Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Mitsubishi Engelberg Tourer
Mitsubishi Engelberg Tourer
Mitsubishi Engelberg Tourer
Mitsubishi Engelberg Tourer
41 Fotogalerie

Nové Mitsubishi Outlander se blíží. Použije techniku Nissanu a design konceptu Endelberger Tourer

Outlander konečně dorazí v nové generaci. Za základ využije platformu Nissanu X-Trail, design bude vycházet z konceptu Endelberger Tourer.

Aktuální Mitsubishi Outlander je tu s námi už od roku 2012 a přestože za ta léta prošlo několika inovacemi, je už nejvyšší čas na příchod zcela nové generace. Ta už se konečně opravdu blíží, představit se má ještě letos, přičemž už se rýsují první informace o této novince.

Blížící se premiéru naznačují i testované prototypy nového Outlanderu, které postupně začínají ztrácet svoji kamufláž. Ta potvrzuje již dříve naznačené zprávy, že design čtvrté generace Outlanderu vzejde z loni prezentovaného konceptu Endelberg Tourer.

Vpředu tudíž očekávejme novou variaci takzvaného dynamického štítu s výrazným chromovaným zdobením, vzadu budou zase nízká koncová světla široce protažená do středu víka zavazadelníku. Na Endelberg Tourer naváže i celkový tvar a zřejmě též řešení interiéru. Ten byl totiž u loňského konceptu až nečekaně konvenční a blízký případnému sériovému autu. Očekávejme tudíž jednoduché tvary, digitální přístrojový štít nebo obrazovku infotainmentu připomínající tablet.

Co se pak týče technického základu, nabízí se využití alianční techniky Renaultu a Nissanu. Součástí francouzsko-japonské aliance je Mitsubishi od roku 2016, a tak už měli vývojáři dost času na použití jejích základů. Konkrétně má být nový Outlander postaven na modulární platformě CMF ve verzi C/D určené pro velká vozidla, kterou bude sdílet s novým Nissanem X-Trail.

Jemu by měl být nový Outlander podobný také z hlediska rozměrů. Očekávejme tedy délku asi 4.648 mm a rozvor 2.705 mm, což jsou rozměry letos představeného X-Trailu třetí generace.

Naopak použité pohonné jednotky mají údajně kombinovat techniku obou výrobců. Klasické spalovací jednotky by měl dodat Nissan, byť v tuto chvíli není jasné, které motory pro Evropu to budou. X-Trail zatím debutoval pouze v americké specifikaci, prodávané jako Rogue, která sází na atmosférický benzinový čtyřválec o objemu 2,5 litru. Jestli se tato jednotka dostane i na starý kontinent, však není v tuto chvíli jisté.

To plug-in hybrid bude pocházet z dílny tří diamantů. Očekává se vylepšení ústrojí z dosavadního Outlanderu, který používá kombinaci zážehového čtyřválce 2.4 MIVEC s dvěma elektromotory. Systém přitom nadále bude fungovat tak, že spalovací motor bude primárně sloužit jako generátor elektrické energie pro elektrické jednotky a pohánět kola bude jen za určitých situacích.