Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mitsubishi GT-PHEV: Exkluzivní hybrid podle Japonců

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Japonská automobilka kompletně odhaluje svůj nejnovější koncept a na již dříve zveřejněné snímky exteriéru navazuje záběry interiéru i novými informacemi o technice.

Mitsubishi vypustilo první ukázku svého konceptu pro autosalon v Paříži již koncem června a navázalo na ni představením interiéru i prvními informacemi o jeho výkonech v polovině září. Nyní si můžeme koncept GT-PHEV prohlédnout detailně.

Zvolený název přesně vystihuje charakter automobilu. GT je zkratkou pro ground tourer, která má vyjadřovat fakt, že studie je exkluzivní SUV navržené pro překonávání dlouhých vzdáleností v různém terénu.

PHEV pak odkazuje na pohon. GT-PHEV je plug-in hybridem, který spalovací motor kombinuje hned se třemi elektromotory, z nichž jeden je u přední nápravy, zatímco zbývající dva u té zadní.

Pohonný systém tedy tvoří zážehový čtyřválec o objemu 2,5 litru, který může pracovat jako generátor a je spolu s elektromotorem o výkonu 90 kW uložen vpředu, zatímco kola zadní nápravy roztáčí dvojice elektromotorů, z nichž každý disponuje výkonem 45 kW.

Mitsubishi GT-PHEV díky tomuto rozmístění disponuje pohonem všech kol Super All Wheel Control (S-AWC) s aktivním předním diferenciálem (AFD), elektrickým systémem Active Yaw Control (AYC), regulujícím přísun točivého momentu k zadním kolům v závislosti na povrchu vozovky a aktivní kontrolou stability (ASC).

Potřebnou energii poskytuje elektromotorům v první řadě akumulátor nové generace s kapacitou 25 kWh, který je uložen pod podlahou a umožňuje v čistě elektrickém režimu dojezd 120 km. Při zapojení spalovacího motoru lze ujet až 1200 km. Dynamické schopnosti konceptu automobilka neuvádí, ale zmiňuje, že emise CO2 se pohybují pod 26 g/km.

Design GT-PHEV má podle automobilky navazovat na koncepty XR PHEV II z loňského autosalonu v Ženevě a eX z Tokyo Motor Show pořádané před necelým rokem na přelomu října a listopadu.

Příď tvoří tzv. dynamický štít, který doplňují rozdělené světlomety – ty vertikálně orientované jsou opravdu výrazné, zatímco ty horizontální, navazující na masku chladiče, jsou skoro nenápadné.

Karoserie je horizontálně tvarovaná, což platí také pro palubní desku. Přístrojový štít s vysokým středovým panelem připomíná kokpit, jenž se ovíjí kolem posádky.

Unikátem je pak on-line sledování dění před vozidlem. Informační sítě, palubní senzory nebo kamery poskytují vozu informace o trase, data o počasí nebo informace o stavu vozovky, na jejichž základě GT-PHEV reguluje spotřebu energie (elektřiny i paliva) a řídí systém pohonu všech kol.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Dizajnový odpad
Čím väčší hnus, tým väčšia "exkluzivita"? Niečo tak odporné sa len tak nevidí. Zo súčasného automobilového dizajnu mi je niekedy fakt do plaču...