Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mitsubishi Mirage: Nástupce Coltu přijde i do Evropy

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (23)
Nový globální model automobilky Mitsubishi míří na japonský trh a do konce roku se jej má dočkat i Evropa.

Pětidveřový hatchback Mitsubishi Mirage se ve světové premiéře představil vloni na přelomu listopadu a prosince na autosalonu v Tokiu. Malý a levný automobil se staronovým označením Mirage (Mitsubishi model s tímto názvem prodávalo mezi lety 1978-2002) je o něco menší než současný Colt, který postupně nahradí na všech světových trzích.

Pětimístný vůz má zákazníky na rozvíjejících se trzích zaujmout svou kompaktností, nízkou cenovkou a úsporností. Zákazníci na vyspělých trzích zase mají ocenit nízkou spotřebu paliva a emise CO2. Automobil má mít skvělé manévrovací schopnosti a prostorný interiér.

Vzhled Mirage v mnohém připomíná současný Nissan Micra, který je rovněž globálním modelem. Oba automobily mají velice podobnou příď, maska chladiče je však u Micry větší.

Mirage je dlouhé 3.710 mm, široké 1.665 mm a vysoké 1.490 mm, rozvor činí 2.450 mm. Automobil tak snese přímé srovnání s Microu. Malý Nissan má totiž stejně dlouhý rozvor, na délku měří 3.780 mm, na šířku 1.675 mm a na výšku 1.525 mm.

Prodej Mitsubishi Mirage byl nejprve spuštěn na jaře letošního roku v Thajsku, kde probíhá i jeho výroba. Zde je nabízen s tříválcem 1,2 MIVEC o výkonu 57 kW v 6000 min-1 a točivém momentu 100 Nm při 4000 min-1, jehož spotřeba paliva má činit 4,5 l/100 km. Motor může být kombinován s pětistupňovým manuálem, nebo s bezstupňovou převodovkou CVT.

Nyní se blíží termín zahájení prodeje na japonském trhu, který je stanoven na 31. srpna a automobilka v souvislosti s tím zveřejnila bližší informace k japonskému provedení Mirage.

Stejně jako na loňském tokijském autosalonu představený vůz budou i Mirage pro Japonsko vybaveny tříválcem 1,0 MIVEC se stop-start systémem, automobilkou nazývaným Auto Stop & Go (AS&G). Motor disponuje výkonem 51 kW (69 k) při 6000 min-1 a točivým momentem 86 Nm při 5000 min-1. Prostřednictvím převodovky INVECS-III CVT jsou poháněna přední kola.

Spotřebu paliva pomáhá snižovat nízká hmotnost vozu spolu s propracovanou aerodynamikou a systémy start-stop a rekuperace brzdné energie. Při loňské premiéře Mirage byla uváděna spotřeba paliva okolo 3,3 litru benzinu na 100 km a u sériového modelu je to 3,67 litru benzinu na 100 km.

Mitsubishi začalo přijímat objednávky na nový Mirage na japonském trhu 26. června a do konce července jich získalo přes 5.000. Ceny jsou v Japonsku nastaveny od 998.000 do 1.288.000 japonských jenů (zhruba od 265 do 340 tisíc Kč). Po Japonsku má ještě v letošním roce dorazit Mirage i do Evropy a Austrálie.

Mitsubishi Mirage je vyráběno v Thajsku, kde rovněž vznikají modely Lancer, Lancer EX, Pajero Sport a L200. Předchůdce vozu, Mitsubishi Colt byl produkován v nizozemském Bornu. Mitsubishi svojí jedinou západoevropskou továrnu letos zavře. Hlavním důvodem je to, že zde postupně klesala výroba.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (23)
3. 8. 2012 19:28
Re: bratovrzedny suboj
>:D
3. 8. 2012 11:16
bratovrzedny suboj
bratovrzedny suboj o jediny predany kus zvedu:
[odkaz]
[odkaz]
3. 8. 2012 11:09
Re: Co se vzhledu týká
Vazne? Ani by som nepovedal, pozri na predaje Fabie HTP. Mrdka motor, ale predava sa ako teple rozky a co nova Micra? Akoby ich jedna mater mala. Skvely kompresorovy 3valec, ale dizajn vzdialeny od Europy svetelne roky. Videl som jeden na cestach - asi nejaky fanusik znacky. Ma GTR a zene kupil Micru, ta musela byt rada - zeny, casty to majitel malych aut kladu doraz na dizajn a farbu, takze nejaky super usporny a vykonny motor ich nezaujima. Drviva vatsina skonci u 207-308, Fieste, Pole,... a mozno zopar v Yarise.
Avatar - Pekelná Micinka
3. 8. 2012 10:58
Re: Zázrak ani omylem
??
3. 8. 2012 07:45
Re: Zázrak ani omylem
Vidím to podobně. Akorát kdybyste cca totéž napsal třeba pod Citigo, dozvíte se, že ho prostě chcete, nemáte na to a tak závidíte. :-!