Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mitsubishi Lancer Evo IX: raketa pro Evropu

Libor Zezulka
Diskuze (22)
Deváté pokračování veleúspěšné silniční rakety Lancer Evolution dorazilo do Frankfurtu ve své evropské specifikaci poté, co poprvé stanulo na prknech autoshow v New Yorku.

Deváté pokračování veleúspěšné silniční rakety Lancer Evolution dorazilo do Frankfurtu ve své evropské specifikaci poté, co poprvé stanulo na prknech autoshow v New Yorku. Evropská verze respektuje některé zdejší zvyklosti a emisní normu Euro IV, jež mírně srazily výkon a točivý moment. I evropskému Lanceru EVO IX nicméně bouchá pod kapotou přeplňované dvoulitrové srdce DOHC MIVEC 16V v nejnovější úpravě a s maximálním možným výkonem.

Variabilní časování a zdvih ventilů zohledňuje nejen momentální otáčky, ale i režim motoru a plodem pokročilého systému MIVEC jsou prakticky ploché výkonové křivky vrcholící v Evropě hodnotami 206 kW/6.500 ot. a 355 Nm při 3.500 ot. Kroutící moment na obou nápravách distribuují diferenciály s omezenou svorností, poměr sil mezi nápravami obstarává aktivní mezinápravový diferenciál ACD se třemi funkčními módy - asfalt, šotolina a sníh.

Evropanům Mitsubishi připravilo také šestistupňovou manuální převodovku.

Brzdy nesou značku Brembo, vpředu jsou čtyřpístkové s odvětrávanými kotouči, vzadu dvoupístkové s nepatrně menšími odvětrávanými kotouči. Evropské vydání Lanceru EVO IX stojí na 17palcových kolech s pneumatikami 235/45 R17. Exteriér zdobí restylizované aerodynamické prvky - vstupní otvory vzduchu na nové přídi kryje síťovina kvůli jejich lepší účinnosti.

Zadní karbonový spoiler je dutý kvůli snížení těžiště. Na přání budou k dispozici nástavce pro další zlepšení účinnosti. Uvnitř zvou k posezení skořepinová sedala Recaro s kombinací Alcatary a kůže, nový tříramenný volant Momo, karbonové obložení palubní desky a středové konzoly a hliníkové pedály.

Libor Zezulka
Diskuze (22)