Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mitsubishi i-MiEV se chystá na Pikes Peak

David Bureš
Diskuze (6)
Mitsubishi pro závod na Pikes Peak sdílí se stejnojmenným sériovým elektromobilem jméno a techniku.

Japonská automobilka do letošního ročníku slavného závodu na vrch Pikes Peak nasadí závodní speciál i-MiEV. Na rozdíl od sériového i-MiEV bude mít vůz pro Pikes Peak jen jednomístný kokpit, prodávaný elektromobil bude tento závodní prototyp částečně připomínat i křivkami své karoserie.

Automobil pro Pikes Peak použije stejné elektrické komponenty jako sériové i-MiEV. Mitsubishi chce díky tomuto závodu získat důležitá data pro vývoj elektromobilů a plug-in hybridů, které tato automobilka začne prodávat v blízké budoucnosti. Japonský výrobce chce především zvýšit životnost a spolehlivost elektrických komponentů.

Sériové i-MiEV je poháněno synchronním elektromotorem umístěným mezi nápravami, který nabízí maximální výkon 49 kW (67 k) mezi 2500 a 8000 min-1 a točivý moment 180 Nm v rozmezí otáček 0-2000 min-1. Ten je distribuován pomocí jednostupňové převodovky. Lithium-ion tové baterie s kapacitou 16 kWh umožňují vozu ujet na jedno nabití až 150 km, měřeno dle normy NEDC (New European Driving Cycle).

Za volant i-MiEV se posadí japonský rallyový jezdec Hiroši Masuoka, který je znám především svou mnohonásobnou účastí na Rallye Paříž-Dakar. Tu dokonce v letech 2002 a 2003 s Mitsubishi Pajero dvakrát vyhrál.

Kromě samotného automobilu a závodního týmu na Pikes Peak dorazí také inženýři z vývojové divize Mitsubishi a zástupci výrobců baterií, elektromotorů a dalších komponent, kteří s touto automobilkou spolupracují.

Slavný Závod do oblak je typický i tím, že jeho cíl leží ve výšce 4.300 metrů, během jízdy tak jezdci překonávají převýšení asi 1.500 metrů. Poprvé se tento závod do vrchu konal v roce 1916. V loňském roce na vrch Pikes Peak nejrychleji vyjel Japonec Nobuhiro Tajima se speciálem Suzuki SX4, když se s časem 9:51,278 min zapsal do historie. Tajima totiž jako první tuto trať pokořil za méně než deset minut.

David Bureš
Diskuze (6)
Avatar - Czerwik
5. 3. 2012 00:03
:D
z najtenšieho autíčka najhrubšie >:D
Avatar - Dan0044
4. 3. 2012 20:22
Re: Opravdu dojede do cíle?
Je blbost, aby se sériovou technikou tenhle elektromobil ten závod vyhrál. Nicméně si myslim, že je to velmi dobrý krok k otestování spolehlivosti auta a systému pohonu. Uvidíme, jak to dopadne. Podle mě ale do cíle dojede. Když to zvládnul i Nissan Leaf...
4. 3. 2012 19:03
Re: Opravdu dojede do cíle?
ja ten odstavec neprecet jak tam je o tom seriovym.... tak to pak jo... zajimavy sledovat jak to auto vlaje na ocelovym lanu za odtahovkou pri poradny rychlosti >:D
Avatar - WinDiesel
4. 3. 2012 18:52
Re: Opravdu dojede do cíle?
No se spalovacím motorem možná. Ale určitě asi nevyhraje elektromobil se "sériovou" technikou, tedy pokud ho do cíle nedopraví odtahovka. :-) Ale pokud se počítá i odtahovka, a bude rychlá, může nakonec tento elektrovehikl dorazit do cíle mezi prvními, možné je vše.
4. 3. 2012 18:33
Re: Opravdu dojede do cíle?
abysme se jeste nedivili.... Mitsu umi udelat auto na pikes. Tak aby nam to auticko na ovladani jeste nevyhralo ;-)