Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mitsubishi Outlander PHEV Concept-S: Hybrid od tří diamantů je sportovnější

Aleš Dragoun
Diskuze (2)
Před třemi týdny odhalilo Mitsubishi první teaser hybridního Outlanderu v atletickém dresu. Teď prezentuje jeho pravou podobu.

Tři diamanty dělaly se sportovním plug-in hybridem na základě Outlanderu možná trochu větší tajnosti, ale publikum (i novináře) je třeba před Paříží správně nažhavit, že? Série oficiálních fotek je docela velká, takže si z ní můžeme udělat názor, jak se oblíbené SUV oproti sérii změnilo. Třetí generace Outlanderu je i s konvenčnějšími motorizacemi poněkud usedlejší, takže úpravy přídě i zádě určitě vzhledu prospěly.

Hlavní změnou je více chromu, pásy ve tvaru písmene X se táhnou od nových předních světel a zahýbají k LED mlhovkám místo původních kulatých. Podobné prvky jsou použity i vzadu, byť tam na autě v bílé perleti Platinum White tolik nevyniknou. Maska má stejně jako u sériového Outlanderu PHEV, vodorovná žebra, která propojují logo. koncová světla jsou rudá a jinak tvarovaná než v sérii. Ubylo na nich komplikovaných záhybů a vlnek a zmenšila se. SUV tak vypadá skutečně sportovněji.

Kontrastně působí uvnitř vínové kožené čalounění sedadel a výplní dveří s ručním prošíváním, které je doplněno o černou a stříbrnou. Dokonce i dřevo má tmavou barvu, jeho texturu na středové konzole a výplních předních dveří inspirovaly tradiční japonské lakované krabičky, jejichž historie sahá hluboko do minulosti. Přední část interiéru je dekorována také chromem: volant, palubní deska i výdechy ventilace mají lesklé rámečky.

Technika zůstala zcela nezměněná. Pod kapotou tedy najdeme zážehový čtyřválec MIVEC 2.0 ls rozvodem DOHC přeplňovaný turbodmychadlem. Dvojici elektromotorů napájejí lithium-iontové články s kapacitou 12 kWh, celkový výkon systému je 147 kW a točivý moment vrcholí hodnotou 337 N.m. Také Concept-S je čtyřkolkou, synchronní motory s permanentním magnetem pohánějí každou z náprav. Dá se s ním upalovat až 170 km/h a z klidu na stovku zrychlí během 11 s. Celkový akční rádius vozidla v módu Parallel činí 800 km, čistě na elektřinu (Pure) ujede 50 km. Sériový režim pak udělá z benzinového motoru generátor, který dodává potřebnou energii, jsou-li baterie takřka vybité. Naplnit zpět je lze z běžné elektrické sítě.

Mitsubishi stále tvrdí, že se jedná o speciální balíček pro běžný Outlander PHEV, takže nám jej určitě nabídne i v sérii. Jenže vůz je předělaný docela dost. V Paříži hodlá vystavit tři hybridní Outlandery: právě tento, sériový, který měl premiéru přesně před dvěma lety na stejném místě a dále soutěžní. Ten jezdil letos v asijském šampionátu dálkových maratonů.

Aleš Dragoun
Diskuze (2)
24. 9. 2014 11:24
pekne
musim pochvalit. zadne svetla, maska..a tie kolesa..niet co dodat
:yes:
Avatar - rimow11
23. 9. 2014 12:22
outlander
vyzerá dobre :yes: