zadu došlo na evoluci současných tvarů. Černé fólie na bočních sloupcích opticky zvětšují prosklenou plochu. Nižší zadní světla a nový tvar zadního nárazníku korespondují s agresivnějším pojetím designu.

Uvnitř bohužel došlo na zjednodušení. Místo posuvné zadní lavice je zde pevná řada sedadel, která už neumožňuje variabilně měnit velikost zavazadelníku a prostor na zadních sedadlech. Základní objem zavazadlového prostoru tak nyní činí jen 214 l, lze jej však sklopením sedadel alespoň zvětšit na 1032 l.

Pohonné jednotky jsou převzaty z předchůdce. Základní motorizací bude benzinový tříválec 1,1 l(55 kW, 100 Nm), dále je v nabídce čtyřválec 1,3 l (70 kW, 125 Nm) a přeplňovaný motor 1,5i Turbo (110 kW, 210 Nm) pro verzi Ralliart, která nahrazuje provedení CZT. Na rozdíl od CZT ale je Ralliart v nabídce s tří- i pětidveřovou karoserií. Atmosférický čtyřválec 1,5 l (80 kW, 145 Nm) z nabídky pro český trh vypadl. Dieselový motor tvořil v předchozí generaci jen 13 % evropského odbytu a jeho úprava pro emisní normu Euro 5 by byla příliš nákladná, proto se Mitsubishi rozhodlo jej z nabídky vyřadit.

Vylepšený Colt se u nás prodává se čtyřmi stupni výbavy. Základ Inform obsahuje čelní a boční airbagy, ABS a EBD, klimatizaci, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná okna vpředu nebo palubní počítač.

O 25 tisíc dražší Invite má navíc kola z lehké slitiny s pneumatikami 195/50 R15, audiosystém Mitsubishi se šesti reproduktory + CD/MP3 přehrávač + vstup AUX, ovládání audiosystému na volantu, tempomat nebo kožený potah volantu a hlavice řadicí páky (mimo verze s automatickou převodovkou).

Za dalších 15 tisíc postoupíte do výbavy Intense kde je navíc proti Invite senzor potkávacích světel + dešťový senzor, zadní střešní spoiler, přední mlhová světla, zatmavení skel zadních dveří a malých zadních oken nebo větší kola z lehkých slitin s pneumatikami 205/45 R16.

Motor 1,3 l se prodává kromě pětistupňové manuální převodovky také s automatizovanou šestistupňovou převodovkou a to s příplatkem 25 tisíc Kč. Za metalický lak zaplatíte 10 tisíc Kč.

Vrcholná verze Ralliart má mimo vysoce přeplňovaného čtyřválce navíc proti výbavě Intense také hlavové airbagy, stabilizační systém, sportovní sedadla vpředu s čalouněním látka/umělá kůže, sportovní hliníkové pedály, sportovní koncový tlumič výfuku s chromovanou koncovkou a další sportovní doplňky karoserie.

V nabídce je také třídveřový Colt. Jeho ceny jsou o 10 tisíc nižší. Základní model 1,1 Entry za 229.900,-Kč nemá klimatizaci, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, ani výškově nastavitelné sedadlo řidiče a jezdí na 14palcových kolech.

Inovované Mitsubishi Colt na českém trhu (ceny pro pětidveřovou verzi)
Motor1,1i1,3i1,5i Turbo
Zdvihový objem [cm3]112413321468
Válce/ventily3/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]55/600070/6000110/6000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]100/3500125/4000210/3500
Max. rychlost [km/h]13,211,1 (12,0)7,6
Zrychlení 0-100 km/h [s]165180 (180)210
Komb. spotřeba [l/100 km]5,55,8 (5,6)6,8
Cena Inform [Kč]264.900,-279.900,--
Cena Invite [Kč]-304.900,- (329.900,-)-
Cena Intense [Kč]-319.900,- (344.900,-)-
Cena Ralliart [Kč]--464.900,-

Nový Colt i nadále vyjíždí z bran nizozemské továrny NedCar. Mitsubishi předpokládá roční evropské prodeje kolem 65 tisíc kusů, tedy zhruba čtvrtinu všech Mitsubishi prodaných v Evropě. Colt tak bude mít důležitou roli při snižování průměrných emisí CO2 japonské značky.