Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mitsubishi: Nechceme, aby Lancer Evolution pokračoval v roli konkurenta Imprezy WRX STI

Ondřej Láník
Diskuze (33)
"Zákazníci, kteří u nás kupovali posledních 16 let Lancery Evo, byli zcela jiní než ti, kteří chodili pro obyčejné Lancery. Nová generace Lanceru by to měla změnit." I to je v pozadí uvedení destáté generace legendárního Eva.

Na mezinárodní prezentaci nového Mitsubishi Lancer Evolution došlo i na marketing nové generace populární ikony. K překvapení mnoha přítomných byla přednesena nová vize, osvětlující kam výrobce hodlá nový Lancer Evolution posunout.

"Od roku 1992, kdy se na trhu objevila první evoluční verze Lanceru, jsme začali rozevírat nůžky mezi obyčejným Lancerem a ikonou, která sbírala trofeje ve světových soutěžích. Zákazníci, kteří kupovali Evo byli nadšení, ale oni si nechodili pro Mitsubishi, kupovali něco, co byla v podstatě samostatná značka," začal svou řeč šéf vnější komunikace Mitsubishi Motors Europe Daniel Nacass. "Ti, co si kupovali obyčejné Lancery, nepřišli kvůli tomu, že jsme měli Evo, jejich motivy byli mnohdy úplně jiné, už proto, že ty auta neměly mnoho společného. To teď chceme změnit."

Nový Lancer je postaven na platformě, kterou sdílí již teď s modely Outlander, Delica D5 (MPV, v prodeji pouze mimo Evropu) nebo Lancer Evolution. Chystá se Lancer Ralliart (v prodeji v závěru roku 2008) a také pětidveřový Lancer Sportback. Nový Lancer Evolution bude na většině trhů prodáván s označením bez pořadového čísla 10. Důvodem k tomu je revoluční přístup v zacílení nového evolučního modelu. Desítka se v názvu objeví z historických důvodů např. na britském trhu, který je v Evropě pro Evo nejdůležitější. "Spolu se Subaru Impreza WRX STI se Lancer Evo dostal do jakéhosi automobilového ghetta. Technika se za poslední roky neuvěřitelně posunula kupředu, ale my už nehodláme soupeřit v kategorii jednoúčelového zboží se Subaru. Chceme nabízet automobil pro každodenní ježdění, který ale neztratil nic z rychlosti a schopností původního konceptu řady evolucí Lanceru," zaznělo na tiskové konferenci ve španělské Granadě.

Při vývoji Lanceru byla stanovena poněkud jiná měřítka, než dosud. Nová koncepce má přinést zvýšení odbytu značky na silných trzích v Evropě. Z hlediska dynamických a jízdních vlastností byla vzorem ještě Alfa Romeo 156, pod termínem "aspirational target" byly prezentovány modely značek Volvo, Audi a BMW. Není to však tak, že by Lancer měl nyní konkurovat uvedeným značkám a jejich modelům. Automobilka sama se v Evropě cítí být mimo hlavní mainstreamovou skupinu značek a stejně tak chce zůstat neprémiovou značkou. Změnit by se měl charakterový profil Lancerů, který už nebude tak racionální a zaměřený na kriterium hodnota za peníze, ale mnohem více na dynamické vlastnosti a emoce. Evolution je na vrcholu řady Lancer, pod ním bude seškrcená kompromisní verze Ralliart se stejným motorem, ale nižší výkonem. I obyčejné Lancery by na trhu měly těžit z vizuální podobnosti s Evem.

Mitsubishi loni prodalo v Evropě necelých 228 tisíc aut, v krátkodobém horizontu by se tento údaj měl díky novým modelům na platformě Lanceru zvýšit asi na 250 tisíc vozů.

Mitsubishi Lancer Evolution je již možné objednávat, cena ale zatím nebyla stanovena. První vozy jsou v ČR očekávány v červnu. K dispozici budou dvě úrovně výbavy. Levnější GSR bude dodávána s novou pětistupňovou ručně řazenou převodovkou, vrcholná MR pak se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou.

A jaké nové Evo je? Jsou ústupky, které po výše uvedených odstavcích asi očekáváte, zásadní překážkou v životaschopnosti Eva jak jej známe? To zatím neprozradíme, první dojmy ze svezení zveřejníme v nejbližších dnech.

