Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

MKR Technology: Závodní tahače v Mostě

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 12. 3. 2012 • 12:28
29
Zobrazit náhledy (29)
Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault
Po prvních únorových testech ve Španělsku se tým MKR Technology vypravil s dvojicí závodních tahačů i na mostecký autodrom.

Závodní tahače severočeské stáje MKR Technology se letos poprvé vypravily na domácí okruh v Mostě. Zde se odehrálo druhé letošní testování, které navázalo na testy prováděné ve španělském Albacete.

Testování v Mostě jsme měli původně v plánu až koncem tohoto měsíce. Výsledky z Albacete nám ale hodně ukázaly a my potřebovali ještě další důležitá data. Jsme totiž před dostavbou zbývajících dvou tahačů, a tak potřebujeme maximum informací pro jejich nejlepší nastavení. Kdybychom je nejprve dokončili a pak museli některé konfigurace znovu pracně předělávat, zbytečně bychom si tím sami zkomplikovali život. Čas je pro nás hodně cenný, vysvětlil důvod náhlého testování v Mostě šéf týmu MKR Technology Mario Kress.

Testy v Mostě probíhaly s dvojicí stávajících vozů, podle nichž se mají nastavit zbývající dva tahače. Jízdy na mosteckém autodromu absolvoval německý pilot stáje MKR Markus Oestreich, který přesedal z jednoho vozu do druhého a týmu mechaniků poskytoval informace potřebné k finálnímu doladění všech čtyř tahačů před zahájením letošní sezóny.

Český truckracingový tým hodlá mít své čtyři závodní tahače kompletně připraveny do dvou týdnů. Data získaná z letošních testování v Albacete a v Mostě mají posloužit k nastavení nejlepší možné konfigurace všech čtyř závodních speciálů.

Evropský šampionát závodních tahačů letos odstartuje 12. a 13. května na okruhu v tureckém Istanbulu. Čeští fanoušci se mohou těšit na 1. a 2. září, kdy závodní tahače dorazí na okruhu do Mostu. Poslední z celkem deseti závodních víkendů je naplánován na 13. a 14. října, kdy se pojedou poslední závody sezóny v Le Mans.

Z letošního kalendáře evropského šampionátu závodních tahačů vypadl původně třetí podnik v pořadí, který měl být pořádán na okruhu ve španělském Abacete o víkendu 9. a 10. června. Přestože z evropského mistrovství závod v Albacete vypadl, Španělé o závody tahačů ochuzeni nebudou. Předposlední díl, který je na programu v prvním říjnovém víkendu, piloti absolvují v Jaramě. V Albacete se tahače v rámci ME proháněly od roku 2005.

MKR Technology i letos nasadí závodní speciály, které vycházejí z podvozku tahače Renault Premium. Rám podvozku je zesílen podle pravidel FIA, což zvyšuje jeho tuhost. Stejný sériový tahač je i dárcem ocelové kabiny, která je upravena v souladu s normami FIA.

K pohonu závodního speciálu slouží dieselový motor Renault Trucks DXi 13. Ten z objemu 12,8 litrů poskytoval v loňské sezóně maximální výkon 838 kW (1140 k) a točivý moment 5500 Nm. Maximální otáčky motoru jsou 2600 min-1.

S motorem spolupracuje 16-ti stupňová manuální převodovka a maximální rychlost je podle pravidel FIA omezena na 160 km/h. Vpředu i vzadu jsou použity kotoučové brzdy s jedním brzdovým třmenem na každé kolo. Tlakovzdušná brzdová soustava je vybavena chlazením kotoučů rozprašováním vody.

Mistrovství Evropy trucků: Mistrem je Jochen Hahn

Související články

Témata

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku