Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mitsubishi Pajero - inovace pro rok 2003

Ondřej Láník
Diskuze (7)
Pajero - terénní automobil pojmenovaný podle šelmy z jihoamerických pamp přichází nejen s omlazenou vizáží, ale také s řadou technických vylepšení.

Pajero vstoupilo do dalšího roku své bohaté historie velkolepým vítězstvím v letošní africké soutěži Telefonica Dakar. Na prvních místech absolutního pořadí se umístily jen automobily značky Mitsubishi. Absolutně vyhrál jeden ze speciálů Pajero Evolution, jehož sériová výroba je již jistou věcí - tedy jeho designová obdoba. Na druhém místě se umístilo Pajero, které má velmi blízko k právě představené verzi pro rok 2003 prodávané nyní i v České republice.

Pajero - terénní automobil pojmenovaný podle šelmy z jihoamerických pamp přichází nejen s omlazenou vizáží, ale také s řadou technických vylepšení.

Mitsubishi Pajero 2003 má novou přední masku, objemnější přední nárazník a v duchu nejnovějšího trendu také více chromovaných ploch zejména kolem předních reflektorů, což umocňuje tradičně impozantní dojem. V základní výbavě nového modelu je klimatizace (od modelu GLX plně automatická), stejně jako airbagy řidiče a spolujezdce doplněné (od modelu GLX) bočními airbagy.

Největší technologickou novinkou je aktivní stabilizační systém MASC (Mitsubishi Active Stability Control) ve spojení s pokrokovým protiprokluzovým systémem MATC (Mitsubishi Active Traction Control) a systémem zabraňujícímu nebezpečí nekontrolovatelného sjezdu na prudkém svahu EBAC (Engine Brake Assist Control). Použití těchto tří pokrokových systémů značně zvýšilo aktivní bezpečnost nového modelu Pajero a jeho jízdní komfort. Jízda s velkým terénním automobilem na silnici i v terénu je opět o kousek snazší a možnosti terénního automobilu jsou tak dostupné i pro nezkušeného řidiče nebo řidičku.

Paleta nabídky pohonných jednotek modelu Pajero 2003 sestává z osvědčených motorů 2,5 TD o výkonu 85 kW/115 k (dodávaného pouze v třídveřové verzi), velice oblíbeného a výkonného vznětového agregátu s přímým vstřikováním paliva 3,2 DI-D (118 kW/160 k) a nejvýkonnějšího vidlicového šestiválce 3,5 l GDI (149 kW/203 k). Všechny verze s motory 3,2 DI-D a 3,5 V6 GDI jsou standardně vybaveny systémem pohonu všech kol Super Select 4WD druhé generace.

Na absolutní špičce v nové nabídce Pajera stojí „dlouhé“ modely 3,2 DI-D GLS Privilege a 3,5 GDI GLS Privilege vybavené standardně automatickou převodovkou, elektricky ovládaným vyklápěcím/zasunovacím průhledným střešním oknem, zadním spoilerem, kůží potaženými sedadly s vyhříváním, audiosystémem včetně CD přehrávače, osvětlenými bočními stupačkami, vyhřívanými předními skly pod stěrači, ostřikovači světlometů, dvojbarevným lakem, systémem MASC+MATC+EBAC atd.

Nejdostupnějším modelem řady je třídveřový 2,5 TD GL za 970.500,- Kč, týž vůz v provedení GLX s 3,2 DI-D motorem stojí 1.203.400 Kč. Nejdražším třídveřovým modelem je 3,5 GDI s automatickou převodovkou, koženým čalouněním a střešním oknem za 1.518.400 Kč.

Ondřej Láník
Diskuze (7)