Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mitsubishi Pajero definitivně končí. A s ním celá továrna

Ondřej Mára
Diskuze (19)

Osud dalšího legendárního off-roadu byl zpečetěn již dávno, definitivní konec však přichází až s uzavřením jeho domovského japonského závodu.

O konci Mitsubishi Pajero jsme psali již v srpnu roku 2018, kdy jeden z ikonických off-roadů mizel z evropského trhu. Kromě toho už jsme ale věděli, že se slavný vůz nedočká přímého nástupce a jeho jméno tak časem zmizí z trhu definitivně. Nikdo ale nevěděl, kdy přesně se tak stane.

I po stažení z evropských trhů, ze kterých vyhnaly Pajero především přísné emisní normy, totiž pokračovala výroba pro domácí trh a několik exportních trhů. Poptávka však neustále klesala a v roce 2019 následovalo ukončení výroby pro trh domácí. Definitivní ukončení výroby pak přijde v roce 2021.

Automobilka se totiž v rámci úsporných opatření a snižování výrobní kapacit rozhodla zcela uzavřít závod Pajero Manufacturing poblíž města Sakahogi. Zde v současnosti probíhá i výroba modelů Outlander a Delica D:5, jejich produkce by však měla být přesunuta do závodu Okazaki, čímž dojde ke zvýšení efektivity výroby.

Pro automobilku Mutsibishi Motors to znamená první uzavření domácího závodu po téměř dvaceti letech.  Rozhodně v tom ale není sama. K uzavření některých domácích závodů se totiž rozhodly i automobilky Honda a Toyota, které tak snižují zbytečně vysokou výrobní kapacitu pro domácí trh, který se v posledních letech výrazně smrsknul.

Model Mitsubishi Pajero byl poprvé představen na tokijském autosalonu v roce 1981 a jeho výroba byla zahájena v roce následujícím. V současnosti vyrábí Mitsubishi již čtvrtou generaci, jejíž premiéra se odehrála v roce 2006 na pařížském autosalonu. Pajero se tak řadilo k nejstarším stále vyráběným modelům na světě a příliš mu nepomohlo ani několik průběžných omlazovacích procedur.

Během posledních let totiž výrazně klesala poptávka, kdy za rok 2018 dodala automobilka na domácí trh pouze necelých 1.000 kusů. Ostatně i proto byla výroba pro domácí trh v roce 2019 ukončena. Ještě předtím však automobilka představila Outlander v sedmisetkusové limitované edici Final Edition, která předznamenávala definitivní konec modelu.

Pokles popularity Pajera, tedy tradičního rámového off-roadu, bývá nejčastěji přičítán rostoucí popularitě moderních SUV, která často nabídnou sofistikovanější design, modernější technologie a výrazně příznivější provozní náklady.

Ondřej Mára
Diskuze (19)

Doporučujeme

30. 7. 2020 16:17
konec legendy
Ukončení výroby stávající generace žádná škoda není, protože jakkoli to bylo v roce 1999 super moderní auto, dnes je beznadějně zastaralé. Facelift z roku 2006 byl jen kosmetický, nic podstatného na autě nezměnil. A jak je vidět, dobře se neprodává ani na mimoevropských trzích. Mitsubishi používalo Pajero pouze jako dojnou krávu - žádná modernizace, žádný vývoj, takže to takto skončit muselo.
Přitom potenciál tohoto vozu byl značný, byť nastoupil později než Land Cruiser, především druhá generace mu vytvořila na trhu srovnatelné postavení. Na začátku 90. let představoval to, co dnes BMW X5. Konec modelové řady Pajero škoda určitě je, ale o tom se nerozhodlo nyní. Za tím je celá série rozhodnutí v minulosti.
Příznivci off-roadu ale letos dostali i dobré zprávy - vrací se Ford Bronco! Navíc podle dosavadních zpráv ve vynikající formě!!
30. 7. 2020 12:42
Re: Jsou dny
Delší dobu koukám po Pajero Evo. Dakarsky special, to určitě není tuctovka :yes:
Avatar - speedfred
30. 7. 2020 10:37
Re: Jsou dny
...myslím že za Pajerom nebude nikto plakať okrem pár skalných a Toopera :-[]
Avatar - mariov8
30. 7. 2020 09:34
Re: Jsou dny
Povedený produkt, pravda ze začátku s ním měli zákazníci trochu problémy - než se ho naučili zvládat, bylo i MU2...
Avatar - 3_diamanty
29. 7. 2020 20:11
Re: Pajero je bezrámové
pajero nema tuhy ram... to ma len L200 a pajero sport

pajero bolo kusok kompromisom voci L200 .. proste uz aj schopne v terene ale nadalej vcelku komfortne aj na cestach..