Mitsubishi i-MiEV se chystá na Pikes Peak
Japonská automobilka do letošního ročníku slavného závodu na vrch Pikes Peak nasadí závodní speciál i-MiEV. Na rozdíl od sériového i-MiEV bude mít vůz pro Pikes Peak jen jednomístný kokpit, prodávaný elektromobil bude tento závodní prototyp částečně připomínat i křivkami své karoserie.
Automobil pro Pikes Peak použije stejné elektrické komponenty jako sériové i-MiEV. Mitsubishi chce díky tomuto závodu získat důležitá data pro vývoj elektromobilů a plug-in hybridů, které tato automobilka začne prodávat v blízké budoucnosti. Japonský výrobce chce především zvýšit životnost a spolehlivost elektrických komponentů.
Sériové i-MiEV je poháněno synchronním elektromotorem umístěným mezi nápravami, který nabízí maximální výkon 49 kW (67 k) mezi 2500 a 8000 min-1 a točivý moment 180 Nm v rozmezí otáček 0-2000 min-1. Ten je distribuován pomocí jednostupňové převodovky. Lithium-ion tové baterie s kapacitou 16 kWh umožňují vozu ujet na jedno nabití až 150 km, měřeno dle normy NEDC (New European Driving Cycle).
Za volant i-MiEV se posadí japonský rallyový jezdec Hiroši Masuoka, který je znám především svou mnohonásobnou účastí na Rallye Paříž-Dakar. Tu dokonce v letech 2002 a 2003 s Mitsubishi Pajero dvakrát vyhrál.
Kromě samotného automobilu a závodního týmu na Pikes Peak dorazí také inženýři z vývojové divize Mitsubishi a zástupci výrobců baterií, elektromotorů a dalších komponent, kteří s touto automobilkou spolupracují.
Slavný Závod do oblak je typický i tím, že jeho cíl leží ve výšce 4.300 metrů, během jízdy tak jezdci překonávají převýšení asi 1.500 metrů. Poprvé se tento závod do vrchu konal v roce 1916. V loňském roce na vrch Pikes Peak nejrychleji vyjel Japonec Nobuhiro Tajima se speciálem Suzuki SX4, když se s časem 9:51,278 min zapsal do historie. Tajima totiž jako první tuto trať pokořil za méně než deset minut.