Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mitsubishi do Frankfurtu přiveze nový Lancer a studii Concept-cX

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 29. 8. 2007 • 23:18
7
2
Zobrazit náhledy (7)
Mitsubishi ASX Mitsubishi ASX
Nejočekávanější novinkou japonské automobilky Mitsubishi na letošním frankfurtském autosalonu je bezesporu evropské provedení nejnovějšího Lanceru, který bude doplňovat studie kompaktního SUV s novým turbodieselem.

Nový Lancer se již představil v Severní Americe, Rusku a Japonsku (tady pod jménem Galant Fortis). Na frankfurtském autosalonu proběhne premiéra jeho evropského provedení.

Mitsubishi uvádí, že Lancer je první sedanem značky, přicházejícím s novým designem přídě, který se stane poznávacím znamením budoucích sedanů.

Zájemci o Lancer budou mít na výběr ze tří pohonných jednotek, jednoho vznětového a dvou zážehových čtyřválců. Turbodiesel o objemu 2,0 litru poskytuje výkon 103 kW (140 k) a spolupracuje s šestistupňovou manuální převodovkou. Menší benzínový motor má objem 1,5 litru a výkon 80 kW (109 k), kola roztáčí prostřednictvím čtyřstupňové manuální nebo pětistupňové automatické převodovky. Posledním v nabídce je nový benzínový čtyřválec o objemu 1,8 litru, který má výkon 105 kW (143 k) a je kombinován s pětistupňovou manuální převodovkou nebo CVT převodovkou, která má ve sportovním režimu šest předvolených rychlostí.

Platformu sdílí Lancer s modely Outlander a Delica D:5 (tento vůz je pro japonský trh). Ve výbavě je myšleno na aktivní i pasivní bezpečnost a nový sedan má dešťový senzor, adaptivní přední světlomety a kompletní sadu čelních, bočních i hlavových airbagů a také kolenní airbag pro řidiče. Své místo bude mít v nabídce vybavení audiosystém Rockford Fosgate, zatímco standardem u všech provedení bude pylový filtr.

Druhým velkým lákadlem automobilky Mitsubishi na frankfurtském autosalonu se stane Concept-cX. Ten má být podle svých tvůrců novou generací kompaktního SUV, které představuje ideální rovnováhu mezi prakticky využitelným výkonem a ohleduplností k životnímu prostředí.

V koncepčním voze bude použit nový výkonný ekologický turbodiesel o objemu 1,8 litru. Tato pohonná jednotka je vybavena turbodmychadlem s proměnou geometrií lopatek a oxidačním katalyzátorem pro dieselové motory s filtrem pevných částic pro splnění emisní normy Euro 5. Nová dvouspojková převodovka Mitsubishi SST (Sport Shift Transmission) má rovněž přispět k úspoře paliva a nižším emisím.

Mezi množství novinek ohleduplných k životnímu prostředí, kterými má být Concept-cX vybaven patří také ekologické plasty použité v interiéru, které jsou vyrobeny z bambusu a jiných rostlinných materiálů.

Mitsubishi v uvádí, že Concept-cX je dlouhý 4100 mm, využívá elektronicky řízeného pohonu všech čtyř kol a pohybuje se na pneumatikách o rozměru 225/45 R19.

Vedle těchto dvou novinek se veřejnosti na stánku automobilky představí také Prototype X, který měl světovou premiéru na letošním autosalonu v Detroitu, Pajero Evolution, vítěz Dakar Rallye 2007 a Lancer 1600 GSR, učastník Safari Rallye z roku 1974. Samozřejmě, že Mitsubishi na IAA předvede svůj kompletní výrobní program pro evropské trhy a vystaví modely L200, Pajero, Outlander, Colt, Colt CZT, Colt CZC, Grandis a jako základna pro simulátor poslouží jeden ze dvou vystavených Lancerů Evolution IX.

Související články

Témata
Články odjinud