Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mitsubishi CZ2 - šarmantní nástupce Coltu

Michal Útlý
Už při prvním pohledu na nový koncept Mitsubishi CZ2 vás určitě napadne, že tohle auto není jen obyčejný městský kompakt, který nahradí v blízké budoucnosti model Colt. Vývojový tým se při návrhu CZ2 držel tzv. Mitsubishi’s New Design Identity - tedy...

I když byla CZ dvojka zrozena "jen" pro městský a příměstský provoz, rozhodně je to vozítko, které nadchne svým nevšedním designem.

Přední maska na první pohled zaujme netradičním nárazníkem, velkými čirými světlomety a hlavně předním sklem. To je opticky protaženo až téměř na záď a CZ2 tak vytváří dojem opravdu prostorného a prosvíceného auta. Skleněná střecha samotná je potom rozdělená na čtyři části, které umožňují každému členovi posádky vlastní nastavení sluneční clony.

Záď působí spíše decentním dojmem a podobá se Seatu Ibiza. Jako prvního si určitě všimnete výfuku, jehož koncovka je vyvedena přesně pod střed nárazníku.

Profil CZ2 z některých úhlů připomíná Ford Ka a v přední části možná i francouzský Peugoet 307. Pokud jsem chválil exteriér, potom vnitřní rozdělení a zpracování vozu je přímo excelentní. Díky poměrně velkému rozvoru 2500 mm poskytuje CZ2 dostatek prostoru pro čtyři osoby. Přední ani zadní sedačky překvapivě nejsou dělené, o rozdělení místa řidiče a spolujezdce se stará loketní opěrka. Jednoduchým sklopením předního opěradla může vzniknout "letiště" pro odpočinek po delší jízdě.

Celkově je vnitřní zařízení vozu velmi praktické, moderní a designově výborně provedené. Posádce poskytuje CZ2 i na delších tratích dostatek komfortu a pohodlí. Mám-li vybrat z čistě praktických prvků, tak zmizela středová podlahová konzola a většina ovládacích prvků, jako např. klimatizace, řadící páka, ovládací prvky audia a ostatní byly centralizovány do kontrolního panelu a nebo na rameno volantu.

Palubní deska je střídmě nápadná, bez zbytečných výstřelků, ale přesto maximálně funkční. Přesně doprostřed návrháři vložili velký LCD panel.

Studie Mitsubishi CZ2 je osazena šestnáctiventilovým motorem o objemu 1,3 litru s variabilním časováním ventilů a automatickou převodovkou CVT. Motor tak pracuje efektivně a s nízkou spotřebou.

Co říci závěrem? Uvidíme, zda právě studií CZ2 nás mitsubishi připravuje na příchod nástupce Coltu a které ze zajímavých prvků této studie "přežijí" cestu do sériové výroby.



Michal Útlý