Mitsubishi Lancer Evolution vs. Subaru Impreza WRX STI
ModelLancer Evo GSRLancer Evo MRImpreza WRX STI
Motor5MT6 SST6MT
Zdvihový objem [cm3]199819982457
Válce/ventily4/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]217/6500217/6500221/6000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]366/3500366/3500407/4000
Max. rychlost [km/h]240242250
Zrychlení 0-100 km/h [s]5,46,35,2
Komb. spotřeba [l/100 km]10,210,510,3
Cena [Kč]??1.148.800,-

Ondřej Láník
Diskuze (33)
Avatar - Subaru4ever
24. 4. 2008 20:24
Nestahují ocas?
Marketingové povídačky o tom, že EVO X nemá být sportovně/závodní vozidlo, ale pohodlné sportovní vozidlo budou zajisté pobídkou k větším prodejům, o tom nelze pochybovat. Jenže kdo si poskládá dohromady výsledky všech dosavadních četných zahraničních srovnání nových generací Imprezy WRX STi a Mišky EVA X zjistí, že malé milé EVO všude dostává na "frak". Právě po tomto zjištění by bylo logické, aby vyřkli větu: "nepůjdeme proti STi", protože kdyby to neřekli, časem by na ně spadla jen sprška nadávek, jak se mohli v tom doposavad vyrovnaném souboji najednou propadnout až na "druhé" místo.
Holt není co řešit: nová Impreza je nejlepší ve své subtřídě (lépe Sub/Mit-třídě) a rozhodně jí zůstalo i mnohem víc sportovnosti. Koukněte na automat v EVU = copak to je sporťák?
K Impreze samotné: Vnější vzhled je bohužel takový, jaký je. Zezadu a z boku je to sice úchvatné, čelní pohled však už ne. Co ale nadchne snad každého, kdo dovnitř usedne, je obrovská vnitřní prostornost. Na předních sedadlech královsky místa, nad hlavou spousta místa, ultimátní vzdušnost interiéru, o přebytku místa v zadu nemluvě.
Avatar - Johny.Rico
24. 4. 2008 19:52
Počítám správně jen 5 rychlostí???
Opravte mě zda se mýlím...
Avatar - da_b0mb
24. 4. 2008 17:49
Re: Micina a její svět
Aha, mne slo prave o to Evo, resp. Lancer
24. 4. 2008 16:45
evo
Nove evo je take rozporuplne.. suhlasim s niektorymi nazormy ale ja som zastanca OSTREHO EVA... Vobec mi nevadi ze evoIX sa nepodoba na predchadzajucu generaciu lancera prave naopak je to super...
teraz je to skoro rovnake.. rozdiel je v nasavani strbine difuzoroch spoileru a dalsich drobnostiach.. a viete co ma najviac na tom hneva... ked si nejaky "TUNER" kupi najslabsi lancer vrazi don peniaze a ospoileruje ho ako EVO X!! ze na oko budu na nerozoznanie.. a to je podla mna navacsia ujma pre EVO X!! lebo strati na vynimocnosti a dufam ze z neho nebude dalsie tuctove auto.. moj sen je EVO raz si ho urcite kupim ale keby som si ho kupoval teraz pojdem asi po IX-tke!!
ja len dufam a verim ze v EVE ostalo vsetko dobre z IX-tky a pridali este par veci naviac! ten skvely podvozok diferencial (ACD + AYC) a podobne veci ktore pomohli tomu aby svoju oblubenu zakrutu sme presli este o cosi rychlejsie ako pred tym a s usmevom na tvary si vraveli je to vobec mozneee??? ja evu fandim a zaroven ho obdivujem je to proste skvele auto a kazdy kto auta miluje by mal moznost sa na nom aspon previest...
takze chcem tym povedat ze nie som zato aby EVO sa podobalo civilnemu lanceru ale ked uz to tak je tak DUFAM ze EVO ostalo a stale bude EVO - to najlepsie co auto moze mat :)))
24. 4. 2008 16:28
Re: Micina a její svět
Ehmmmmmm,kdyz tak jenom GT-R(i vynech)
........................tudydudy.blog.… :-)