Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

MKR Technology: Závodní tahače v Mostě

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Po prvních únorových testech ve Španělsku se tým MKR Technology vypravil s dvojicí závodních tahačů i na mostecký autodrom.

Závodní tahače severočeské stáje MKR Technology se letos poprvé vypravily na domácí okruh v Mostě. Zde se odehrálo druhé letošní testování, které navázalo na testy prováděné ve španělském Albacete.

Testování v Mostě jsme měli původně v plánu až koncem tohoto měsíce. Výsledky z Albacete nám ale hodně ukázaly a my potřebovali ještě další důležitá data. Jsme totiž před dostavbou zbývajících dvou tahačů, a tak potřebujeme maximum informací pro jejich nejlepší nastavení. Kdybychom je nejprve dokončili a pak museli některé konfigurace znovu pracně předělávat, zbytečně bychom si tím sami zkomplikovali život. Čas je pro nás hodně cenný, vysvětlil důvod náhlého testování v Mostě šéf týmu MKR Technology Mario Kress.

Testy v Mostě probíhaly s dvojicí stávajících vozů, podle nichž se mají nastavit zbývající dva tahače. Jízdy na mosteckém autodromu absolvoval německý pilot stáje MKR Markus Oestreich, který přesedal z jednoho vozu do druhého a týmu mechaniků poskytoval informace potřebné k finálnímu doladění všech čtyř tahačů před zahájením letošní sezóny.

Český truckracingový tým hodlá mít své čtyři závodní tahače kompletně připraveny do dvou týdnů. Data získaná z letošních testování v Albacete a v Mostě mají posloužit k nastavení nejlepší možné konfigurace všech čtyř závodních speciálů.

Evropský šampionát závodních tahačů letos odstartuje 12. a 13. května na okruhu v tureckém Istanbulu. Čeští fanoušci se mohou těšit na 1. a 2. září, kdy závodní tahače dorazí na okruhu do Mostu. Poslední z celkem deseti závodních víkendů je naplánován na 13. a 14. října, kdy se pojedou poslední závody sezóny v Le Mans.

Z letošního kalendáře evropského šampionátu závodních tahačů vypadl původně třetí podnik v pořadí, který měl být pořádán na okruhu ve španělském Abacete o víkendu 9. a 10. června. Přestože z evropského mistrovství závod v Albacete vypadl, Španělé o závody tahačů ochuzeni nebudou. Předposlední díl, který je na programu v prvním říjnovém víkendu, piloti absolvují v Jaramě. V Albacete se tahače v rámci ME proháněly od roku 2005.

MKR Technology i letos nasadí závodní speciály, které vycházejí z podvozku tahače Renault Premium. Rám podvozku je zesílen podle pravidel FIA, což zvyšuje jeho tuhost. Stejný sériový tahač je i dárcem ocelové kabiny, která je upravena v souladu s normami FIA.

K pohonu závodního speciálu slouží dieselový motor Renault Trucks DXi 13. Ten z objemu 12,8 litrů poskytoval v loňské sezóně maximální výkon 838 kW (1140 k) a točivý moment 5500 Nm. Maximální otáčky motoru jsou 2600 min-1.

S motorem spolupracuje 16-ti stupňová manuální převodovka a maximální rychlost je podle pravidel FIA omezena na 160 km/h. Vpředu i vzadu jsou použity kotoučové brzdy s jedním brzdovým třmenem na každé kolo. Tlakovzdušná brzdová soustava je vybavena chlazením kotoučů rozprašováním vody.

Mistrovství Evropy trucků: Mistrem je Jochen Hahn

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)